German News Information Services GmbH

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

German News Information Services GmbH (www.german-foreign-policy.com) is a German "left and critical"[1] news platform of "independent scientists and journalists".[2] Its task is the description of the "hegemonial tactics and strategies of the united Germany."[3]

General[edit]

The news portal www.german-foreign-policy.com was founded in 2002.[4] It publishes an analysis on German foreign policy from Monday to Friday. The texts are in German but are translated into English. They used to be translated into French and Polish.

The chief editors of 'german-foreign-policy.com' are Horst Teubert and Andreas Plake. Jörg Kronauer is responsible for the documentary part. The advisory board's members are: Karl-Heinz Roth, Wolfgang Popp, Wolfgang Dreßen, Susanne Schunter-Kleemann and Martin Bennhold. Another contributor is David X. Noack.[5]

Interviews with German politicians and authors such as Hans-Christian Ströbele, Erich Schmidt-Eenboom, Wolfgang Neskovic, Sabine Leutheusser-Schnarrenberger and Max Stadler, are frequently conducted.

Relevance and reference[edit]

On multiple occasions the Russian state news agency RIA Novosti,[6][7][8] the nationalist and left-wing German newspaper Junge Welt,[9][10][11] the German website Heise online[12][13][14] and the Swiss right-wing and conspirationalist weekly newspaper Zeit-Fragen[15][16][17] have referred to www.german-foreign-policy.com.

Tibet 2008[edit]

In 2008, Xinhua, the Chinese state media, reported that the German liberal Friedrich Naumann Foundation, which is connected to the German Free Democratic Party sent money to Tibetan insurgents. Xinhuas source was www.german-foreign-policy.com.[18][19][20] According to the German newspaper Die Welt, the Chinese referred to www.german-foreign-policy.com as a state operated organization. Die Welt submitted that as a matter of fact GFP is a portal of left-wing journalists.[1] The Russian news agency RIA Novosti, also referred to the Tibet-related article of www.german-foreign-policy.com.[6]

References[edit]

  1. ^ a b "Tibetkrise: Peking wirft FDP-Stiftung Anti-China-Proteste vor – Nachrichten Politik – WELT ONLINE". Die Welt (in German). 14 April 2008. Retrieved 21 October 2011. 
  2. ^ www.german-foreign-policy.com, Neues Deutschland, 18.11.2003.
  3. ^ "Editorial of". German-foreign-policy.com. 1 August 2004. Retrieved 21 October 2011. 
  4. ^ "Radio Island: Radioshow No. 53". Public-ip.org. 29 September 2008. Retrieved 21 October 2011. 
  5. ^ "Archiv". David Noack. Retrieved 21 October 2011. 
  6. ^ a b 21/10/2011 5:50. "| | RIA Novosti". De.rian.ru. Retrieved 21 October 2011. 
  7. ^ "| | RIA Novosti". De.rian.ru. Retrieved 21 October 2011. 
  8. ^ 21/10/2011 5:50. "| | RIA Novosti". De.rian.ru. Retrieved 21 October 2011. 
  9. ^ "junge Welt – die linke Tageszeitung. Nachrichten und Hintergründe". Jungewelt.de. 21 November 2008. Retrieved 21 October 2011. 
  10. ^ "junge Welt – die linke Tageszeitung. Nachrichten und Hintergründe". Jungewelt.de. Retrieved 21 October 2011. 
  11. ^ "junge Welt – die linke Tageszeitung. Nachrichten und Hintergründe". Jungewelt.de. Retrieved 21 October 2011. 
  12. ^ Jörg Kronauer (19 July 2005). "Geheimkrieg in Afghanistan | Telepolis". Heise.de. Retrieved 21 October 2011. 
  13. ^ Helmut Lorscheid (19 November 2004). "Keine Pressefreiheit in Rumänien dank deutschem Verlag | Telepolis". Heise.de. Retrieved 21 October 2011. 
  14. ^ Jürgen Elsässer (13 May 2004). "Von der Sanftmütigkeit der deutschen Truppen | Telepolis". Heise.de. Retrieved 21 October 2011. 
  15. ^ http://www.zeit-fragen.ch/index.php?id=2659
  16. ^ [1] Archived 15 October 2007 at the Wayback Machine.
  17. ^ [2] Archived 19 October 2007 at the Wayback Machine.
  18. ^ "Vertreter der Friedrich-Naumann-Stiftung und der US-Regierung dirigieren gemeinsam mit Dalai Lama antichinesische Tibet-Kampagne – Radio China International". German.cri.cn. Retrieved 21 October 2011. 
  19. ^ "German Foundation Behind Anti-China Protests". English.cri.cn. Retrieved 21 October 2011. 
  20. ^ "Double act, old trick behind Tibet chaos_English_Xinhua". News.xinhuanet.com. 18 April 2008. Retrieved 21 October 2011. 

External links[edit]