Kanaltürk

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Kanaltürk
Launched 10 June 2004
Closed 29 February 2016
Owned by Koza İpek Holding
Picture format 16:9 (576i, SDTV)
Slogan "Turkey's Television"
Country Turkey
Language Turkish
Headquarters Istanbul
Sister channel(s) Bugün Daily, Bugün TV, Kanaltürk Radio, Millet Daily
Website http://www.kanalturk.com.tr/

Kanaltürk was a TV channel in Turkey.

Founded by Tuncay Özkan in 2004, it was sold by Özkan in May 2008 to Koza İpek Holding. The channel was closed in 29 February 2016, along with Bugün TV and İpek Media Group.[1]

History[edit]

In 2008, the company had been in financial difficulties, with tax debts of as much as $10m, and many employees not paid over the preceding seven months.[2]

In October 27, 2015, Turkish police storm and shut down both Kanaltürk TV station and Bugün TV station that have been critical of the ruling Justice and Development Party (AKP) ahead of a general election on November 1. Baris Yarkadas, a lawmaker with the main-opposition Republican People's Party (CHP), said “We are witnessing the police entering news organizations, delivering declarations and taking over journalists’ seats—just like junta periods, this is called a police state”.[3] And now October 28, Wednesday off the air 16:37 (TSİ) 15:37 (GMT+1) alongside channel Kanaltürk, Bugün TV and Kanaltürk Radio has been interrupted.

References[edit]

  1. ^ "İpek Medya kapatıldı" (in Turkish). CNN Türk. Retrieved 29 February 2016. 
  2. ^ Hurriyet Daily News, 14 May 2008, Deal props gov't boosters
  3. ^ http://www.wsj.com/articles/turkey-police-raid-tv-stations-of-government-critics-1446038925

External links[edit]