Al-Ba'ath

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Al-Ba'ath
البعث
Type Daily newspaper
Format Compact
Owner(s) Syrian Regional Branch of the Arab Socialist Ba'ath Party
Publisher Abdullah Al-Ahmar.
Founded 1948; 70 years ago (1948)
Political alignment Ba'athism
Language Arabic
Headquarters Damascus, Syria
Website albaath.news.sy

Al-Ba'ath (Arabic: البعث "The Resurrection") is an Arabic language newspaper published by the Ba'ath Party in Syria and other Arab countries including Lebanon and Palestine.

History[edit]

Al Ba'ath was founded in 1948[1] and is an organ of the Arab Socialist Ba'ath Party of Syria.[2] In addition to the daily, there are also three more state-owned papers in Syria, Al Thrawra, Tishreen and Syria Times.[3] Al Ba'ath is based in Damascus.[4]

From 2002 to 2004 Mahdi Dakhlallah was the editor-in-chief of Al Ba'ath.[5][6]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Dany Badran (2013). "Democracy and Rhetoric in the Arab World". The Journal of the Middle East and Africa. 4 (1): 65–86. doi:10.1080/21520844.2013.772685. Retrieved 13 October 2013.
  2. ^ David Commins; David W. Lesch (5 December 2013). Historical Dictionary of Syria. Scarecrow Press. p. 252. ISBN 978-0-8108-7966-9. Retrieved 15 September 2014.
  3. ^ Ghadbian, Najib (Summer 2001). "Contesting the state media monopoly: Syria on Al Jazira Television" (PDF). Meria. 5 (2). Retrieved 4 October 2013.
  4. ^ Miriam Cooke (14 August 2007). Dissident Syria: Making Oppositional Arts Official. Duke University Press. p. 8. ISBN 0-8223-4035-6. Retrieved 15 September 2014.
  5. ^ Blanford, Nicholas (28 November 2004). "Censors ease up on Syrian press". The Christian Science Monitor. Damascus. Retrieved 2 October 2013.
  6. ^ Aji, Albert (5 October 2004). "Syria ousts 8 Cabinet ministers in shakeup". The Boston Globe. Damascus. AP. Retrieved 2 October 2013.

External links[edit]