China Global Television Network

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
China Global Television Network (CGTN)
TypeTelevision network
SloganSee the difference.
HeadquartersCCTV Headquarters, Beijing
OwnerChina Central Television
Launch date
31 December 2016; 3 years ago (2016-12-31)
Official website

China Global Television Network (CGTN; Chinese: 中国国际电视台; pinyin: Zhōngguó guójì diànshìtái or Chinese: 中国环球电视网; pinyin: Zhōngguó Huánqiú Diànshì Wǎng[1]), formerly CCTV International, is a group of six international multi-language television channels owned and operated by China Central Television (CCTV), a nationally owned media organization in China.[2]

A state media outlet, CGTN has published propaganda on behalf of the Communist Party of China intermixed with normal news.[3][4] CGTN has broadcast misinformation and made false allegations against opponents of the Chinese government.[3] The network has been investigated by Ofcom for biased coverage and the airing of forced confessions,[5] and is characterized as a vehicle for government propaganda campaigns by several sources.[3][4][6] In 2018, CGTN was ordered by the U.S. Justice Department to register as a foreign agent.[7]


All six non-Chinese language television channels under CCTV International were simultaneously relaunched at 4:00 am GMT (midday BJT), on 31 December 2016 to bear the CGTN name.[8] CCTV-4, the international channel in Mandarin Chinese, was not a part of this rebranding.[citation needed]


Name Language Launch Date Previous Name
CGTN English 20 September 1997
  • CCTV-9
  • CCTV News
CGTN Español Spanish 1 October 2007[9]
  • CCTV-E
  • CCTV Español
CGTN Français French 1 October 2007[9]
  • CCTV-F
  • CCTV Français
CGTN العربية Arabic 25 July 2009 CCTV العربية
CGTN Русский Russian 10 September 2009 CCTV Русский
CGTN Documentary English 1 January 2011 CCTV-9 Documentary
CGTN Africa English 11 January 2012
CGTN America English 6 February 2012
CGTN Europe English 8 October 2019


  1. ^ 习近平致信祝贺中国国际电视台(中国环球电视网)开播. Xinhua. 2016-12-31.
  2. ^ "CGTN-About Us". CGTN homepage. Archived from the original on 2019-03-31. Retrieved 2017-03-08.
  3. ^ a b c Cook, Sarah (September 25, 2019). "China Central Television: A Long-standing Weapon in Beijing's Arsenal of Repression". The Diplomat. Retrieved 5 October 2019.
  4. ^ a b Lim, Louisa; Bergin, Julia (2018-12-07). "Inside China's audacious global propaganda campaign". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2019-12-12.
  5. ^ McCarthy, Simone (2019-09-24). "Chinese broadcaster CGTN's Hong Kong protests coverage probed by UK watchdog".
  6. ^ Handley, Erin (2020-01-17). "Print Email Facebook Twitter More Safe and sound? China launches propaganda blitz to discredit Uyghur #StillNoInfo campaign". ABC News. Retrieved 27 January 2020.
  7. ^ "Justice Department Has Ordered Key Chinese State Media Firms to Register as Foreign Agents". The Wall Street Journal. 2018-09-18.
  8. ^ "CCTV to launch CGTN". CCTV America. 2016-12-30. Retrieved 2016-12-31.
  9. ^ a b Split from CCTV-E&F.

External links[edit]