CCTV-4

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

CCTV-4
CountryChina
Broadcast areaInternational
NetworkCCTV
HeadquartersBeijing, China
Programming
Language(s)Chinese
Picture format1080i HDTV 16:9
2160p UHDTV 16:9
Ownership
OwnerCCTV
History
Launched1 October 1992; 28 years ago (1992-10-01)
Former namesChina Central Television Channel 4 – International (1992–1995)
China Central Television International Channel (1995–2006)
Links
WebsiteCCTV-4 Asia
CCTV-4 Europe
CCTV-4 America
CCTV Daifu
TCCTV
CCTV-4 China
Availability
Terrestrial
Digital terrestrial televisionChannel 4 (SD)
Channel 504 (HD)
Digital terrestrial television (United States)Channel 31.8 (Los Angeles, California)
FreeviewChannel 226 (Streamed)
Streaming media
CCTV program websiteCCTV-4 Asia
CCTV-4 Europe
CCTV-4 America
CCTV Daifu

CCTV-4 is a Chinese free-to-air television channel. It is one of six China Central Television channels that broadcasts outside the People's Republic of China.

This channel contains a variety of programs including documentaries, music, news, drama series, sports and children shows for Greater China including China, Hong Kong, Macau and Taiwan.

History[edit]

CCTV-4 was officially launched on 1 October 1992 with broadcasts from 8:30 am to 12:10 am Beijing Time.

The programming of CCTV-4 initially consisted of a mixture of English- and Chinese-language programming. English broadcasts stopped with the launch of CCTV-9 in September 2000. Select CCTV-4 programs were also broadcast in Cantonese until 2007.

On 1 May 1995, CCTV News was new replaced by "China News".

On 1 January 1995, the channel expanded and extended its international coverage by launching on satellite. At the same time, the channel was revised and programs were broadcast in Mandarin, Cantonese and English, and started airing 24 hours a day.

In 2007, the channel was split into three editions of continents and three editions of countries:

  • CCTV-4 Asia.
  • CCTV-4 Europe.
  • CCTV-4 America.

In 2016 Peter Dahlin's forced confessions were aired on CCTV-4. In 2019 Dahlin filed a complaint against China Central Television-4 (CCTV-4) with Canadian authorities.[1]

Programmes[edit]

  • CCTV New Year's Gala
  • China's Public Opinion Field
  • Across China
  • Traditional Chinese Medicine
  • Our Chinese Heart
  • China Showbiz
  • China News
  • Xinwen Lianbo
  • Journey to Civilization
  • Foreigner in China
  • Tian Ya Gong Ci Shi
  • Sports on Line
  • Happy Chinese
  • Asia Today
  • Focus Today
  • Chinese World
  • Beloved Family

References[edit]

  1. ^ Nuttall, Jeremy. "China broadcast my forced confession in Canada — and CRTC does nothing: ex-prisoner". Toronto Star. Retrieved 13 October 2020.