Lajos Simicska

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Lajos Simicska (born 28 January 1960) is a Hungarian businessman who was head of APEH, Hungary's internal revenue service, in 1998–1999 during the first administration of Viktor Orbán.[1] He had extensive media interests with the daily Magyar Nemzet, the radio station Lánchíd Rádió, the weekly magazine Heti Válasz and the television network Hír TV. After having disagreements with the Hungarian Prime Minister Viktor Orbán, Simicska expressed his support for the radical party Jobbik.[2][3][4][5][6]

Simicska shut down his daily newspaper Magyar Nemzet after 80 years in print, and Lánchíd Rádió in response to Prime Minister Viktor Orbán winning a third consecutive parliamentary supermajority in the 2018 parliamentary election. Shortly afterward, Simicska closed or sold all of his remaining holdings.[7][8]

References[edit]

  1. ^ "Lajos Simicska". 14 June 2014.
  2. ^ "Hungary's top news portal passed to entities close to PM Orban's adver". 20 April 2017 – via Reuters.
  3. ^ Day, Matthew (27 March 2015). "Viktor Orban denies being communist informer during days of one-party state in Hungary". The Telegraph. Retrieved 14 August 2018.
  4. ^ http://www.thenewage.co.za/153710-1020-53-Feud_between_Hungarian_PM_oligarch_deepens_with_informant_charge[dead link]
  5. ^ "Simicska: Orbán was communist informer".
  6. ^ ""Total Media War" - Simicska Hints Orbán Might Have Been "Reporting" - Hungary Today".
  7. ^ Walker, Shaun (12 August 2018). "Emboldened Viktor Orbán Cracks Down on Friend Turned Foe". The Guardian. Retrieved 14 August 2018.
  8. ^ "Orban Loyalists Take Control of Prominent Hungarian News Channel". Reuters. 1 August 2018. Retrieved 18 August 2018.