Bali TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Bali TV
PT Bali Ranadha Televisi
Launched May 26, 2002; 15 years ago (2002-05-26)
Network Indonesia Network
Owned by Bali Post Media Group
Slogan "Matahari Dari Bali" (Sun of Bali)
Country Indonesia
Broadcast area Free To Air/Cable/Satellite
Headquarters Pers Bali K. Nadha Building, Jl. Kebo Iwa 63 A Denpasar, Bali
Sister channel(s) Aceh TV
Bandung TV
Jogja TV
Semarang TV
Sriwijaya TV
Sumut TV
Surabaya TV
Website www.balitv.tv
Availability
Terrestrial
Denpasar 49 UHF
Singaraja 55 UHF
Satellite
Palapa D 3925 H/V/2590 3/4
Bali TV first logo (2002-2012)

Bali TV is a privately owned Indonesian television station belongs to Bali Post Media Group covering the island of Bali.

The station became well known for regularly broadcasting in the Balinese language. Some examples include the broadcast of Balinese songs and ceremonies. News is also broadcast, in Indonesian.

Banned[edit]

From May 8 to May 11, 2013 Seputar Bali news program has been banned to airing by Indonesian Broadcasting Commission Bali Branch because its biased coverage of the gubernatorial election and the candidates (no cover-both-sides).[1]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Bali TV told to stop news program". May 10, 2013. Archived from the original on 2013-06-15. 

External links[edit]