AsiaOne

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
AsiaOne
Type of site
News, lifestyle aggregator
HeadquartersSingapore
OwnerSingapore Press Holdings
Websiteasiaone.com
CommercialYes

AsiaOne is a news and lifestyle aggregator of the Singapore Press Holdings, available on a variety of online platforms and mobile app.[1]

It covers a number of topics, including news, stock markets, real estate, trade, conventions and economic statistics, and carries headlines from a number of SPH publications and magazines such as The Straits Times,The Business Times, The New Paper, and Hardware Zone. AsiaOne also features a section for Malaysia news. In July 2012, it had a global Alexa ranking of 4,671 and was ranked by Alexa as No. 20 in Singapore. In 2007 it claimed 100 million page views from six million unique visitors.

Parent company Singapore Press Holdings announced on 13 October 2017 that despite a comprehensive revamp in May 2017, AsiaOne might be shut down as early as November 2017.[2]

mm2 Asia and SPH have announced that they will jointly operate AsiaOne.[1]

Karen Lim is the current editor of AsiaOne [2]

Adrian Tay was the longest serving editor of AsiaOne, he held that position for 7.5 years. [3]

Previous editors, include Paul Jansen and Margaret Thomas, the current president of AWARE

Controversy[edit]

In November 2013, news site AsiaOne and Lianhe Wanbao issued an apology to politician Nicole Seah after they published a photograph and inaccurately suggested that Seah was dating a married man. The man, CEO of social site mig33, Steven Goh, was divorced. Seah noted via Facebook that she had threatened to sue.[3]

References[edit]

  1. ^ Alexa page for Asiaone.com
  2. ^ Yong, Nicholas (13 October 2017). "SPH news aggregator site AsiaOne to close down". Yahoo! News. Archived from the original on 14 October 2017. Retrieved 14 October 2017.
  3. ^ Nurul, Azliah Aripin (28 November 2013). "AsiaOne, Lianhe Wanbao apologise to Nicole Seah and Steven Goh over inaccurate headline". Yahoo. Yahoo! Singapore. Retrieved 10 September 2014.

External links[edit]