Do Rzeczy

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Do Rzeczy
Do Rzeczy.jpg
Logo of Do Rzeczy
Editor-in-chiefPaweł Lisicki
CategoriesNews magazine
Political magazine
FrequencyWeekly
PublisherOrle Pióro
FounderPaweł Lisicki
Year founded2013; 6 years ago (2013)
CountryPoland
Based inWarsaw
LanguagePolish
WebsiteDo Rzeczy

Do Rzeczy is a right-wing Polish-language weekly news and political magazine published in Warsaw, Poland.[1]

History and profile[edit]

Do Rzeczy was established in January 2013 by Paweł Lisicki[2] and a group of journalists who previously worked for the weekly magazine Uważam Rze.[3] The magazine is published on a weekly basis and has its headquarters in Warsaw.[3] It has a Christian, conservative and liberal stance.[3]

Paweł Lisicki is also editor-in-chief of Do Rzeczy,[4] which provides articles on political news.[5]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Poland's president turns on his former boss". The Economist. 12 October 2017.
  2. ^ Jan Cienski (7 March 2013). "Polish media baron faces uphill struggle". Financial Times. Warsaw. Retrieved 10 May 2015.
  3. ^ a b c "Do Rzeczy". VoxEurop. Retrieved 10 May 2015.
  4. ^ "Speakers". ECC. Retrieved 10 May 2015.
  5. ^ "A new political magazine to appear in Poland". Russian Media Update. Retrieved 10 May 2015.

External links[edit]