Foreign Correspondent (TV series)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Foreign Correspondent
Foreign Correspondent opening titles
Genre Documentary
Country of origin Australia
Original language(s) English
No. of seasons 23
Executive producer(s) Greg Wilesmith
Running time 30 minutes
Original network ABC
ABC News
Picture format 576i (SDTV)
1080i (HDTV)
Audio format Stereo
Original release 14 March 1992 – present
Related shows Four Corners (1961 – present)
External links

Foreign Correspondent is a weekly Australian documentary series and current affairs program screened on ABC, Tuesdays at 8:00 pm (AEDT), Wednesdays at 11.30am as well as on ABC News on Saturdays at 6.30pm. It is also available on iView or on the Foreign Correspondent website. ABC News also repeats the program on Thursdays at 2.30pm if Parliament is in recess. The program premiered at 7:30 pm on Saturday 14 March 1992. Its aim is to provide information about the happenings in other countries either on the light side of life or during crises.

Foreign Correspondent has been one of Australia's leading programs in its genre since its premiere, and has won several awards, including the Walkley Awards for Excellence in Journalism and White House News Photographers’ Association.[1] Since its launch, the news teams have travelled more than 170 countries and produced more than 1,650 reports.

Correspondents on the program have received attention from other media outlets than the Australian Broadcasting Corporation. Crikey covered Eric Campbell’s presence in Thailand after he became a subject of the country’s lèse majesté laws, which forbids criticism of the monarchy.[2] The Sydney Morning Herald's website featured an article about foreign correspondent Sally Sara as she opened up about her experience in an Afghan military hospital.[3]

There are currently 15 correspondents on Australian Foreign Correspondent. Their work can be found on several media platforms: TV, radio, online and on social media.[4]

USA, Canada, Europe and Asia all have their own versions of the program.

Past programs 2014[edit]

In 2014, China warned ABC that there would be wider implications over its program on Xinjiang.[5]

See also[edit]


External links[edit]