Breitbart News

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from
Jump to: navigation, search
"Breitbart" redirects here. For other uses, see Breitbart (surname).
Breitbart News Network
Breitbart News.svg
Type of site
News and opinion
Available in English
Owner Breitbart News Network, LLC[1]
Created by Andrew Breitbart
Editor Alexander Marlow[2]
Alexa rank 776 (Global October 2016)[3]
177 (US October 2016)[3]
Commercial Yes
Registration Optional, but is required to comment
Launched 2007; 9 years ago (2007) (as
Current status Active

Breitbart News Network (known simply as Breitbart News, Breitbart or is a politically conservative[4][5][6] and alt-right[7] American news and opinion website founded in 2007 by conservative commentator and entrepreneur Andrew Breitbart (1969–2012). It also has a daily radio program, Breitbart News Daily.

Breitbart is headquartered in Los Angeles, California, with bureaus in Texas, London, and Jerusalem. Stephen Bannon serves as the publication's executive chairman, with Alexander Marlow serving as the editor-in-chief.[4]

The New York Times describes Breitbart News as a "curiosity of the fringe right wing", with "ideologically driven journalists", that is a source of controversy "over material that has been called misogynist, xenophobic and racist", and is now a "potent voice" for Donald J. Trump's presidential campaign.[8] Notable events in Breitbart's history have included the ACORN 2009 undercover videos controversy, the firing of Shirley Sherrod, the Anthony Weiner sexting scandals, the "Friends of Hamas" story, the Nancy Pelosi/Miley Cyrus ad campaign, the misidentification of Loretta Lynch, and Michelle Fields' allegations against Corey Lewandowski.[9]



Andrew Breitbart launched as a news aggregator in 2005. The website featured direct links to wire stories at the Associated Press, Reuters, Fox News, New York Post, TMZ as well as a number of other outlets. The website's initial growth was largely fueled by links from the Drudge Report. In 2007, Breitbart launched a video blog,[10][11][edit]

In August 2010, Breitbart told the Associated Press that he was "committed to the destruction of the old media guard." As part of that commitment, he founded, a website designed to become "the Huffington Post of the right."[4] Breitbart has exclusively re-posted the Anthony Weiner sexting scandal, the resignation of Shirley Sherrod, and the ACORN 2009 undercover videos controversy. Following Breitbart's death in 2012, the site was redesigned, bringing the formerly distinct "Big" websites under one umbrella website at[4][12]

In February 2014, the executive chairman of Breitbart News, Stephen Bannon, announced the addition of approximately 12 staff members and the opening of Texas and London-based operations. The new offices were the beginning of an expansion plan that included the addition of a new regional site roughly every 90 days, with new locations to include Florida, California, Cairo, Egypt and Jerusalem.[13]

There is also Breitbart News Daily, a program that is broadcast on Sirius XM radio.

After Andrew Breitbart's death[edit]

Breitbart, the website's founder, died in March 2012.[14] The website hosted a number of memorials for Breitbart.[14] Editors at the website said they intended to carry out Breitbart's legacy at the website.[14]

Before his death, Andrew Breitbart had begun a redesign of the Breitbart website to transform from a links-aggregator into a more tabloid style website.[15] The redesign was launched shortly after his death in March 2012.

An October 2012 article in BuzzFeed suggested there were internal tensions inside the website in the year after Breitbart's death as staffers battled for ownership of his legacy.[15]

According to a 2014 Pew Research Center study, 3% of respondents get their news from Breitbart in a typical week, and 79% of its audience report having political values that are right-of-center.[16]

Breitbart is a for-profit organization. According to Politico, investors include computer scientist and hedge fund CEO Robert Mercer.[17] Breitbart editors said in 2015 that Breitbart is a “private company and we don’t comment on who our investors or backers are.”[18]

2016 United States presidential race[edit]

In July 2015, Politico reported that Ted Cruz "likely has the Republican presidential field's deepest relationship with the Breitbart machine."[19] In August 2015, an article in BuzzFeed reported that several anonymous Breitbart staffers claimed that Donald Trump had paid for favorable coverage on the site. The site's management strongly denied the charge.[20] In March 2016, Lloyd Grove of The Daily Beast characterized the website as "Trump-friendly", writing that Breitbart "regularly savages the GOP establishment, the media elite, the Washington consultant class, and the Fox News Channel."[21] Up to June 2016, Breitbart was the most cited news source on Trump’s presidential campaign website,[22]

