KMYT-TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
KMYT-TV
Kmyt mntv.PNG
Tulsa, Oklahoma
United States
BrandingMy41
SloganGotta Get Mine, On My 41
ChannelsDigital: 34 (UHF)
Virtual: 41 (PSIP)
Subchannels41.1: MyNetworkTV
41.2: GetTV
41.3: Grit
41.4: Heroes & Icons
AffiliationsDT1: MyNetworkTV (since 2006)
DT2: GetTV (since 2014)
DT3: Grit (since 2014)
DT4: Heroes & Icons (since 2015)
OwnerCox Media Group
(Cox Television Tulsa, LLC)
First air dateMarch 18, 1981 (37 years ago) (1981-03-18)
Call letters' meaningMYNetworkTV Tulsa
Sister station(s)TV: KOKI-TV
Radio: KJSR, KRAV-FM, KRMG (AM), KRMG-FM, KWEN
Former callsignsKGCT-TV (1981–1988)
KTFO (1991–2006)
Former channel number(s)Analog:
41 (UHF, 1981–2009) Digital:
42 (UHF, until 2018)
Former affiliationsAnalog/DT1:
Primary:
Independent (1981–1989, 1991–1995)
Dark (1989–1991)
UPN (1995–2006)
Secondary:
FNN (1981–1985)
DT2: VTV (2006–2009)
Transmitter power875 kW (STA)
812.5 kW (CP)
Height381 m (1,250 ft) (STA)
373 m (1,224 ft) (CP)
Facility ID54420
Transmitter coordinates35°58′8″N 95°36′56″W / 35.96889°N 95.61556°W / 35.96889; -95.61556 (STA)
36°1′36″N 95°40′45″W / 36.02667°N 95.67917°W / 36.02667; -95.67917 (CP)
Licensing authorityFCC
Public license information:Profile
CDBS
Websitewww.fox23.com/s/station/my41tulsa/

KMYT-TV, virtual channel 41 (UHF digital channel 34), is a MyNetworkTV-affiliated television station licensed to Tulsa, Oklahoma, United States. The station is owned by the Cox Media Group subsidiary of Cox Enterprises, as part of a duopoly with Fox affiliate KOKI-TV (channel 23); KMYT and KOKI are, in turn, co-owned with local radio stations KRMG (740 AM and 102.3 FM), KRAV-FM (96.5), KWEN (95.5 FM) and KJSR (103.3 FM), as well as local cable television provider Cox Communications.

KMYT and KOKI share studio facilities located on East 27th Street and South Memorial Drive (near W. G. Skelly Park) in the Audubon neighborhood of southeast Tulsa; the two stations also share transmitter facilities located on South 273rd East Avenue (between 91st Street South and the Muskogee Turnpike) in Broken Arrow. On cable, KMYT is available on Cox Communications channel 10 in standard definition and digital channel 1010 in high definition.[1]

History[edit]

Early history[edit]

The station first signed on the air on March 18, 1981 as KGCT-TV (standing for "Green Country Television"). It was founded as a joint venture between Green Country Television Associates, Ltd. (headed by former CBS executive Ray Beindorf, who served as KGCT's first general manager, and Leonard Anderson, who would subsequently sell his interest, including that which he acquired from Beindorf months after the station's sign-on, to Armstrong Investments CEO Robert A. Armstrong in 1981) and satellite resale carrier Satellite Television Systems (SSS; renamed Satellite Syndicated Systems [STS] shortly before sign-on), which beat out the Western Area Bureau of Information and a standalone bid by STS for the license.[2][3][4][5] The UHF channel 41 allocation had been dormant since an application by the Beacon Television Corporation to launch a station (which was to be assigned KWID as its call letters) was reversed following FCC approval in 1968, and its approved construction permit turned into the Commission by Beacon in May 1969.[6][7][8][9][10][11]

Originally operating as an independent station, it was the second such station to sign on in the Tulsa market, after KOKI-TV (channel 23, now a Fox affiliate), which signed on six months earlier on October 26, 1980; not counting short-lived UHF outlets, it was also the seventh television station and the fifth commercial station to sign on in the Tulsa market. It originally operated from studio facilities located in a former Lerner Shops store at the Main Mall pedestrian park and shopping complex on South Harvard Avenue, near downtown Tulsa's Bartlett Square district (the complex, which then spanned seven blocks west to east from Main Street to Boston Avenue and north to south from 3rd to 6th Streets, was demolished to make way for an expansion of Main Street to throughway traffic in 2003).[12] KGCT initially maintained a mixed information and entertainment schedule, running low-cost syndicated and barter programs (consisting of cartoons, sitcoms and drama series and westerns) and classic movies from sign-on at 6:00 a.m. until 12:00 p.m., and a mix of news and talk programming during the afternoon and early access time periods. The signal was scrambled from 7:00 p.m. until its 2:00 a.m. sign-off to transmit the SSS-owned In-Home Theatre (IT), which required a special decoder box in order to receive mainstream theatrical features and late-night softcore pornographic films carried by the subscription service (SSS had also applied to operate translators in Norman, Lawton, Seminole, Stillwater, Edmond and Chickasha to relay IT's programming across portions of central and southwestern Oklahoma).[13]

After the station shuttered its news department in June 1981, KGCT revamped its program schedule to incorporate simulcasts of CNN's daytime news programs, agricultural programming and business news during the daytime, along with some religious programs, cartoons and a selection of first-run and off-network barter syndicated shows to fill other timeslots not ceded to In-Home Theater programming. (The station served as the original Tulsa home for Entertainment Tonight, at that time a barter program that had yet to reach its more prominent status that it has today, which aired on KGCT during its first season in syndication from September 1982 to September 1983.) Overall, however, the station had suffered from relatively low viewership, putting KGCT at a competitive disadvantage to dominant independent KOKI; it also frequently suffered from technical problems with a substandard picture and periodic problems with the audio and video signals. Around that time, KGCT relocated its operations to a new studio facility on South Garnett Road and East 58th Street in southeast Tulsa.

