Donegal Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Donegal Times
Donegal Times.jpg
Type Community Newspaper Published Fortnightly
Format Tabloid
Owner(s) Liam Hyland
Editor Liam Hyland
Founded 24 March 1989
Language English
Headquarters The Diamond, Donegal Town
Website www.donegaltimes.com

The Donegal Times is a local newspaper in County Donegal, Ireland. The paper is based in Donegal Town. The paper acts like a newsletter, covering mainly community and social issues affecting the town and its immediate environs. It was first printed in March 1989 as a special supplement in the Donegal Democrat, but is now a stand-alone publication, ordinarily published on the second and fourth Wednesday of the month. Only one edition is published in December.

The Donegal Times is one of three papers that has a base in Donegal Town, the other two being the Donegal Democrat and the Donegal Post. The paper has stopped updating its website with stories and now acts only as an archive of older articles. It uses a sketch of Donegal Castle as its logo.

The paper regularly takes a stance on issues which have polarized the community. High-profile examples are rows which erupted over reports on the Donegal Town Mart and the Donegal Bay Waterbus.

Popular additions to the paper are comment pieces the 'Editor's Diary' which started in 2010 and 'JR's Diary' which has resumed after many years of absence.

On 8 November 2016 Donegal Times lost a High Court case after causing defamation to two directors of the Donegal Bay Waterbus company. Directors Sean Quinn and Daniel Ward were incorrectly alleged by Donegal Times to have been "involved in financial mis-practices and mismanagement of Donegal Bay Waterbus money". The Donegal Times and editor Liam Hyland were instructed to pay damages of a total of €192,000 in total to the directors for "very serious damage" to the good names of the Directors.[1]

References[edit]