Korean Central Broadcasting Committee

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Korean Central Broadcasting Committee (KCBC)
조선중앙방송위원회
Type Broadcast radio and
television
Country North Korea
Availability National
International
Headquarters Pyongyang, North Korea
Owner State Affairs Commission of the Democratic People's Republic of Korea[citation needed]
Launch date
October 14, 1945 (radio)
March 3, 1963 (television)
Picture format
1080i (HDTV)
Official website
www.gnu.rep.kp
Korean Central Broadcasting Committee
Chosŏn'gŭl 조선중앙방송
Hancha 朝鮮中央放送
Revised Romanization Joseon Jung-ang Bangsong
McCune–Reischauer Chosŏn Chung'ang Pangsong

The Radio and Television Broadcasting Committee of the Democratic People's Republic of Korea[1] (Chosŏn'gŭl조선중앙방송위원회; Hancha朝鮮中央放送委員會; RRJoseon Jungang Bangsong Wiwonhoe; MRChosŏn Chungang Pangsong Wiwŏnhoe), also known as Korean Central Broadcasting Committee and Korean Central Broadcasting (Chosŏn'gŭl조선중앙방송; Hancha朝鮮中央放送; RRJoseon Jungang Bangsong; MRChosŏn Chungang Pangsong), is a state-owned broadcaster of North Korea.

The committee is under the Cabinet of North Korea, but its personnel is chosen and appointed by the Propaganda and Agitation Department (PAD) of the Workers' Party of Korea. The PAD also assigns tasks to the committee.[2]

The committee has a sports team in the annual Paektusan Prize Games of Civil Servants.[3]

History[edit]

Services[edit]

All three major television stations and 200 radio stations are controlled by the committee.[2] Only the Voice of National Salvation is under the United Front Department of the Workers' Party of Korea instead.[4] The committee also controls the Korean Central News Agency.[5]

Television[edit]

Radio[edit]

Obtaining schedules[edit]

Schedules are published in the Rodong Sinmun, Minju Choson, Pyongyang Sinmun and Rimjingang.

Notable anchors[edit]

See also[edit]

Sources[edit]

Works cited[edit]

Further reading[edit]

External links[edit]