In September 1982, KGCT entered into a time-brokerage agreement with local minister Jack Rehburg, who rebranded it after his operating company, Tulsa Christian Television (the meaning behind the station's call letters concurrently became "Knit God's Children Together"). Its format largely relied on live and taped Christian-oriented religious programs during the morning and most of the afternoon Monday through Saturdays and throughout the daytime on Sundays, along with a few low-budget secular shows during the late afternoon and nightly In-Home Theater programming (creating the incongruity of the same station airing religious shows during its free airtime, and R-rated and some softcore pornographic films in nighttime slots when the signal was scrambled). Rehburg – who would purchase the construction permit for KDLF-TV (channel 47, now KWHB) that June, before selling the religious independent to Coit Drapery and Cleaners shortly after its 1985 sign-on as KTCT – terminated the lease in a dispute with KGCT ownership in the spring of 1984.[14] This, along with the shutdown of In-Home Theatre on October 31,[15] resulted in the Armstrong-SSS partnership having to acquire new equipment, programming and transmitter facilities on short notice. KGCT switched to a format consising of home shopping and low-budget entertainment programming, along with network programs that NBC affiliate KJRH (channel 2), CBS affiliate KOTV (channel 6) and ABC affiliate KTUL (channel 8) had declined to carry on their respective schedules.

By 1985, the station had shifted to a schedule made up entirely of barter content, featuring a mix of cartoons, religious programs and low-rated first-run syndicated shows. Concurrently, the Green Country-SSS venture sold the station to Channel 41 Associates for $5.05 million; although the non-compete covenant deal received FCC approval, the acquisition would not be consummated. Late that year, Green Country Associates acquired Satellite Syndicated Systems's interest in KGCT, only to turn it over to Tempo Enterprises (then the uplinker of the national superstation feed of Atlanta's WTBS) after Armstrong ran into difficulties maintaining the venture capital to run the station because of the 1980s oil business downturn. Although it was the lower-rated of the market's two independents, KGCT was approached by the Fox Broadcasting Company to become the network's Tulsa charter affiliate in the spring of 1986. After initially reaching a contract deal, Fox management nullified the agreement and quickly reached one with KOKI, as channel 41 lacked sufficient cable carriage within the market (a partial result of a 1986 decision by Tulsa Cable Television – whose owner, United Artists Cable, transferred the local cable franchise rights to Tele-Communications, Inc., which would sell the Tulsa system to Cox Communications ten years later, after the company's 1991 acquisition of United Artists Theaters[16][17][18] – to pull the station from its lineup).[19]

On December 26, 1987, a 2,000-foot (610 m) transmission tower owned by KTUL, which was also leased to KGCT and several local radio stations to house their transmitters, collapsed due to heavy freezing rain accumulations from a major ice storm that hit northeastern Oklahoma over the Christmas weekend. Both KTUL and KGCT restored over-the-air service later that week from a leased tower, where their transmitters resided until a new 1,907 ft (581 m) tower was constructed near the existing Coweta tower site in the summer of 1988.[20][21][22]

In April 1988, Tele-Communications Inc. (through subsidiary Tempo Acquisition Co.) purchased a 51% interest in Tempo Enterprises, in a deal in which Tempo also agreed to develop a direct-broadcast satellite service that would expand pay television service to areas without cable access. TCI subsequently sought buyers for KGCT, WIHT (now Ion Television owned-and-operated station WPXD-TV) in Ann Arbor, Michigan and Conyers, Georgia radio station WTPO (now WPBS), which were contingent on receiving approval of the Tempo purchase. That December, TCI sold its 50% stake in KGCT to Green Country Associates; Beindorf subsequently sold his interest in the company to Armstrong.[23][24][25] Armstrong Investments fielded offers from three unnamed companies (one of which was owned by KGCT's then-general manager Bob Davis) to buy the station; the company planned to discontinue programming on KGCT, unless a cash offer was accepted by February 1, 1989. With no deal being reached before the deadline and plans for a time-brokerage agreement to keep the station operational until a sale was completed fell through, channel 41 went dark as planned at 2:00 a.m. on February 1, for what was intended to be a 30-day "re-evaluation" window for the offers (the FCC gave Green Country Associates until April 30 to complete the sale negotiations). All 17 station employees were given a leave of absence benefits package.[26][27][28]

Stability, then transition[edit]

In July 1989, Green Country Associates sold KGCT to Tulsa TV 41 Corp. (headed by Dennis Lisack, director of Louisville, Kentucky-based The Messiah Project) for $500,000; though the sale received FCC approval on August 23, the agreement was terminated shortly before the station's mandatory August 30 return date after the group was unable to obtain sufficient financing.[29][30][31] A suitable buyer for KGCT was found in June 1990, when RDS Broadcasting (named after its managing partners, Bob Rosenheim and Associates, Douglas Communications CEO Douglas Bornstein and infomercial production company Synchronal Corporation, headed by group co-partner Richard Kaylor) agreed to purchase the station for $157,500; the sale, which marked RDS's first station acquisition, received FCC approval on August 27, 1990 and was finalized that fall. Channel 41 returned to the air as KTFO (for "Tulsa Forty-One") on May 22, 1991, with a schedule (airing initially from 6:00 a.m. to 2:00 a.m.) consisting mainly of religious programs and infomercials, as well as some comedies, sports, classic films, and network series declined by KJRH and KOTV.[32][33][34][35] The station – which had lost the local rights to some syndicated programs and sports packages (some of which were picked up by KOKI) during its dark period – gradually added entertainment-based barter programs, movies and sporting events to the schedule during the spring and summer of 1991.