On March 11, 2016, Breitbart reporter Michelle Fields filed a battery complaint against Donald Trump's campaign manager, Corey Lewandowski, alleging that Lewandowski had grabbed her and bruised her while she was attempting to ask a question at an event.[23][24] After claiming that Breitbart's management was not sufficiently supportive of Fields, Breitbart's editor-at-large Ben Shapiro and Fields resigned from Breitbart.[24][25][26] A Breitbart article published on March 14 accused Shapiro of betraying Breitbart's readers; the article was subsequently removed from the Breitbart website. Breitbart editor-at-large Joel Pollak apologized for writing the article, saying he had done so in an attempt "to make light of a significant company event."[27][28] The website's spokesperson Kurt Bardella also resigned following the incident, objecting to the company's handling of the incident and its favorable coverage of Trump.[27][29] By March 14 several top executives and journalists at Breitbart had resigned complaining that "...Breitbart's unabashed embrace of Mr. Trump, particularly at the seeming expense of its own reporter, struck them as a betrayal of its mission."[30] Former employers accused Breitbart executive chairman Stephen Bannon of having "turned a website founded on anti-authoritarian grounds into a de facto propaganda outlet for Mr. Trump."[8]

On August 17, Stephen Bannon stepped down from his role as executive chairman at Breitbart to join the Trump campaign as its new CEO.[31][32] On August 25, Trump's opponent Hillary Clinton criticized him for hiring Bannon as his CEO in her rally in Reno, Nevada. She stated that the site "embraces ideas on the extremist fringe of the conservative right" by reading out the site's headlines and that Trump's decision to hire Bannon "represents a landmark achievement for the alt-right".[33][34]


Main sections[edit]

Big Hollywood[edit]

In 2008 Breitbart launched the website "Big Hollywood," a group blog by individuals working in Hollywood. The site was an outgrowth of Breitbart's "Big Hollywood" column in The Washington Times, which included issues faced by conservatives working in Hollywood.[35] In 2009, the site used audio from a secretly recorded conference call to accuse the National Endowment of the Arts of encouraging artists to create work in support of President Barack Obama's domestic policy.[36]

Big Government[edit]

Breitbart launched on September 10, 2009, with a $25,000 loan from his father.[37][38] He hired Mike Flynn, a former government affairs specialist at the Reason Foundation, as Editor-in-Chief of Big Government.[39] The site premiered with hidden camera video footage taken by Hannah Giles and James O'Keefe at Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN) offices in various cities, attracting nationwide attention resulting in the ACORN 2009 undercover videos controversy. According to law enforcement and media analysts, the videos were heavily edited to create a negative impression of ACORN.[40][41][42]

Big Journalism[edit]

In January 2010, Breitbart launched Big Journalism. Upon the launch of Big Journalism, he told Mediaite: "Our goal at Big Journalism is to hold the mainstream media's feet to the fire. There are a lot of stories that they simply don't cover, either because it doesn't fit their world view, or because they're literally innocent of any knowledge that the story even exists, or because they are a dying organization, short-staffed, and thus can't cover stuff like they did before."[37] Big Journalism was edited by Michael A. Walsh, a former journalism professor and Time magazine music critic.[37]

National Security[edit], which later became the National Security component of, debuted on July 4, 2010. National Security covers foreign policy, the wars in Iraq and Afghanistan, terrorism, Islamic extremism, espionage, border security, and energy issues.[43]

Breitbart Tech[edit]

On October 27, 2015, the website launched Breitbart Tech, a technology journalism subsection of the site that focuses on technology, gaming, esports, and internet culture.[44][45] It is edited by Milo Yiannopoulos.[46] In July 2016 Yiannopoulos was banned from Twitter after racist abuse was directed towards Ghostbusters actress Leslie Jones following Yiannopoulos's insulting tweets about her. Twitter blocked Yiannopoulos for inciting or participating in targeted abuse.[47][48] Although Yiannopoulos's Twitter account has been deleted, Breitbart News has since republished the full tweet exchange, and has published articles criticizing Twitter.[49]

