Air Mandalay

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Air Mandalay
AML Logo.png
IATA ICAO Callsign
6T AMY AIR MANDALAY
Founded 6 October 1994
Commenced operations 18 October 1994
Operating bases Yangon International Airport
Mandalay Chanmyathazi Airport
Fleet size 2
Destinations 12
Company slogan Safety, Reliability & Comfort
Parent company Air Mandalay Ltd.
Myanma Airways
Headquarters Yangon, Myanmar
Website www.airmandalay.com

Air Mandalay (Burmese: အဲမန္တလေး) is an airline based in Yangon, Myanmar. It is a regional airline operating domestic services and international charter flights to neighboring countries. Its main base is Yangon International Airport.[1] In early April 2015, two newly leased Embraer ERJ 145 jets joined its fleet.

History[edit]

The airline was established on 6 October 1994 and started operations on 18 October that year with a flight from Yangon to Mandalay. It was the first domestic and regional Joint Venture Airline in Burma. It was established as a joint venture between Air Mandalay Holdings Singapore under Managing Director Michael Chang (51%) and Myanma Airways. On 27 August 1995, Air Mandalay started its first international service from Yangon to Chiang Mai in Thailand.[1]

Destinations[edit]

Air Mandalay ERJ145
Air Mandalay ATR 72 at Yangon Airport
Air Mandalay ATR 42 at Yangon Airport

Air Mandalay serves the following destinations (as of April 2011):[2]

Myanmar
Thailand
Singapore

Fleet[edit]

As of April 2016 the Air Mandalay fleet includes the following aircraft:[3]

Air Mandalay
Aircraft In Fleet Orders Notes
Mitsubishi MRJ-90 6[4]
Embraer ERJ145ER 2
Total 2 6

Previously operated[edit]

See also[edit]

List of airlines of Burma

References[edit]

  1. ^ a b "Directory: World Airlines". Flight International. 2007-03-27. p. 62. 
  2. ^ Air Mandalay Route Map
  3. ^ "Air Mandalay Fleet Details and History". planespotters.net. 1 April 2016. Retrieved 20 July 2016. 
  4. ^ "Myanmar airline to buy six jets from Mitsubishi Aircraft". japantimes.co.jp. The Japan Times. 16 July 2014. Retrieved 16 July 2014. 

External links[edit]