After having been unavailable on cable market-wide for the past ten years, in February 1992, KTFO management reached a deal with Tulsa Public Schools (TPS) to lease programming time on a tertiary educational access channel that was set to launch the following month on United Artists Cable (via a 1988 agreement with Tulsa Cable that required it to allocate an existing channel for a TPS secondary service if the provider's headend infrastructure was not rebuilt within four years to allow expansion of its channel lineup), and donate $40,000 for area schools to upgrade their television equipment. The leasing agreement was revoked by the district board on March 17, after provider parent TCI – which was not informed of the agreement until five days before it was set to take effect on that date – disagreed with the contractural terms.[36][37][38][39] The contract was subsequently renegotiated, granting KTFO approval to lease airtime on the Tulsa Public Schools II service. KTFO began transmitting on TCI channel 41 (or channel 42 for subscribers with addressable set-top boxes) on March 30, replacing a TPS bulletin board and programming from NASA Select (now NASA TV) that aired from 5:00 p.m. to 8:00 a.m. weekdays and all day on weekends, when the school district was not carrying Tulsa Junior College telecourses over the channel space. (TCI subsequently moved KTFO/TPS II to channel 10 in January 1993, and subsequently ceded the channel space to KTFO full-time that July, while giving TPS II a full-time feed on channel 20.)[40][41][42][43][44]

By the fall of 1993, the station ran a wide variety of programs on its schedule – consisting of some children's programs during the morning hours, some first-run syndicated shows – including comedies – in the early evenings, off-network sitcoms and drama series, and older movies on weekends, as well as a limited amount of local programming (such as public affairs talk show Oklahoma Forum, and viewer call-in shows Out of Left Field and Open Line, all of which were hosted by former KJRH sports director Sam Jones).[45][46] On November 3, 1993, San Antonio-based Clear Channel Television – which had purchased KOKI-TV three years earlier – entered into a local marketing agreement with RDS Broadcasting, under which Clear Channel/KOKI would provide programming, advertising and other administrative services for KTFO. Channel 41 subsequently migrated its operations from the Garnett Avenue facility into KOKI's offices at the low-rise Fox Plaza building on East 54th Street and South Yale Avenue (near LaFortune Park) in southeast Tulsa; Clear Channel submitted job offers to eleven of KTFO's 14 employees to oversee both stations. Both KOKI and KTFO pooled programming inventories, with the latter acquiring additional talk and reality shows as well as more recent and higher-profile classic sitcoms and drama series (such as Perfect Strangers, Perry Mason, M*A*S*H, ALF and Star Trek) as well as more recent film titles to complement channel 23's offerings. Many higher-rated syndicated shows (including sitcoms and cartoons) continued to air on or were sold directly to KOKI, but some programs were shared by both stations, with some of the stronger programs in KOKI's inventory being added to channel 41's schedule.[47]

UPN affiliation[edit]

On January 25, 1994, Clear Channel reached an agreement with Paramount Television and Chris-Craft/United Television to affiliate four Clear Channel-owned or -operated independent stations with the United Paramount Network (UPN), which was founded by Chris-Craft and its BHC Communications/United Television broadcasting subsidiary, in a programming partnership with Viacom (which would purchase a 50% interest in the network in 1996). In a joint press release, Chris-Craft and Paramount confirmed that KTFO would serve as UPN's Tulsa charter affiliate. However, it was likely to have joined UPN in any event as the fledgling network's only other option among the commercial television stations in the Tulsa market was LeSEA Broadcasting-owned independent KWHB (channel 47), which would likely have declined to carry certain UPN programs that did not meet the Christian-based religious organization's strict secular program content guidelines. (Despite that issue, KWHB would become a part-time affiliate of The WB when that network launched on January 11, 1995.)[48][49][50] Channel 41 formally affiliated with the network when it launched on January 16, 1995.[51]

KTFO's final logo as a UPN affiliate, used from September 2002 to August 2006.

Alongside UPN prime time programming, KTFO – which concurrently changed its branding to "UPN 41" – carried some recent and classic off-network sitcoms and drama series, movies in prime time and on weekends, some first-run syndicated shows, and a blend of cartoons and a few live-action children's shows from both individual distributors and The Disney Afternoon syndication block. (The station's children's programming inventory expanded when UPN launched the UPN Kids program block in September 1995, and was eventually relegated to syndicated content after the successor Disney's One Too block was discontinued by the network in August 2003.) As it did for most of its tenure as an independent, the station continued to fill the 7:00 to 9:00 p.m. time slot with feature films and some first-run syndicated programs as, at the time of its launch on that date, UPN had only maintained a lineup of prime time programs on Monday and Tuesday nights; this would become less of an issue as UPN launched a supplemental weekend film package in September 1995 (the UPN Movie Trailer, which was eventually replaced by a block of same-week repeats of UPN's drama and reality series) and additional nights of programming over the next four years, adopting a five-night weekly schedule on Monday through Fridays in September 1998. As time went on, KTFO began to divest many of the classic sitcom reruns that populated its schedule, in favor of airing more talk, reality and court shows on its daytime schedule and more recent sitcoms and first-run and off-network drama series in the evening. From 1998 to 2006, some station promotions also included the "UPN Girls," a group of four women between the ages of 18 and 25, who also served as hosts for a Saturday night movie showcase on KTFO and made publicity appearances at local events (other UPN affiliates that Clear Channel owned or managed, such as KASN [now a CW affiliate] in Little Rock and WTEV-TV [now CBS affiliate WJAX-TV] in Jacksonville employed the "UPN Girls" concept during this period).[52]

In December 1999, four months after the Federal Communications Commission (FCC) began allowing duopolies between television stations, Clear Channel announced it would acquire the KTFO license outright as part of a four-station deal with the San Antonio-based Mercury Broadcasting Company worth $11.663 million. The sale was approved by the FCC on March 9, 2000; following consummation of the transaction that May, KOKI and KTFO became the first legal broadcast television duopoly in the Tulsa market.[53][54] In January 2002, Clear Channel relocated the operations of KOKI and KTFO from Fox Plaza into a 124,000-square-foot (2.8-acre) studio complex located at 2625 South Memorial Drive. The building – which was originally constructed in 1962 for an expansion of the Oertle's Family Discount Store and later rented out to house a Burlington Coat Factory location – was purchased to house the two television stations and the company's five Tulsa radio properties (which had operated from the Mid-Oklahoma Building on 41st Street and Skelly Drive in southwest Tulsa) under a single facility as well as to allow KOKI/KTFO to commence digital television transmissions and news operations. (An additional 40,000 square feet (0.92 acres) of building space was reserved for the Clear Channel Event Center exhibition complex.)[55][56]