Breitbart Sports[edit]

On January 1, 2013, the website launched Breitbart Sports, a sports journalism subsection edited by John Pudner. In launching the section, the website cited the, "central nature of sports in and to American culture."[50]

Regional sections[edit]

Breitbart London[edit]

Breitbart's London edition was launched in February 2014. It was headed at the time by executive editor James Delingpole, described as a "high traffic hire" by The Spectator's Steerpike column,[51] and managing editor Raheem Kassam.[52] Kassam later went on to take over as Editor. Breitbart London announced that it would have a staff of 10 along with hundreds of contributors covering Israel and the Middle East from the London office.[53] Regular contributors include Nigel Farage and Gerald Warner. Previous and occasional columnists have included Mary Ellen Synon,[54] Jonathan Foreman[55] and Katie Hopkins.[56]

Breitbart Jerusalem[edit]

On November 17, 2015, the website launched Breitbart Jerusalem, which covers events in Israel and the wider Middle East. It is edited by Israel-based American reporter Aaron Klein.[57]

Breitbart Texas[edit]

Breitbart's Texas edition was launched in February 2014, the same time as its London edition.[53] The edition's editor and managing director is Brandon Darby.[53][58]

Breitbart California[edit]

On April 6, 2014, Breitbart launched its California edition. It was edited by Joel B. Pollak. The section included contributors such as then House Republican WHIP Kevin McCarthy, comedian Greg Gutfeld, and actor Orson Bean.[59]

Notable stories[edit]

ACORN undercover videos[edit] played a central role in the 2009 ACORN video controversy, which resulted in the reorganization of the Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN), as well as its loss of private and government funding. Breitbart contributor Hannah Giles posed as a prostitute fleeing an abusive pimp and seeking tax and legal advice while James O'Keefe, another contributor, posed as her boyfriend. They clandestinely videotaped meetings with ACORN staff who "gave advice on house-buying and how to account on tax forms for the woman's income."[60]

Andrew Breitbart paid Giles and O'Keefe $32,000 and $65,000, respectively, to film, edit and blog about the videos.[61][62] Giles paid $100,000 and O'Keefe paid $50,000[62] to settle a lawsuit brought by former ACORN employee Juan Carlos Vera regarding the videos.[63][64]

Subsequent criminal investigations by the Brooklyn District Attorney's office and the California Attorney General found the videos were heavily edited in an attempt to make ACORN's responses "appear more sinister",[60][65][66] and contributed to the group's demise.[67][68] Clark Hoyt, The New York Times public editor, wrote, "The videos were heavily edited. The sequence of some conversations was changed. Some workers seemed concerned for Giles, one advising her to get legal help. In two cities, Acorn workers called the police. But the most damning words match the transcripts and the audio, and do not seem out of context," but notes a former Massachusetts Attorney General hired to investigate the matter found no pattern of illegal conduct by the ACORN employees and said the news media should have been far more skeptical, demanding the raw video from which the edited versions were produced.[69]

Shirley Sherrod[edit]

In July 2010, Breitbart released an edited video titled "Proof NAACP Awards Racism" which featured USDA official Shirley Sherrod speaking at a NAACP fundraising dinner in March 2010. In the video released by Breitbart, Sherrod admits to a racial reluctance to help a white farmer obtain government aid. As a result of the video, the NAACP condemned Sherrod's remarks, and U.S. government officials called on Sherrod to resign, which she did.[70][71]

The NAACP later posted the longer 43-minute video of the speech.[71][72] In it, Sherrod said her reluctance to help a white man was wrong, and she had ended up assisting him. The NAACP then reversed their rebuke of Sherrod,[71] and Secretary of Agriculture Tom Vilsack apologized and offered Sherrod a new government position.[73] Breitbart said that the point of the piece was not to target Sherrod, but said the NAACP audience's reception of some parts of the speech demonstrated the same racism the NAACP's President had accused the Tea Party movement of harboring.[74] In 2011, Sherrod sued Andrew Breitbart and his business partner Larry O'Connor for defamation.[75] In July 2015, it was reported that Sherrod and Andrew Breitbart's estate had reached a tentative settlement.[76]

