Daily Sun (Bangladesh)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Daily Sun
Daily Sun Bd.png
Logo of Daily Sun
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) East West Media Group Limited, Plot No: 371/A, Block No: D, Bashundhara R/A, Baridhara, Dhaka -1229
Publisher Maynal Hossain Chowdhury on behalf of East West Media Group Limited
Language English
Website daily-sun.com

Daily Sun is an English-language daily newspaper published in Dhaka, Bangladesh, founded in 2010. The main paper has 28 pages including 4 pages on business and 8 pages on sports which is called "Winner". The Daily Sun is owned by East West Media Group a part of Bashundhara group.

Description[edit]

The Daily Sun is an English-language daily newspaper published in Dhaka, Bangladesh.[1]<It was founded in 2010.[2] The main paper has 28 pages including 4 pages on business and 8 pages on sports which is called "Winner".

When the paper criticised the shipping minister's role in granting licences and violation of traffic rules by drivers, transport workers raided and looted delivery vehicles.[3] A Daily sun journalist based in New York, Santosh Mandal, died 2016 of a heart attack. [4] The Daily Sun is owned by East West Media Group, a part of Bashundhara group, along with Bangladesh Pratidin, Kaler Kantho, and online news portal Banglanews24.com.[5][6]

Weekly supplements[edit]

Its weekly supplements include:[7]

  • Groove
  • The Hood + Brain Freeze
  • Morning Tea

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Daily Sun, Kaler Kantho, Bangladesh Protidin sued". 2012-01-08. Archived from the original on 2012-01-08. Retrieved 2016-08-10. 
  2. ^ "Welcome "daily sun"". 2010-10-24. Retrieved 2016-08-11. 
  3. ^ "Newspapers snatched". 2011-08-22. Retrieved 2016-08-11. 
  4. ^ "Journo Santosh Mandal no more". Retrieved 2016-08-11. 
  5. ^ "Press Council serves notice on Daily Sun". 2012-03-17. Retrieved 2016-08-11. 
  6. ^ "Press Council serves notices on 2 dailies". 2012-03-08. Retrieved 2016-08-11. 
  7. ^ "daily sun". Retrieved 2016-08-11. 

External links[edit]