As a MyNetworkTV affiliate[edit]

On January 24, 2006, the respective parent companies of UPN and The WB, CBS Corporation and the Warner Bros. Entertainment division of Time Warner, announced that they would dissolve the two networks to create The CW Television Network, a joint venture between the two media companies that initially featured programs from its two predecessor networks as well as new series specifically produced for The CW.[57][58] Subsequently, on February 22, 2006, News Corporation announced the launch of MyNetworkTV, a network operated by Fox Television Stations and its syndication division Twentieth Television that was created to primarily to provide network programming to UPN and WB stations with which The CW decided against affiliating based on their local viewership standing in comparison to the outlet that the network ultimately chose, allowing these stations another option besides converting to independent stations.[59][60]

On April 10, 2006, in an affiliate press release published by network management, Muskogee-based KWBT (channel 19) – which subsequently changed its callsign to KQCW in reference to its new affiliation – was confirmed as The CW's Tulsa charter affiliate. Since the network chose its charter stations based on which of them among The WB and UPN's respective affiliate bodies was the highest-rated in each market, KWBT was chosen to join The CW over KTFO as, at the time of its agreement, that station had been the higher-rated of the two stations despite channel 41 having had a fifteen-year operational headstart on KWBT.[61][62][63] Two months later on June 15, Clear Channel Television announced that it had signed KTFO to an affiliation agreement with the Fox Entertainment Group to become the market's MyNetworkTV affiliate.[64][65] Subsequently, on August 21, in an effort to use its new affiliation as a branding avenue, the station changed its call letters to KMYT-TV (for "MyNetworkTV Tulsa"). Channel 41 officially joined MyNetworkTV upon that network's launch on September 5, 2006, two weeks before UPN formally ceased operations; the station concurrently changed its branding to "My41 Tulsa," adopting a logo based around MyNetworkTV's multi-pattern "blue TV" design. KWBT remained a WB affiliate until September 17, and officially affiliated with The CW when that network debuted on September 18.

On April 20, 2007, following the completion of the company's $18.7-billion purchase by private equity firms Thomas H. Lee Partners and Bain Capital, Clear Channel entered into an agreement to sell its television stations to Providence Equity Partners for $1.2 billion. The sale was approved by the FCC on December 1, 2007; after settling a lawsuit by Clear Channel ownership to force Providence to complete the acquisition, it was finalized on March 14, 2008, at which time Providence formed Newport Television as a holding company for 27 of Clear Channel's 35 television stations (including KOKI and KMYT) and began transferring the remaining nine stations (all in markets where conflicts with FCC ownership rules precluded a legal duopoly from continuing under Newport, but had their operations remain tied to the Newport-owned outlets through local marketing agreements) to High Plains Broadcasting.[66][67][68][69][70][71][72][73][74]

As part of a series of piecemeal sales announced on July 19, 2012 that also involved the larger Nexstar Broadcasting Group and Sinclair Broadcast Group, Newport Television announced that it would sell KOKI-TV and KMYT as well as Fox affiliate WAWS (now WFOX-TV) and the intellectual assets of WTEV-TV in Jacksonville, Florida to the Cox Media Group subsidiary of Atlanta-based Cox Enterprises for $253.011 million. The purchase placed the KOKI-KMYT duopoly under common ownership with Cox Radio's Tulsa cluster of KRMG (740 AM and 102.3 FM), KRAV-FM (96.5), KWEN (95.5 FM) and KJSR (103.3 FM), and, in the first instance since the 2003 repeal of an FCC crossownership ban in which the owner of a local cable provider acquired a television station in the same market, also made the two stations sister properties to Cox Communications, which has been the dominant cable operator in northeastern Oklahoma since it acquired Tele-Communications Inc. (TCI)'s Tulsa-area franchise in April 2000.[75][76][77][78][79] The FCC approved the transaction on October 23, 2012; the sale was finalized on December 3.[80][81][82][83]

Subchannel history[edit]

KMYT-DT2[edit]

KMYT-DT2 is the GetTV-affiliated second digital subchannel of KMYT-TV, broadcasting in standard definition on UHF digital channel 42.2 (or virtual channel 41.2 via PSIP). On cable, KMYT-DT3 is available on Cox Communications channel 69. KMYT-TV launched a digital subchannel on virtual channel 41.2 in November 2006, to serve as a charter affiliate of the Clear Channel-owned classic television service Variety Television Network. The subchannel was relaunched on May 1, 2011 to serve as an affiliate of music video network The Country Network (later renamed ZUUS Country in February 2013), through an agreement with Newport Television encompassing five of the company's CBS, CW and MyNetworkTV affiliates (the subchannel subsequently began to be carried on Cox Communications digital channel 129).[84] On April 1, 2014, KMYT-DT2 switched to movie-oriented network GetTV as part of an affiliation agreement between network parent Sony Pictures Television Networks and the Cox Media Group that also involved three of its sister stations (WTEV-TV, KIRO-TV/Seattle and WAXN-TV/Charlotte).[85][86][87]

KMYT-DT3[edit]

KMYT-DT3 is the Grit-affiliated third digital subchannel of KMYT-TV, broadcasting in standard definition on UHF digital channel 42.3 (or virtual channel 41.3 via PSIP). On cable, KMYT-DT3 is available on Cox Communications channel 71. KMYT launched a digital subchannel on virtual channel 41.3 on April 1, 2014, initially serving temporarily as an affiliate of ZUUS Country, which was displaced from KMYT-DT2 to accommodate its switch to GetTV. On July 17, 2014, Katz Broadcasting – which would be purchased by the E. W. Scripps Company, owner of NBC affiliate KJRH-TV, in August 2017 – announced it had signed an agreement with Cox Media Group to carry Grit on the group's television stations in Tulsa and Orlando (as well as sister network Escape in Tulsa and Charlotte).[88][89] KMYT-DT3 switched its affiliation to Grit at 12:00 a.m. on October 1, 2014 (the switch was originally slated to take place on August 18, but was delayed by KOKI-KMYT management as the ZUUS Country affiliation contract was not set to expire for 1½ months).