Anthony Weiner[edit]

On May 28, 2011, Breitbart's BigJournalism website reported on a sexually explicit photo linked on New York Representative Anthony Weiner's Twitter feed.[77] Weiner initially denied that he had sent a 21-year-old female college student the link to the photograph, but later admitted to inappropriate online relationships. On June 6, 2011, Breitbart reported other photos Weiner had sent, including one that was sexually explicit. On June 8, 2011, the sexually graphic photo was leaked after Breitbart participated in a radio interview with hosts Opie and Anthony. Breitbart stated that the photo was published without his permission.[78] Weiner subsequently resigned from his congressional seat on June 21, 2011.

"Friends of Hamas" story[edit]

On February 7, 2013, Ben Shapiro published an article on reporting allegations that former Senator and nominee for United States Secretary of Defense Chuck Hagel (R-Nebraska) may have been paid to speak at an event sponsored by a group called "Friends of Hamas."[79] said that the story was based on exclusive information from U.S. Senate sources. The story was later repeated by RedState,[80] National Review,[81] Washington Times,[82] and PJ Media.[83]

An investigation by Slate reporter David Weigel failed to confirm the existence of the purported group.[84] On February 19, New York Daily News reporter Dan Friedman said that the story had originated from a sarcastic comment he had made to a congressional staffer. "Friends of Hamas" was one of several groups which Friedman considered to be so over-the-top as to be implausible and obviously fictitious. He said he made the sarcastic comment in an effort to find out what Hagel had done was considered to be anti-Israel. Friedman followed with an email to the congressional staffer asking if Hagel had received a $25,000 fee from "Friends of Hamas" for his speaking engagement. No reply to the email was received, and the next day, Breitbart ran a story with the headline "Secret Hagel Donor?: White House Spox Ducks Question on 'Friends of Hamas'."[85][86] maintained that the report was accurate, posting articles defending the website and criticizing Weigel and Friedman.[87][88] Writers for The Washington Post,[89] New York Magazine[90] and The Daily Beast[5] criticized for the "Friends of Hamas" story.

Nancy Pelosi/Miley Cyrus ad campaign[edit]

In April 2014, created an advertising campaign to launch Breitbart California which included posters bearing an image of House minority leader Nancy Pelosi's head superimposed onto singer Miley Cyrus's body who was seen twerking on California governor Jerry Brown, spoofing the 2013 VMAs. DNC Chairwoman and Florida Congresswoman Debbie Wasserman Schultz denounced the images as disrespectful to women. In response, House Majority Whip Kevin McCarthy requested that his column be removed from the site.[91][92][93][94][95][96]

According to Breitbart, the inspiration for the ad campaign was a 2013 Saturday Night Live skit in which Cyrus appeared as a highly sexualized version of Republican Congresswoman Michele Bachmann alongside a feminine, homosexual version of Republican Congressman and Speaker of the House John Boehner.[97]

Misidentification of Loretta Lynch[edit]

On November 8, 2014, posted an article by Warner Todd Huston, which erroneously reported that Loretta Lynch, President Barack Obama's nominee for attorney general, had been part of Bill Clinton's defense team during the Whitewater scandal. In fact, the Whitewater lawyer was a different Loretta Lynch. After this mistake was pointed out by Talking Points Memo and Media Matters for America, Breitbart noted that the two Lynches were different people by correcting and appending the original article.[98] Andrew Rosenthal of The New York Times editorial page editor criticized this, writing: "The appended correction didn’t really do justice to the scope of the misidentification."[99]

The American Journalism Review said "that Breitbart had let the mistaken fact stand in the headline and the article itself," and had published a second story containing the incorrect information on November 9. By November 10, the initial story had been deleted from[98][100] PolitiFact rated the claim "Pants on Fire" and noted that the false claim had "already spread to other conspiracy, opinion and conservative news websites", as an example of how fast false information can spread on the Internet.[101]


