Bandolier (journal)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Bandolier was an independent healthcare journal about evidence-based healthcare, written by Oxford University scientists. It was started in 1994 and the National Health Service paid for its distribution to all doctors in the UK until 2002. Publication of the printed version ceased in 2007. New material was published online through 2010. Publication ceased in 2010.[1]

In October 2016 the online version of the journal became available at its own website. It is no longer hosted on Oxford University's site.

The NHS Executive and National electronic Library for Health continue with some support for the electronic site.

See also[edit]


External links[edit]