KMYT-DT4[edit]

KMYT-DT4 is the Heroes & Icons-affiliated fourth digital subchannel of KMYT-TV, broadcasting in standard definition on UHF digital channel 42.4 (or virtual channel 41.4 via PSIP). On cable, KMYT-DT4 is available on Cox Communications channel 77. Through an affiliation agreement between Weigel Broadcasting and Cox Media Group, KMYT launched a digital subchannel on virtual channel 41.4 on August 27, 2015, to serve as an affiliate of classic television network Heroes & Icons.

Digital television[edit]

Digital channels[edit]

The station's digital signal is multiplexed:

Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[90]
41.1 720p 16:9 KMYT-TV Main KMYT-TV programming / MyNetworkTV
41.2 480i 4:3 GetTV GetTV
41.3 GritTV Grit
41.4 HNI Heroes & Icons

Analog-to-digital conversion[edit]

KMYT-TV (as KTFO) launched a digital signal on UHF channel 42 in June 2005. The station planned to launch its digital signal by the May 1, 2002 deadline for full-power television stations to sign on a digital feed; however, Clear Channel was granted an extension request by the FCC to allow its digital signal to become operational by June 15. Complicating matters, the UHF 42 digital assignment had also been assigned to KAUT-TV in Oklahoma City, which led KAUT's then-owner, Viacom Television Stations Group, to apply to relocate its digital channel assignment to UHF 40 in order to prevent co-channel interference with the KTFO digital feed.[91][92][93]

KMYT shut down its analog signal, over UHF channel 41, on February 17, 2009 the original target date for full-power television stations in the United States to transition from analog to digital broadcasts under federal mandate (which Congress had moved the previous month to June 12 to allow additional time for consumers unprepared for the changeover to make necessary precautions to continue receiving broadcast stations). The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 42.[94][95][96] Through the use of PSIP, digital television receivers display the station's virtual channel as its former UHF analog channel 41. Newport Television and KOKI-KMYT management elected to turn off the KMYT analog signal on the original transition date of February 17, 2009, but delayed KOKI's switch to digital-only transmissions by five months, in order to enable viewers who were not prepared for the transition to continue receiving news and emergency weather information through the spring 2009 severe weather season.[97][98]

Programming[edit]

Syndicated programs broadcast on KMYT-TV as of September 2018 include The Steve Wilkos Show, Hot Bench, The Simpsons, Family Guy and TMZ on TV.[99] Since MyNetworkTV does not air programming on weekend evenings, KMYT normally airs off-network syndicated drama series between 7:00 and 9:00 p.m. on Saturdays and Sundays. Occasionally as time permits, KMYT may take on the responsibility of airing Fox network programs normally seen on KOKI in the event that a breaking news or severe weather event of significance warrants extended coverage on channel 23.

Sports programming[edit]

Channel 41 has carried various sporting events for most of its first three decades on the air; in its early days as an independent, many of these broadcasts helped boost viewership for the then-KGCT, which had typically lagged distantly behind KOKI-TV in the ratings among the market's UHF commercial outlets under the ownership of the Green Country Associates-SSS/Tempo venture. From 1982 to 1984, the station carried regular season and occasional playoff soccer games involving the Tulsa Roughnecks. Notable Roughnecks telecasts that the station aired included the team's 1983 appearance in the Soccer Bowl, which saw the franchise win its first (and, as a result of the dissolution of the North American Soccer League following the 1984 season, only) national championship title.[100]

During the 1986 and 1987 seasons, channel 41 (as KGCT) held the local syndication rights to broadcast Major League Baseball (MLB) games involving the St. Louis Cardinals (which were distributed by Anheuser-Busch's sports syndication subsidiary, Bud Sports); Cardinals telecasts returned to KOKI for the 1988 season.[101] In addition, KGCT carried Kansas City Royals game telecasts – then produced by the team's flagship broadcaster at the time, WDAF-TV – during the 1988 season, acquiring the rights from then-rival KOKI-TV (which had aired the team's broadcasts from 1980 until 1987), as well as those involving the Texas Rangers from 1985 until 1988. From 1985 to 1988, KGCT held the local rights to NFL preseason games involving the Dallas Cowboys, carried three to four prime time game telecasts annually.[102]

Following the two-year sabbatical spurred by Green Country Associates' attempts to sell the station, channel 41 restocked its programming inventory with sports event packages, including some (such as the Cowboys preseason package) that were acquired by KOKI-TV during that time.[103][104][101][105] From 1991 to 1995, KTFO carried Texas Rangers baseball games and NBA games involving the Dallas Mavericks (both produced by then-independent KTVT [now a CBS owned-and-operated station] in Dallas-Fort Worth). These packages were joined in 1993 by the return of the Royals and Cardinals packages.[106][107][108] KTFO relinquished rights to all of the baseball packages packages prior to the 1995 Major League Baseball season; however, it regained broadcasts of Rangers games (produced by both KTVT and partner outlet KXTX-TV) in 1996.[109]

In 1992, channel 41 assumed the local rights to the Southeastern Conference syndication package by Jefferson-Pilot Communications and Raycom Sports, carrying regular season college football and basketball games as well as the SEC Men's Basketball Tournament. (After Raycom lost the SEC television rights to ESPN in 2009, all SEC game telecasts syndicated through ESPN Plus-oriented SEC TV were carried on GEB America outlet KGEB [channel 53] from 2009 until 2014, when the conference made its sports events cable-exclusive to the SEC Network venture between the SEC and ESPN.) The station also carried select college basketball games involving the Oklahoma State Cowboys beginning with the 1992-93 academic season.[110][111][112][113] From 1998 to 2014, channel 41 carried regular season and postseason college basketball games involving teams from the Big 12 Conference (distributed by ESPN Plus), which gave the station rights to select regular season games featuring the Cowboys and the Oklahoma Sooners, as well as any of their playoff appearances during the Big 12 Men's Basketball Tournament. Most college basketball telecasts on aired on the station on Saturday afternoons, although it also occasionally carried prime time games on weeknights, specifically during the Big 12 men's tournament.

