From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Categories News magazine
Frequency Weekly
Year founded 2002; 13 years ago (2002)
Country Iran
Based in Tehran
Language Persian

Chelcheragh (Chandelier in English) is a weekly social and news magazine printed in Tehran, Iran.

History and profile[edit]

Chelcheragh was established in 2002.[1] The magazine is published on a weekly basis on Saturdays[2] and targets younger readers and provides cultural and societal news.[1][3] The headquarters of the weekly is in Tehran.[4] It has a reformist stance and reformist figures such as Mohammad Khatami.[1] Fereidoon Amouzadeh Khalili is the managing editor and actress Bahareh Rahnama is among the contributors of the magazine.[5] In November 2010 the weekly was temporarily folded.[3] It was restarted in January 2011.[2]

The weekly organizes cultural events and one in January 2014 was cancelled by the Iranian authorities.[5] It also publishes interviews with politicians such as Hassan Rouhani which was published following his election as president in June 2013.[6] The weekly were locked up several times due to some of their columns such as Assansorchi.[7]

See also[edit]

A Night with: The Man with the Chocolate Robe

References and notes[edit]

  1. ^ a b c "Chelcheragh". Iran Media Program. Retrieved 6 September 2014. 
  2. ^ a b "Iran Lifts Ban On Reformist Weekly "Chelcheragh"". Payvand. 5 January 2011. Retrieved 25 May 2015. 
  3. ^ a b "Iran shuts down reformist weekly - ISNA". Reuters. 22 November 2010. Retrieved 25 May 2015. 
  4. ^ Rageh Omaar (April 2007). "Young Iranians are doing more to transform their country than any outside agency could do". Rozaneh Magazine. Retrieved 25 May 2015. 
  5. ^ a b "Authorities Close Cultural Events in Tehran Despite Rouhani’s Recent Support of Artists". Iran Human Rights. 13 January 2014. Retrieved 6 September 2014. 
  6. ^ Mahboobeh Khansari (15 July 2013). "Your Sword will be Broken by our Pens". The Majalla. Retrieved 6 September 2014. 
  7. ^ نشريه "چلچراغ" توقيف شد Fars News Agency. 1 September 1989. Retrieved 6 September 2014.

External links[edit]