Canal Maximo Televisión

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Canal Maximo Televisión
Type Defunct broadcast television network
Branding CMT
Country Venezuela
First air date
1993
Availability Caracas
Founded 1993
by Dr. Umberto Petricca Zugaro
Broadcast area
Caracas, Barquisimeto, San Cristóbal, Calabozo, Puerto Ordaz, and all of the Miranda and Zulia States
Area Caracas, Barquisimeto, San Cristóbal, Calabozo, Puerto Ordaz, and all of the Miranda and Zulia States
Owner Grupo U.P. Constructora Pedeca, C.A.
Key people
Dr. Umberto Petricca Zugaro, owner & founder
Launch date
1993
Dissolved December 11, 2006
Former names
Canal Metropolitano Televisión
51 (Caracas, Barquisimeto, and all of the Miranda State)
43 (Calabozo, Puerto Ordaz, and all of the Zulia State)
21(San Cristóbal)
Official website
CMT

Canal Maximo Televisión (CMT) was a Venezuelan regional television station that was seen on UHF channel 51 in the metropolitan area of Caracas, Barquisimeto, and the Miranda State, channel 43 in Calabozo, Puerto Ordaz, and the Zulia State, and channel 21 in San Cristóbal.

History[edit]

In 1993, Umberto Petricca Zugaro founded Canal Metropolitano Televisión (CMT) and received government authorization to begin its testing phase. It was one of the first television stations to broadcast on an ultra high frequency (UHF) channel in Venezuela. Their studios were located in the Caracas neighborhood of Los Cortijos de Lourdes.

In their first year, CMT was on the air five hours a day (6:00 pm to 11:00 pm) and reached 75% of the city of Caracas from a transmitter located in the neighborhood of Colinas de los Caobos.

In 1995, CMT began broadcasting 18 hours a day and moved to their studios in Boleíta Norte.[1]

In 1999, Canal Metropolitano Televisión changed its name to Canal Maximo Televisión, but kept the CMT branding.

In 2000, CMT inaugurated a powerful satellite teleport, enabling it to send its signal to other areas of the country.

In 2001, CMT increased their reach by way of a satellite. Their signal began to arrive in San Cristóbal (channel 21), Barinas (under the name Telellanos), Calabozo, Puerto Ordaz, and on small cable companies.[1]

CMT received the broadcasting rights for Miss Global Venezuela 2006 and Miss Global International 2006; however, on December 11, 2006, the installations of this channel were purchased by the Venezuelan government so that teleSUR could broadcast over the air in parts of the country.[2][3][4][5][6] CMT did not possess a wide network, nor a high quality of broadcasting, and since it is such a small channel when compared to other media outlets in the country, it wasn't included in the channel roster of the vast majority of cable TV providers. They also lacked a website, since the domain CMT[7] was put on sale a while back.

Criticism[edit]

CMT, as well as other television networks in Venezuela, was accused of participating in the coup d'état against President Hugo Chávez.[8]

Programming[edit]

List of programs formerly broadcast by CMT[edit]

Variety[edit]

Children's Programming[edit]

Sports[edit]

Information[edit]

Opinion[edit]

[edit]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b "Momentos Inolvidables" (in Spanish). El Nacional. 2002-08-03. Archived from the original on 2007-09-27. Retrieved 2007-10-12. 
  2. ^ Telesur compra televisora venezolana CMT Archived October 11, 2016, at the Wayback Machine.
  3. ^ "Freedom to agree". The Economist. 22 February 2007. 
  4. ^ Video Age International | Articles Archived October 11, 2016, at the Wayback Machine.
  5. ^ "Archived copy" (PDF). Archived (PDF) from the original on 2011-07-19. Retrieved 2007-10-12. 
  6. ^ Static in Venezuela Archived June 5, 2012, at the Wayback Machine.
  7. ^ CMT Archived May 18, 2001, at Archive.is
  8. ^ ZNet |Venezuela | Venezuela's Press Power Archived August 7, 2007, at the Wayback Machine.

External links[edit]