  1. ^ "Breitbart News Network, LLC: Private Company Information - Businessweek". 
  2. ^ Byers, Dylan (October 17, 2013). "Breitbart News shakes up masthead". Politico. Retrieved August 17, 2015. 
  3. ^ a b " Site Info". Alexa Internet. Retrieved May 4, 2016. 
  4. ^ a b c d Rainey, James (August 1, 2012). " sets sights on ruling the conservative conversation". Los Angeles Times. Retrieved October 8, 2015. 
  5. ^ a b Freedlander, David (February 20, 2013), Chuck Hagel, Friend of Hamas? How the Right-Wing Press Got It Way Wrong, The Daily Beast 
  6. ^ Green, Joshua (October 8, 2015), This Man Is the Most Dangerous Political Operative in America. Steve Bannon runs the new vast right-wing conspiracy—and he wants to take down both Hillary Clinton and Jeb Bush., Bloomberg Businessweek, retrieved October 26, 2015 
  7. ^ Hafner, Josh (August 26, 2016). "For the Record: For Trump, everything's going to be alt-right". USA Today. Retrieved October 20, 2016. 
  8. ^ a b "Breitbart Rises From Outlier to Potent Voice in Campaign". New York Times. 26 August 2016. Retrieved 28 August 2016. 
  9. ^
  10. ^ Owen, Rob. The next wave: Ex-WTAE anchor Scott Baker changes channel to run Web news site, Post-Gazette
  11. ^ Friedersdorf, Conor (November 1, 2012). " Struggles With the Contradictions of Its Namesake". Atlantic (magazine). Retrieved January 4, 2015. 
  12. ^ Boyle, Matthew (March 5, 2012). "Breitbart legacy lives on in relaunched websites, final column". The Daily Caller. Retrieved October 8, 2015. ...newly redesigned website that includes all of his 'Big' sites under a single umbrella. 
  13. ^ Kaufman, Leslie (February 16, 2014). "Breitbart News Network Plans Global Expansion". Media. New York Times. Retrieved January 10, 2015. 
  14. ^ a b c Weigel, David (March 21, 2012). "Meet the Breitbarts". Slate. ISSN 1091-2339. Retrieved March 1, 2016. 
  15. ^ a b Coppins, McKay. "Breitbart's Inheritors Battle Over His Legacy". BuzzFeed. Retrieved March 1, 2016. 
  16. ^ Where News Audiences Fit on the Political Spectrum: Consumers of Breitbart, Pew Research Center, October 21, 2014, retrieved October 26, 2015, Just 3% of respondents get news from Breitbart in a typical week, and its audience is decidedly conservative: 79% have political values that are right-of-center ...." (31% are "mostly conservative" and 48% are "consistently conservative") 
  17. ^ Byers, Dylan (April 13, 2015). "Hedge-fund magnate backing Cruz is major investor in Breitbart News Network". Politico. Retrieved December 26, 2015. 
  18. ^ Gold, Hadas; Glueck, Katie; Vogel, Kenneth (July 10, 2015). "The Daily Cruz". Politico. Retrieved December 26, 2015. 
  19. ^ Gold, Hadas; Glueck, Katie; Vogel, Kenneth (July 10, 2015). "The Daily Cruz". Politico. Retrieved March 1, 2016. 
  20. ^ Coppins, McKay. "Breitbart Staffers Believe Trump Has Given Money To Site For Favorable Coverage". BuzzFeed. Retrieved March 1, 2016. 
  21. ^ Grove, Lloyd (March 1, 2016). "How Breitbart Unleashes Hate Mobs to Threaten, Dox, and Troll Trump Critics". The Daily Beast. Retrieved March 1, 2016. 
  22. ^ "Trump By the Numbers: An Analysis of Donald Trump's Presidential Campaign Website,". LinkedIn Pulse. Breitbart is the most cited source on Between January 2015 and June 2016, there were 1,084 “In the News” posts made to The most common sources copied-and-pasted to Trump’s website were Breitbart (121 posts), Fox (79 posts), and CNN (76 posts). 
