Al Rai (Kuwaiti newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Al Rai
الرأي
TypeDaily
Owner(s)Jassem Boodai
Editor-in-chiefMajed Al Ali
Managing editorsAli Roz
Founded16 April 2006; 13 years ago (2006-04-16)
LanguageArabic
HeadquartersKuwait
WebsiteOfficial website

Al Rai (Arabic: الرأي, meaning "The Opinion"), was published as Al Rai al Aam (Arabic: الرأي العام, meaning "Public Opinion") from 1995 to 2006, is a Kuwaiti daily newspaper.[1] According to a 2007 survey by the Washington-based Intermedia group, Al Rai ranked one among Kuwaiti newspapers for the fifth year in a row.

History and profile[edit]

The AlRay AlAam newspaper license was rented to Jassim Al Boodai (the Alrai owner) in 1995, and it was published as Al Rai in 2006 after the new press law. Egyptian journalist Abdallah Kamal was the advisor of the paper.[2]

The paper contains numerous interviews with many world leaders. The newspaper is known for generally supporting the Kuwaiti government and ruling family.[1] Its circulation 2001 was 87,000 copies.[3]

In 2004, Al Rai launched a satellite TV, Al Rai TV, which merged with the newspaper to create the Al Rai Media Group.[4] The newspaper also launched its online content as a free service. In 2008, Al Rai received the Sheikh Salem Al Ali Al Sabah's award for best designed news website.

The paper's online version was the eighth most visited website for 2010 in the Middle East and North Africa.[5]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b "Kuwait". The Arab Press network. Archived from the original on 8 August 2013. Retrieved 18 September 2013.
  2. ^ "Abdullah Kamal". Al Arabiya. Retrieved 5 October 2014.
  3. ^ "Kuwait". Press Reference. Retrieved 10 September 2014.
  4. ^ "Kuwait Media Market Description" (PDF). WARC. Retrieved 5 October 2014.
  5. ^ "Forbes Releases Top 50 MENA Online Newspapers; Lebanon Fails to Make Top 10". Jad Aoun. 28 October 2010. Retrieved 11 September 2014.

External links[edit]