Al-Waqt

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Al Waqt
الوقت
Type Daily
Editor-in-chief Mansoor Al Jamri
Founded 21 February 2006
Language Arabic
Ceased publication May 2010

Al Waqt (Arabic: الوقت‎‎ meaning The Time) was a Bahraini Arabic-language daily newspaper. It was published between 2006 and 2010.

History and profile[edit]

Al Waqt was first published on 21 February 2006.[1][2] Khawla Mattar was among the founders of the paper[3] which was headquartered in West Riffa.[4]

Ibrahim Bashmi, a member of Bahrain's Shura Council, served as the editor-in-chief.[5] Mansoor Al Jamri also served in the post.[6]

The newspaper ceased publication in May 2010 after incurring financial difficulties.[7][8] In July 2012, it was revealed that Bahraini MP Osama Al Tamimi was planning to purchase the newspaper.[7]

The paper had a leftist-nationalist slant, and along with Al Wasat, is regarded as the only Bahraini newspaper independent of the government. Among the popular writers for the paper's opinion columns were poet Qasim Haddad, Munira Fakhro, Abdulhadi Khalaf, and Mohammed Fadhel.

References[edit]

  1. ^ "New Daily in Bahrain". The Arab Press Network. 7 March 2006. Retrieved 9 September 2014. 
  2. ^ Abdallah Shalaby, Salah al Din al Jurshi, Mostafa El Nabarawy, Moheb Zaki, Qays Jawad Azzawi, Antoine Nasri Messarra (2010). Towards a Better Life: How to Improve the State of Democracy in the Middle East and North Africa. GPoT. p. 127. ISBN 978-605-4233-21-2. Retrieved 4 October 2014. 
  3. ^ "Workshop Director Profiles". Cambridge Gulf Research. Retrieved 8 October 2014. 
  4. ^ "Media Landscape. Bahrain". Menassat. Retrieved 4 October 2014. 
  5. ^ Omran Salman (2 November 2006). "Dissent and Reform in Bahrain: Challenging Government Control of Media" (PDF). American Enterprise Institute. Retrieved 8 October 2014. 
  6. ^ Mazen Mahdi (21 April 2010). "Strike over pay silences Bahrain newspaper for a day". The National. Retrieved 8 October 2014. 
  7. ^ a b "Bahrain MP in talks to buy newspaper". TradeArabia. 2 July 2012. Retrieved 3 July 2012. 
  8. ^ Habib Toumi (3 May 2010). "Al Waqt newspaper shuts down for lack of funds". Gulf News. Retrieved 14 December 2013. 

External links[edit]