  23. ^ Garcia, Ahizia; Byers, Dylan (March 11, 2016). "Breitbart reporter says she filed charges against Trump's campaign manager". CNN. Retrieved March 12, 2016. 
  24. ^ a b Kaplan, Sarah (March 14, 2016). "Reporter who says she was manhandled by Trump campaign manager resigns from Breitbart". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved March 14, 2016. 
  25. ^ Gray, Rosie; Coppins, McKay (March 13, 2016). "Michelle Fields, Ben Shapiro Resign From Breitbart". Buzzfeed. Retrieved March 13, 2016. 
  26. ^ "Campaign 2016: Upheaval at news website Breitbart over dustup with Donald Trump campaign". CBS News. Retrieved March 14, 2016. 
  27. ^ a b "Infighting erupts at conservative news site after Donald Trump aide is accused of manhandling reporter". Yahoo Finance. March 14, 2016. 
  28. ^ Gold, Hadas (March 14, 2016). "Breitbart piece mocking editor who resigned was written under father's pseudonym". Politico. Retrieved March 15, 2016. 
  29. ^ UTC, Jason Abbruzzese2016-03-14 14:12:41. "Breitbart staffers quit and question whether the site is slanted toward Trump". Mashable. Retrieved March 14, 2016. 
  30. ^ Grynbaum, Michael M. (March 14, 2016), "Upheaval at Breitbart News as Workers Resign and Accusations Fly", New York Times, retrieved March 30, 2016 
  31. ^ Stanage, Niall; Wong, Scott (August 17, 2016). "Trump's Breitbart hire sends tremors through Capitol Hill". The Hill. Retrieved August 19, 2016. 
  32. ^ Stelter, Brian (2016-08-17). "Steve Bannon: The "street fighter" who's now running Trump's campaign". CNNMoney. Retrieved 2016-08-28. 
  33. ^ Flegenheimer, Matt (August 25, 2016). "Hillary Clinton Says 'Radical Fringe' Is Taking Over G.O.P. Under Donald Trump". The New York Times. Retrieved August 27, 2016. 
  34. ^ Darcy, Oliver (August 25, 2016). "Hillary Clinton declares war on the hard-right faction of conservative news media". Retrieved August 27, 2016. 
  35. ^ "Hollywood Infidel". The New York Observer. March 16, 2007. Archived from the original on October 2, 2008. Retrieved October 1, 2008. 
  36. ^ "'Yosi Sergant Resigns". ABC News. September 24, 2009. 
  37. ^ a b c Hall, Colby (December 10, 2009). "Exclusive Interview: Andrew Breitbart Announces Launch of New "Big" Sites". Mediaite. Retrieved August 17, 2015. 
  38. ^ Davis, Noah (June 27, 2011). "Andrew Breitbart Borrowed $25,000 From His Father To Launch BigGovernment.comI". Business Insider. Retrieved August 17, 2015. 
  39. ^ "Introducing Andrew Breitbart's Big Government, Edited by Mike Flynn", Nick Gillespie,, September 10, 2009
  40. ^ Maloy, Simon (March 7, 2013). "Report: James O'Keefe To Pay $100K Settlement To Former ACORN Employee". Media Matters for America. Retrieved April 6, 2016. 
  41. ^ Newman, Andrew (March 1, 2010). "Advice to Fake Pimp Was No Crime, Prosecutor Says". The New York Times. Archived from the original on March 25, 2010. Retrieved April 6, 2016. 
  42. ^ Madde, Mike (March 1, 2010). "Brooklyn prosecutors clear local ACORN office". Retrieved April 6, 2016. 
  43. ^ Chait, Jonathan (March 16, 2010). "Breitbart And Right Wing Martyrdom". New Republic. Retrieved August 18, 2015. 
  44. ^ Kludt, Tom (October 28, 2015). "Breitbart brings its conservative take to tech journalism". CNN. Retrieved January 25, 2016. 
  45. ^ Brustein, Joshua (October 27, 2015). "Breitbart News Is Preparing to Troll Tech". Bloomberg Business. Retrieved January 25, 2016. 