Newscasts[edit]

Channel 41 (as KGCT) offered local programming at its sign-on in March 1981, in the form of a daytime news and talk block under the 41 Live! banner. Original general manager Ray Beindorf intended to model the daytime lineup in the vein of the all-local news programming format employed by fellow independent KAUT-TV downstate in Oklahoma City upon that station's October 1980 sign-on. (Incidentally, one of KAUT's original news employees, former KTUL reporter and eventual KJRH anchor Karen Keith, was a member of KGCT's original reporting staff.)

Difficulties accruing the necessary financial capital to pull off such an ambitious format led Beindorf to scale back these plans; instead, the station's news programming encompassed only a three-hour rolling late-afternoon block that ran from 4:00 to 7:00 p.m. weekdays. Anchored by Beth Rengel (who would eventually become an anchor at KOTV in 1989)[114] and John Hudson, it featured a mix of local news as well as national and international news content sourced from CNN. The station also produced a two-hour midday talk program, Erling on the Mall, hosted by KRMG reporter John Erling (which aired live at 12:00 p.m., with a rebroadcast at 2:00). The news format was ultimately unprofitable and was gradually dropped less than a year later. After the station shuttered its news department in June 1981, the station's news programming was reduced mainly to updates shown during breaks within regular programming until the station went dark in 1987.

After KOKI launched its own news department in February 2002, channel 41 (as KTFO) began carrying that station's prime time newscast during instances in which a Fox Sports telecasts (mainly for MLB playoff games), or rarely, a special movie presentation scheduled by Fox run past the 9:00 p.m. timeslot. (The deferral of the 9:00 broadcast did not expand to include situations involving overruns caused by prime time college football telecasts, when Fox began carrying regular season games on Saturday nights in September 2011; however, it did expand to include deferrals of the weekend editions of KOKI's 5:00 p.m. newscasts after they were launched in January 2016.) Plans also initially called for KOKI to begin producing an early evening newscast for channel 41, similar to the production that Jacksonville sister station WAWS produced for then-LMA partner WTEV from 1999 until 2001, months before the latter took over as the CBS affiliate for that market.[56] On September 16, 2013, the station began simulcasting the full 5:00 to 9:00 a.m. block of KOKI's weekday morning newscast; the simulcast later expanded to encompass the 4:30 half-hour added on October 6, 2014. The station stopped airing the simulcast in December 2017.

References[edit]

