Goldsea

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Goldsea.com is a large, fully featured magazine site.[1] The magazine was started in 1998.[2] It is aimed at Asian Americans[3][4] and publishes interviews and profiles of successful Asian Americans.[5][6] The "Goldsea 100" celebrates high-achieving Asian American businesspeople and includes several billionaires, including one aged only 32.[7] In 2006, Ford launched an advertising campaign of the site along with one other website and Asian television advertisements as part of an advertising campaign targeted at Korea, China, and Vietnam.[8]

Goldsea.com has sometimes been cited by high-circulation Asian news sources.[9]

References[edit]

  1. ^ Asian Americans in Media Archived 2010-11-21 at the Wayback Machine, University of Iowa, 2 February 2007, Retrieved 12 November 2010.
  2. ^ H Y Nahm. "Asian American Media and Consciousness: History and Evolution (Part 3)". Goldsea. Retrieved 16 April 2017.
  3. ^ Chain eyes surging Asian population, The Boston Globe, 6 March 2008, Retrieved 12 November 2010.
  4. ^ Andrea Jung, referenceforbusiness.com, article reproduced by permission of the Corbis Corporation and based on various other sources, Retrieved 12 November 2010.
  5. ^ Shoji Tabuchi, Encyclopedia.com, January 2006, Retrieved 12 November 2010.
  6. ^ Asian Women in the Business World, asianamericanalliance.com, undated but copyrighted in 2008, Retrieved 12 November 2010.
  7. ^ Famous Entrepreneurs, undated but copyrighted in 2010, Retrieved 12 November 2010.
  8. ^ Ford unleashing major cross-media advertising blitz, adotas.com, published December 2006, Retrieved 12 November 2010.
  9. ^ e.g. Executive Profile of Ray G. Young, Bloomberg Businessweek, 5 Dec 2010, Retrieved 21 Dec. 2010; Wang Leehom brings hope back from Sierra Leone, The China Post, 7 June 2009, Retrieved 12 November 2010; Commerce Briefs Archived 2011-06-29 at the Wayback Machine, AsianWeek, 14 January 2008, Retrieved 16 November 2010; Lee Hom's green message, Malaysia Star, 10 November 2007, Retrieved 16 November 2010.

External links[edit]