  46. ^ Kain, Erik (September 4, 2014). "GamerGate: A Closer Look At The Controversy Sweeping Video Games". Forbes. Retrieved August 18, 2015. 
  47. ^ Hunt, Elle (July 20, 2016). "Milo Yiannopoulos, rightwing writer, permanently banned from Twitter". The Guardian. Retrieved July 20, 2016. 
  48. ^ "Leslie Jones Twitter row: Breitbart editor banned over abuse". BBC News. July 20, 2016. Retrieved July 20, 2016. 
  49. ^ "The whole Leslie Jones Twitter feud, explained". July 25, 2016. 
  50. ^ "Breitbart Sports Launches New Years Day 2013 - Breitbart". Breitbart. January 1, 2013. Retrieved May 13, 2016. 
  51. ^ Steerpike (February 13, 2014). "Delingpole quits Telegraph ahead of UK launch of". The Spectator. Retrieved July 6, 2014. 
  52. ^ Greenslade, Roy (February 17, 2013). "James Delingpole and Raheem Kassam head Breitbart's new London team". The Guardian. Retrieved July 6, 2014. 
  53. ^ a b c Lee, Tony (February 16, 2014). "Breitbart News Launches 'Breitbart London' and 'Breitbart Texas' Verticals". Retrieved July 6, 2014. 
  54. ^ M. E. Synon. "Cameron Breaks Pledge, Will Provide Albanians an Open Door to Britain". Retrieved July 28, 2015. 
  55. ^ Jonathan Foreman. "London's Rottenest Borough, Courtesy of Lutfur Rahman, Idle Police and a Sleepy Electoral Commission". Retrieved July 28, 2015. 
  56. ^ Katie Hopkins. "Katie Hopkins: On the Joys of Going Silent for a Week". Retrieved July 28, 2015. 
  57. ^ "Breitbart News Continues International Expansion With Launch Of Breitbart Jerusalem". Breitbart. 
  58. ^ Singal, Jessica (September 4, 2015). "Monica Foy, the Victim of a Terrifying Right-Wing Internet-Shaming, Speaks Out". New York Magazine. Retrieved May 13, 2016. 
  59. ^ "Breitbart News Network Announces Launch of Breitbart California - Breitbart". Breitbart. April 6, 2014. Retrieved May 13, 2016. 
  61. ^ "Deposition Reveals Payout For Undercover ACORN Video". May 4, 2012. 
  62. ^ a b "O'Keefe partner pays $50K to fired ACORN worker". March 12, 2013. 
  63. ^ "USDC Southern District of California Case No. 10-cv-01422-L-MDD NOTICE OF SETTLEMENT". March 6, 2013. 
  64. ^ "An ACORN Employee Won $100,000 in Damages for That 2009 Breitbart Video". March 7, 2013. 
  65. ^ Rovzar, Chris (March 2, 2010). "Damaging Brooklyn ACORN Sting Video Ruled 'Heavily Edited,' No Charges to Be Filed". The New Yorker. Archived from the original on March 7, 2010. Retrieved March 2, 2010. 
  66. ^ An Independent Governance Assessment of ACORN, December 7, 2009
  67. ^ "House Votes to Strip Funding for ACORN". Fox News. September 17, 2009. Retrieved September 17, 2009. 
  68. ^ Lorber, Janie (December 11, 2009). "House Ban on Acorn Grants Is Ruled Unconstitutional". The New York Times. p. A12. Retrieved February 1, 2010. 
  69. ^ The Acorn Sting Revisited by Clark Hoyt, The New York Times, March 20, 2010
  70. ^ Gay Stolberg, Sheryl; Dewan, Shaila; Stelter, Brian (July 21, 2010). "With Apology, Fired Official Is Offered a New Job". New York Times. Retrieved March 15, 2016. 
  71. ^ a b c Smith, Tristan; Adriano, Joneil; Malveaux, Suzanne (July 21, 2010). "NAACP 'snookered' over video of former USDA employee". CNN. Retrieved March 15, 2016. 
  72. ^ Wheaton, Sarah (July 20, 2010). "N.A.A.C.P. Backtracks on Official Accused of Bias". The New York Times. 
  73. ^ Montopoli, Brian (July 21, 2010). "Vilsack: I Will Have to Live With Shirley Sherrod Mistake". CBS News. Retrieved August 18, 2015. 