  1. ^ "Cox Channel Lineup Tulsa Area" (PDF). Cox Communications. Retrieved April 8, 2017.
  2. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. April 10, 1978. p. 79. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  3. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. September 18, 1978. p. 88. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  4. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. August 24, 1980. p. 116. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  5. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. September 29, 1988. p. 70. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  6. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. June 13, 1966. p. 80. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  7. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. December 26, 1966. p. 64. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  8. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. April 10, 1967. p. 123. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  9. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. September 4, 1967. p. 81. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  10. ^ "Progress or perish, commission tells CP's" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. August 5, 1968. p. 10. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  11. ^ "FCC pressure yields vacant UHF channel" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. May 19, 1969. p. 56. Retrieved December 8, 2017 – via American Radio History.
  12. ^ "Tulsa's Main Mall under construction". KOTV. Griffin Communications. September 8, 2003. Retrieved December 6, 2017.
  13. ^ "Low-power interest grows larger" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. December 8, 1980. p. 76. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  14. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. July 16, 1984. p. 61. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  15. ^ "STV shuts down" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. September 17, 1984. p. 102. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  16. ^ D.R. Stewart (July 8, 1999). "TCI cable traded". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  17. ^ D.R. Stewart (March 22, 2000). "Cox takes over TCI". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  18. ^ "United Artists Entertainment Agrees to Merger : Media: It will become a subsidiary of Tele-Communications Inc., the nation's largest cable-TV firm". Los Angeles Times. Times Mirror Company. June 8, 1991. Retrieved December 6, 2017.
  19. ^ "What's on the minds of cable operators?" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. December 1, 1986. p. 58. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  20. ^ "In Brief: Tower trouble" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. January 4, 1988. p. 145. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  21. ^ "In Sync: Helping Hand" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. January 11, 1988. p. 70. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  22. ^ Paul Tackett (November 22, 2000). "Town lays claim to towering presence". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  23. ^ "TCI makes a high-power DBS play" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. April 18, 1988. p. 49. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  24. ^ "In Brief" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. December 26, 1988. p. 89. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  25. ^ "In Brief: Tower trouble" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. January 4, 1988. p. 145. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  26. ^ Rita Sherrow (January 31, 1989). "KGCT Going Off the Air Wednesday for 30 Days // Three Offers on the Table for Tulsa's Channel 41". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  27. ^ Ron Wolfe (January 31, 1989). "KGCT takes 30 days off". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  28. ^ Rita Sherrow (April 15, 1989). "Sale of Station KGCT Is in the Works". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  29. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. July 24, 1989. p. 93. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  30. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. September 11, 1989. p. 142. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  31. ^ Rita Sherrow (July 25, 1989). "Application for License Transfer of KGCT Filed". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  32. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. July 30, 1990. p. 77. Retrieved December 5, 2017 – via American Radio History.
  33. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, LLC. September 17, 1990. p. 78. Retrieved December 6, 2017 – via American Radio History.
  34. ^ David Jones (May 22, 1991). "Don't touch that dial". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  35. ^ Ron Wolfe (April 19, 1991). "Tulsan in Civil War drama". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  36. ^ Rita Sherrow (February 18, 1992). "Agreement to Put KTFO on Cable Goes Up in Smoke". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  37. ^ "Cable TV firm nixes share plan". Tulsa World. World Publishing Company. February 27, 1992. Retrieved December 6, 2017.
  38. ^ Brad Phelps (March 3, 1992). "Cable changing lineup // Senate coverage, new education channel set". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  39. ^ "Cable Firm, School Board Keep Channel 41 Proposal Afloat". Tulsa World. World Publishing Company. March 5, 1992. Retrieved December 6, 2017.
  40. ^ "Jenks East Middle School Wins State Math Match". Tulsa World. World Publishing Company. March 17, 1992. Retrieved December 6, 2017.
  41. ^ David Jones (March 30, 1992). "Trivia questions good to fill Oscar night commercials". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  42. ^ "KTFO Station Happy With New Slot on Cable Box". Tulsa World. World Publishing Company. January 22, 1993. Retrieved December 6, 2017.
  43. ^ Rita Sherrow (June 9, 1993). "Changing Channels: TCI Cablevision to Shuffle Lineup July 11". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  44. ^ "TCI Cable Channel Lineup Changes Sunday". Tulsa World. World Publishing Company. July 11, 1993. Retrieved December 6, 2017.
  45. ^ Dan O'Kane (July 19, 1991). "Jones Expands Cult-ure For KTFO Sports Show". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  46. ^ Brad Phelps (February 28, 1992). "Jones loosens collar in return to television job". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  47. ^ Rita Sherrow (November 5, 1993). "KTFO Switches Management, Programming". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 6, 2017.
  48. ^ "The Paramount Network Clears Four More Affiliates; Memphis, Tulsa, Little Rock and Mobile Latest to Join" (Press release). Chris-Craft/United Television. PRNewswire. January 25, 1994. Archived from the original on July 10, 2011. Retrieved December 4, 2017 – via The Free Library.
  49. ^ Mike Freeman (January 31, 1994). "Paramount, Warner Bros. vie for affiliates" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 8. Retrieved August 15, 2018.
  50. ^ Jim Benson (January 25, 1994). "Par nabs 4 more in web race". Variety. Cahners Business Information. Retrieved December 4, 2017.
  51. ^ Rita Sherrow (December 11, 1994). "KTFO to Become Affiliate Of New Television Network". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  52. ^ "Local search to begin for new `UPN Girls'". Tulsa World. World Publishing Company. August 17, 2002. Retrieved December 4, 2017.
  53. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. December 20, 1999. p. 59. Retrieved December 4, 2017.
  54. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. November 30, 1999. p. 64. Retrieved December 4, 2017. (This article references the omission of the purchases of KTFO and WTEV-TV [now WJAX-TV] in Jacksonville, Florida from the original December 20, 1999 article.)
  55. ^ Dana Simon (January 5, 2001). "Clear Channel to relocate stations". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  56. ^ a b "Clear Channel's remix". Tulsa World. World Publishing Company. August 25, 2002. Retrieved December 4, 2017.
