Heti Válasz

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Heti Válasz
Editor Gábor Borókai
Categories News magazine
Frequency Weekly
Total circulation
(2010)
20,000 copies
First issue 2001; 17 years ago (2001)
Based in Budapest
Language Hungarian
Website Heti Válasz
ISSN 1587-0804
OCLC number 610211455

Heti Válasz is a conservative weekly news magazine published in Hungary.[1]

History and profile[edit]

Heti Válasz was established in 2001.[2][3] It is published weekly on Thursdays and is headquartered in Budapest.[2] The magazine covers news on politics, economy and culture, and has a conservative stance.[2] Since its inception the magazine has had different owners. In 2010 the owners was a joint venture which is established by a Hungarian media entrepreneur and politician, Tamás Fellegi, and a Danish venture capital firm, DEFAP.[3]

Heti Válasz has a conservative stance. The editor-in-chief of the weekly, Gábor Borokai was the previous press spokesperson for Fidesz leader Viktor Orbán between 1998-2002.[3]

In the fourth quarter of 2009 Heti Válasz had a circulation of 32,217 copies.[3] As of 2010 its circulation was 20,000 copies.[2]

References[edit]

  1. ^ Right-wing weekly probes mayoral candidate’s Jewish “connection” Hungarian Free Press. 21 August 2014. Retrieved 11 October 2014.
  2. ^ a b c d "Heti Válasz". Euro Topics. Retrieved 11 October 2014. 
  3. ^ a b c d "Communicating Europe: Hungary Manual" (PDF). European Stability Initiative. December 2010. Retrieved 26 November 2014. 

External links[edit]