  74. ^ "Breitbart: I Was Targeting The NAACP. Honest!". TPM. 
  75. ^ Zeleny, Jeff; Sarah Wheaton (February 13, 2011). "At Gathering, Ron Paul Is No. 1 for 2012". The New York Times. pp. A21. Retrieved February 14, 2011. 
  76. ^ Gerstein, Josh (July 1, 2015). "Breitbart, Sherrod near libel settlement". Politico. Retrieved August 18, 2015. 
  77. ^ Muñoz-Temple, Amanda (June 16, 2011). "The Man Behind Weiner's Resignation". National Journal. Retrieved June 18, 2011. 
  78. ^ Bond, Paul (June 9, 2011). "Anthony Weiner's Genitalia Photo Puts Sirius XM in Sticky Situation (Video)". The Hollywood Reporter. Retrieved June 18, 2011. 
  79. ^ Shapiro, Ben (February 7, 2013), Secret Hagel Donor?: White House Spox Ducks Question on 'Friends of Hamas', 
  80. ^ Lane, Moe (February 7, 2013), told that Chuck Hagel took money from "Friends of Hamas.", RedState 
  81. ^ Stiles, Andrew (February 8, 2013), Levin defends Hagel, calls GOP disclosure request "unprecedented", National Review 
  82. ^ Gaffney, Frank (February 12, 2013), Gaffney: Obama’s ‘friends of Hamas’?, Washington Times 
  83. ^ Preston, Bryan (February 7, 2013), ‘Friends of Hamas,’ Friend of Chuck Hagel?, PJ Media 
  84. ^ Weigel, David (February 14, 2013), "Friends of Hamas": The Scary-Sounding Pro-Hagel Group That Doesn't Actually Exist, Slate 
  85. ^ Friedman, Dan (February 19, 2013), 'Friends of Hamas': My role in the birth of a rumor, New York Daily News 
  86. ^ Taintor, David (February 20, 2013), NY Daily News Reporter: It Seems I Created ‘Friends Of Hamas’ Hagel Rumor, Talking Points Memo 
  87. ^ Shapiro, Ben (February 20, 2013), NY Daily News Hack Posits He's Source of 'Friends of Hamas,' Lies by Omission, 
  88. ^ Weigel, David (February 23, 2013). "Media Ethics 101 from". Slate (magazine). Retrieved January 4, 2015. 
  89. ^ Wemple, Erik (February 20, 2013), Chuck Hagel and "Friends of Hamas": Five questions, Washington Post 
  90. ^ Coscarelli, Joe (February 20, 2013), How the Made-up ‘Friends of Hamas’ Became a Right-Wing Boogeyman, New York Magazine 
  91. ^ Jessica Chasmar. "House Majority Whip Kevin McCarthy pulls Breitbart column over twerking Nancy Pelosi pic". 
  92. ^ Tal Kopan. "Democrats blast Breitbart Nancy Pelosi posters". POLITICO. 
  93. ^ "Democrats slam 'offensive' Pelosi image on Breitbart site — OnPolitics". OnPolitics. 
  94. ^ ABC News. "Nancy Pelosi Says Breitbart-Altered Pic of Her Twerking Is 'Tasteless'". ABC News Blogs. 
  95. ^ "Democrats: Breitbart Ad Depicting Nancy Pelosi As Miley Cyrus Is 'Disgusting' (PHOTO)". TPM. 
  96. ^ "Breitbart Twerks Pelosi With Credibility-Destroying Ad". The Daily Beast. 
  97. ^ "Pelosi, Wasserman Schultz Condemn 'Tasteless and Undignified' Breitbart California Viral Art". Breitbart News. 
  98. ^ a b Breitbart News attacked the wrong Loretta Lynch . McDonald, Soraya Nadia. The Washington Post, November 10, 2014
  99. ^ No Comment Necessary: The Wrong Loretta Lynch. Rosenthal, Andrew. The New York Times, November 10, 2014
  100. ^ "2 Amusing Corrections and a Confession on Common Mistakes — American Journalism Review". American Journalism Review. 
  101. ^ Breitbart gets the wrong Loretta Lynch in Whitewater claim. Sharockman, Aaron. PolitiFact, November 10, 2014

Further reading[edit]

Bromwich, Jonah Engel (August 17, 2016). "What Is Breitbart News?". The New York Times. Retrieved August 17, 2016. 

External links[edit]