Baladna

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Baladna
بلدنا
Type Daily
Publisher United Group for Publishing, Advertising and Marketing
Editor-in-chief Diana Jabbour
Language Arabic
Headquarters Damascus
Website Baladna

Baladna (Arabic: بلدنا‎ meaning Our Country) is an independent Arabic daily newspaper published in Syria. The paper has also an English edition which was launched in December 2009.[1][2] The publication of its English-edition was thought to be a move towards liberalisation of the Syrian media.[2]

History and profile[edit]

The publisher of Baladna is the United Group for Publishing, Advertising and Marketing.[2] Diana Jabbour is the editor-in-chief of the daily.[3] The owner of the paper was reported to be Majid Suleiman, the son of a former security chief General Bahjat Suleiman.[4]

The paper was not seen as a supporter of the Bashar al Assad regime in late November 2011.[3] However, in an article published in the paper on 21 February 2012, it states: the uprising "gave homosexuals a freedom they would've never dreamed of".[5]

References[edit]

  1. ^ "Baladna English first edition review". Syria News Wire. 12 December 2009. Retrieved 3 June 2012. 
  2. ^ a b c Greenslade, Roy (8 December 2009). "English-language paper for Syria". The Guardian. Retrieved 3 June 2012. 
  3. ^ a b Kanaan, Wissam (28 November 2011). "Syrian Media Reform: The Art of Double Speak". Al Akhbar. Retrieved 3 June 2012. 
  4. ^ Judith Pies; Philip Madanat (June 2011). "Media Accountability Practices Online in Syria" (PDF). MediaAct (10/2011). Retrieved 30 August 2014. 
  5. ^ Andrew, Mike (16 March 2012). "Syrian newspaper says Gays 'infest' society". Seattle Gay News. Archived from the original on 21 September 2015. Retrieved 3 June 2012. 

External links[edit]