Correo del Orinoco (2009)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The artillery of thought.
Correo del Orinoco logo.gif
Type State-owned daily newspaper
Editor Desirée Santos Amaral
Founded 2009
Language Spanish and English
Website www.correodelorinoco.gob.ve

Correo del Orinoco (the Orinoco Post) is a Venezuelan newspaper launched in 2009 with government backing.[1] It is named for Simón Bolívar's nineteenth-century Correo del Orinoco, although it is published in Caracas unlike the original which was published on the Orinoco river.

The newspaper describes itself as progressive,[2] with affiliations to the Ministry of Popular Power for Communication and Information and the United Socialist Party of Venezuela.[2]

In 2010 the Correo del Orinoco launched a weekly English-language edition, Correo del Orinoco International, with Eva Golinger as its editor.[3]

On 12 January 2016, Desirée Santos Amaral, a former Minister of Communication and Information, became the new editor of Correo del Orinoco.[4] The previous editor was Vanessa Davies, a journalist and a political activist for the United Socialist Party of Venezuela.[2]

References[edit]

  1. ^ Carroll, Rory (7 March 2010). "Why being a satirist is no joke in Hugo Chávez's Venezuela". The Guardian (online). Retrieved 10 March 2010.  (Carroll's article can also be accessed as Chavez in driver's seat as he silences his critics. The New Zealand Herald. 10 March 2010. accessed 28 July 2015.)
  2. ^ a b c , 3 September 2009, New National Progressive Newspaper Goes to Print in Venezuela. Venezuelanalysis.com
  3. ^ Venezuelanalysis.com, 22 January 2010, Announcing Venezuela’s First and Only English Language Newspaper, Correo del Orinoco International
  4. ^ "Vanessa Davies se va del Correo del Orinoco" (in Spanish). Últimas Noticias. 12 January 2016. Retrieved 13 January 2016. 

See also[edit]