  57. ^ Jessica Seid (January 24, 2006). "'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September". CNNMoney.com. Time Warner.
  58. ^ Bill Carter (January 24, 2006). "UPN and WB to Combine, Forming New TV Network". The New York Times. The New York Times Company.
  59. ^ "News Corp. to launch new mini-network for UPN stations". USA Today. Gannett Company. February 22, 2006. Retrieved January 21, 2013.
  60. ^ "News Corp. Unveils MyNetworkTV". Broadcasting & Cable. Reed Business Information. February 22, 2006.
  61. ^ Rita Sherrow (April 13, 2006). "Local WB station will join CW network". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  62. ^ "13 More Markets on the CW Bandwagon". TVNewsCheck. NewsCheck Media. April 10, 2006. Retrieved December 4, 2017.
  63. ^ Allison Romano (April 10, 2006). "CW Signs 13 More Affils". Broadcasting & Cable. Reed Business Information. Retrieved December 4, 2017.
  64. ^ "My Network TV Adds 10 Affiliates". TVNewsCheck. NewsCheck Media. June 15, 2006. Retrieved December 4, 2017.
  65. ^ Rita Sherrow (July 30, 2006). "Channel 41 to join My Network". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  66. ^ John Dobberstein (November 17, 2006). "Clear Channel: Bid Taken: Broadcaster OKs group's buyout offer". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  67. ^ "Providence Buys Clear Channel TV for $1.2B". TVNewsCheck. NewsCheck Media. April 20, 2007. Retrieved December 4, 2017.
  68. ^ "Clear Channel Agrees to Sell Television Station Group to Providence Equity Partners" (Press release). Clear Channel Communications. April 20, 2007. Archived from the original on April 25, 2007. Retrieved November 15, 2012.
  69. ^ "Broadcaster Sues to Force Buyout Deal". The New York Times. The New York Times Company. Bloomberg News. February 18, 2008. Retrieved December 4, 2017.
  70. ^ Michelle Roberts (April 21, 2007). "Clear Channel signs deal to sell TV unit". Tulsa World. World Publishing Company. Associated Press. Retrieved December 4, 2017.
  71. ^ "Clear Channel to Sell TV Group for $1.2 Billion". Tulsa Business & Legal News. World Publishing Company. April 20, 2007. Retrieved December 4, 2017 – via Tulsa World.
  72. ^ "FCC OKs Clear Channel sale of TV stations". Tulsa World. World Publishing Company. December 1, 2007. Retrieved December 4, 2017.
  73. ^ John Dunbar (December 2, 2007). "FCC OKs Clear Channel TV sale with changes". Associated Press. Retrieved December 4, 2017 – via ABC News.
  74. ^ Megan Davies (March 14, 2008). "Clear Channel says completes TV sale for $1.1 bln". Reuters. Retrieved December 4, 2017.
  75. ^ "Newport Sells 22 Stations For $1 Billion". TVNewsCheck. NewsCheck Media. July 19, 2012.
  76. ^ Michael Malone (July 19, 2012). "Newport Sells 22 Stations to Nexstar, Sinclair, Cox for $1 Bil". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved December 4, 2017.
  77. ^ "Details of the Cox/Newport dealings". Radio-Television Business Report. Streamline RBR, Inc. August 27, 2012. Retrieved December 4, 2017.
  78. ^ "Tulsa Fox affiliate KOKI Fox 23 being sold". Tulsa World. World Publishing Company. July 20, 2012. Retrieved December 4, 2017.
  79. ^ "FCC Repeals TV/Cable Cross Ownership Rule". Davis Wright Tremaine, LLP. February 27, 2003.
  80. ^ "Approval of Consent to Assignment of Broadcast Station Construction Permit or License" (PDF). Federal Communications Commission. October 23, 2012. Retrieved November 15, 2012.
  81. ^ "Notice of Consummation for Transfer of Broadcast Station Construction Permit or License" (PDF). Federal Communications Commission. October 23, 2012. Retrieved November 15, 2012.
  82. ^ "Cox Closes On Newport Acquisitions". TVNewsCheck. NewsCheck Media. December 3, 2012. Retrieved December 4, 2017.
  83. ^ "Cox Media now owns KOKI, KMYT". Tulsa World. World Publishing Company. December 5, 2012. Retrieved December 4, 2017.
  84. ^ "The Country Network Expands To Five Newport Television Stations". AllAccess.com. May 11, 2011. Retrieved December 4, 2017.
  85. ^ "GetTV Diginet Expanding Into 4 New Markets". TVNewsCheck. April 1, 2014. Retrieved July 5, 2014.
  86. ^ "getTV Expands Its Distribution Reach With The Signing Of Cox Media Group TV Stations In Charlotte, Jacksonville, Seattle And Tulsa" (Press release). Sony Pictures Television Networks. April 1, 2014. Retrieved December 4, 2017.
  87. ^ Michael Malone (April 1, 2014). "Four Cox Media Group Stations Get GetTV". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved December 4, 2017.
  88. ^ "Escape, Grit Diginets Expand Market Reach". TVNewsCheck. NewsCheck Media. July 17, 2014. Retrieved December 4, 2017.
  89. ^ Amanda Kondolojy (July 17, 2014). "Cox, Univision & Others to Launch New Networks Escape and Grit in Major Markets". TV by the Numbers. Tribune Digital Ventures. Archived from the original on August 12, 2014. Retrieved December 4, 2017.
  90. ^ "RabbitEars TV Query for KMYT". RabbitEars. Retrieved December 4, 2017.
  91. ^ "Report and Order (Proceeding Terminated)" (PDF). Federal Communications Commission. July 8, 2005. Retrieved December 4, 2017.
  92. ^ Rita Sherrow (May 1, 2002). "Most Tulsa stations unable to get digital signals on air". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  93. ^ Penny Soldan (April 25, 2004). "City TV stations make strides to digital signal". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  94. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and the Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. Archived (PDF) from the original on August 29, 2013. Retrieved June 28, 2017.
  95. ^ "Federal Communications Commission FCC 07-138" (PDF). Federal Communications Commission. Retrieved November 24, 2012.
  96. ^ "CDBS Print". CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 24, 2012.
  97. ^ Robert Evatt (February 14, 2009). "Most TV stations go digital Tuesday". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  98. ^ Robert Evatt (February 17, 2009). "Analog broadcasts fade away". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 4, 2017.
  99. ^ "TitanTV Programming Guide -- What's on TV, Movies, Reality Shows and Local News: KOKI-TV/KMYT-TV schedule". Titan TV. Broadcast Interactive Media, LLC. Retrieved January 19, 2018.
  100. ^ Barry Lewis (December 29, 1989). "'80s bring notable moments". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  101. ^ a b Barry Lewis (March 2, 1990). "Cardinals: Prime time in Tulsa". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  102. ^ Barry Lewis (August 11, 1989). "High-school football gets more TV time". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  103. ^ Dan O'Kane (February 3, 1989). "KGCT Departure Leaves Void For Non-Cable Subscribers". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  104. ^ Dan O'Kane (February 17, 1989). "Austin Sportscaster Draws NCAA Attention Over Guest". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  105. ^ "Cowboys' games set for Tulsa". Tulsa World. World Publishing Company. July 27, 1990. Retrieved December 5, 2017.
  106. ^ Barry Lewis (May 10, 1991). "Swanson once again gives TU valuable exposure on radio". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  107. ^ Barry Lewis (April 26, 1991). "Many games on radio available in Tulsa, but that may change". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  108. ^ Bill Haisten (April 8, 1994). "Summerall Prepared for CBS Swan Song". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  109. ^ Bill Haisten (May 10, 1996). "Pay `Cheapens' Irvin Reports". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  110. ^ Bill Haisten (October 9, 1992). "Baseball Fans Giving CBS Major League Headache". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  111. ^ Bill Haisten (November 12, 1993). "NBC's Jones is Riding Hype Wagon". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  112. ^ Bill Haisten (March 10, 1995). "More High Anxiety for TU". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  113. ^ Bill Haisten (March 11, 1994). "Vitale: Hogs Among Heavyweights". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 8, 2017.
  114. ^ Lisa Jackson (March 31, 1989). "Beth Rengel to Take Anchor Job at KOTV". Tulsa World. World Publishing Company. Retrieved December 7, 2017.

External links[edit]