Al-Mustaqbal (newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Al-Mustaqbal
المستقبل
Al-Mustaqbal-14-November-2015.jpg
Al-Mustaqbal front page on 14 November 2015
Type Daily newspaper
Format Printed, Online
Owner(s) Saad Hariri
Founder(s) Rafic Hariri
Publisher Arab United Press
Editor-in-chief Hani Hammoud
Managing editors George Bkassini
Founded 1999; 18 years ago (1999)
Political alignment Centre-right
Language Arabic
Headquarters Beirut
Website Al Mustaqbal

Al-Mustaqbal (المستقبل in Arabic) (English translation: The Future) is an Arabic language daily newspaper in Lebanon, headquartered in Beirut.

History and profile[edit]

Al Mustaqbal was launched in 1999 by Rafic Hariri, former Prime Minister and assassinated leader of the Movement of the Future.[1][2] The daily is based in Beirut.[3] Arab United Press is the publisher.[4] The key names at the newspaper are: Rafic Nakib (General Manager 1999-2015). Editor in chief: Hani Hammoud. Managing Editor: George Bkassini. Head of the International News department: Fouad Hoteit. Head of Economic dep: Hala Saghbini. Head of culture dep: Yakzan Takki. Head of Sports dep: Mohamed Fawaz. Head of Photos dep: Nabil Ismail. Head of IT dep: Shadi Jawhar. US & Europe Correspondent: Mourad Mourad. Top Opinion Columnists include: Paul Shaoul, Wissam Saade, Assaad Haidar, Soraya Shahin, Ali Noon, Khairallah Khairallah, Bchara Khairallah, Fares Khachan, Mouhammad Sammak, Salah Takieddine, Rouba Kabbara, Fatima Houhou and Nassif Hitti. Prominent Lebanese journalists like Nassir AlAsaad, Radwan Sayed, Michel Nawfal and Faisal Salman worked previously as senior journalists and managing editors of the daily.[5]

The paper had a cultural supplement, Nawafiz which was managed for years by Youssef Bazzi. The publication of "Nawafiz" was ceased since October 2015 as the number of the pages of the daily has been reduced from 24 to 20 pages.[6] Since 1999 the daily has a weekly page concerning the environmental issues.[7]

A 2009 survey by Ipsos Stat established that Al Mustaqbal is among the five most popular newspapers in Beirut.[8]

Political stance[edit]

The newspaper expresses the views of the Movement of the Future and supports the Lebanese March 14 Alliance.[8][9] In addition, the daily is one of the major anti-Syrian publications in the Middle East.[10]

Bans[edit]

The daily has an online newspaper which was banned in Syria in July 2007.[10]

References[edit]

  1. ^ Rola el Husseini (15 October 2012). Pax Syriana: Elite Politics in Postwar Lebanon. Syracuse University Press. p. 153. ISBN 978-0-8156-3304-4. Retrieved 15 March 2013. 
  2. ^ "Arab Media Review (January-June 2012)" (PDF). Anti-Defamation League. 2012. Retrieved 21 September 2013. 
  3. ^ "Arab United Press". Zawya. Retrieved 19 September 2013. 
  4. ^ "Media Landscape". Menassat. Retrieved 22 September 2013. 
  5. ^ Dajani, Nabil (Summer 2013). "The Myth of Media Freedom in Lebanon" (PDF). Arab Media and Society (18). Retrieved 22 September 2013. 
  6. ^ Mirene Arsanios (1 November 2011). "Comparative Notes on the Cultural Magazine in Lebanon". Ibraaz. Retrieved 21 September 2014. 
  7. ^ Najib Saab. "The Environment in Arab Media" (Report). Arab Forum for Environment and Development. Retrieved 7 October 2014. 
  8. ^ a b "Mapping Digital Media: Lebanon" (PDF). Open Society Foundations. 15 March 2012. Retrieved 19 September 2013. 
  9. ^ Mona Naggar (June 2010). "A State of Ongoing Crisis and Over-Supply the Media in Lebanon". Fikrun wa Fann. Retrieved 8 October 2014. 
  10. ^ a b "Syria says no to 'the Future'". Now Lebanon. 14 July 2007. Retrieved 19 September 2013.