Ayandegan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Ayandegan (Persian: آیندگان‎‎ lit. "The Future People") was one of the most influential and popular daily newspapers in Iran during Mohammad Reza Pahlavi's rule. The paper was founded in 1967 by Daryoush Homayoun.[1] From its start in 1967 to 1977 he also edited the paper,[2] which held a liberal stance.[1] The paper had its headquarters in Tehran.[1] Following the 1979 revolution, on 8 August 1979, the revolutionary prosecutor banned the newspaper.[3][4]

References[edit]

  1. ^ a b c Hossein Shahidi (11 May 2007). Journalism in Iran: From Mission to Profession. Routledge. p. 33. ISBN 978-1-134-09391-5. Retrieved 19 May 2015. 
  2. ^ "Homayoun, Daryush". Foundation for Iranian Studies. Archived from the original on 20 May 2015. Retrieved 19 May 2015. 
  3. ^ Revolution and Iran after 1979 Iran Chamber.
  4. ^ Houchang E. Chehabi (1990). Iranian Politics and Religious Modernism: The Liberation Movement of Iran Under the Shah and Khomeini. I.B.Tauris. p. 268. ISBN 978-1-85043-198-5. Retrieved 19 May 2015.