DailyTech

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
DailyTech
Type of site
Technology daily publication
OwnerDailyTech, LLC
Created byKristopher Kubicki
EditorJason Mick[citation needed]
URLhttp://www.dailytech.com
CommercialYes
Launched2005
Current statusDefunct

DailyTech was an online daily publication of technology news, founded by ex-AnandTech editor Kristopher Kubicki on January 1, 2005.[1] The site features a prominent "comments" section that acts as the forums for the publication. Users are able to moderate or respond to each post, a template the editor admits borrowing from Slashdot. The operating revenue for DailyTech is primarily dependent on advertising, with syndication of their news feed also providing some revenue. As of early December 2015 the website seems inactive without any notice. In mid July 2016, the web address quit functioning but has since resumed and new articles are being published regularly again.

The website is split up into two sections: "news" and "blogs." Both appear on the front page, though blogs are sectioned off and declared differently in the title. News content on the site primarily consists of computer-related hardware news, but also includes a variety of science, defense and consumer-tech information.

The schism between DailyTech and AnandTech occurred in goodwill, with the goal of establishing DailyTech as a news site that would not be bound by the NDAs that AnandTech has signed. Anand Lal Shimpi is frequently quoted and featured on DailyTech; however, the two publications compete against each other for readership.[2] The DailyTech news feed is also used by other technology and science websites.

Writing style[edit]

DailyTech combines blog-style news with industry interviews and frequent roadmap leaks. The DailyTech editor has a frequent history of run-ins with writers from other publications. He has publicly denounced the writings from competitor Tom's Hardware,[3] Gizmodo,[4] HardOCP,[5] The Inquirer [6] and DigiTimes.[7] However, the site owners do not censor comments.

DailyTech has consistently leaked several generations of GPUs and CPUs. The company attributes this to the standing instruction that DailyTech writers are not allowed to sign disclosure agreements or embargoes.[8]

On June 5, 2007, the site published a report on the levels of corruption present at other technology news and review websites. 7 out of 35 site polled accepted some kind of advertising-for-content exchange.[9][10][11]

References[edit]

  1. ^ DailyTech
  2. ^ "DailyTech Editor-in-Chief mission statement". Archived from the original on 2007-08-11. Retrieved 2007-06-11.
  3. ^ Olsen, Sven. "Core Duo Battery Drain Bug Demystified". Archived from the original on 2006-05-16. Retrieved 2007-06-11.
  4. ^ Kubicki, Kristopher. "On Whining and Embargoes". Archived from the original on 2007-08-31. Retrieved 2007-08-30.
  5. ^ Kubicki, Kristopher. "To Name or Not to Name?". Archived from the original on 2007-06-18.
  6. ^ Huynh, Anh T. ""Rydermark" Cheating Allegations Discreted". Archived from the original on 2007-03-12. Retrieved 2007-06-11.
  7. ^ Kubicki, Kristopher. "DailyTech Digest: Radeon HD Defect Feedback Demystified". Archived from the original on 2007-09-30. Retrieved 2007-08-18.
  8. ^ Kubicki, Kristopher. "DailyTech does not sign NDAs". Archived from the original on 2011-08-09. Retrieved 2007-06-11.
  9. ^ Wasson, Scott. "DailyTech tracks payola in hardware review sites". TheTechReport.
  10. ^ Kubicki, Kristopher. "Pay to Play: Uncovering Online Payola". Archived from the original on December 31, 2017. Retrieved May 15, 2019.
  11. ^ Gunn, Aneglina (September 8, 2010). "DailyTech: Reviewing tech-journalism ethics". USAToday. Archived from the original on 2008-02-10.

External links[edit]