List of international broadcasters

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

This list of international broadcasters lists those broadcasting services which broadcast programs for an external audience.

Radio[edit]

Africa[edit]

Country. Somaliland Name. Somaliland national TV Website
 Algeria Radio Algérienne [1]
 Equatorial Guinea Radio Africa Network [2]
 Kenya Kenya Broadcasting Corporation [3]
 Libya LGBC Voice of Africa
 Morocco
 France
MEDI 1 (Radio Méditerranée Internationale) [4]
 Nigeria Voice of Nigeria [5]
 South Africa Channel Africa [6]
 Tunisia Radio Tunis Chaîne Internationale [7]

Asia[edit]

Country Name of Radio Service Website
 Bangladesh Bangladesh Betar [8]
 Burma Democratic Voice of Burma [9]
 People's Republic of China China Radio International [10]
 India All India Radio [11]
 Indonesia Voice of Indonesia [12]
 Iran IRIB World Service [13]
 Israel Israel Radio International [14]
 Japan NHK Radio Japan [15]
 Malaysia Voice of Malaysia [16]
 Mongolia Voice of Mongolia [17]
 North Korea Voice of Korea [18]
 Pakistan Radio Pakistan [19]
 Philippines Radyo Pilipinas Worldwide [20]
 South Korea KBS World Radio [21]
 Sri Lanka Sri Lanka Broadcasting Corporation [22]
 Thailand Radio Thailand World Service [23]
 Turkey Voice of Turkey [24]
 Taiwan Radio Taiwan International [25]
 Vietnam Voice of Vietnam [26]

Europe[edit]

Country Name of Radio Service Website
 Albania Radio Televizioni Shqiptar [27]
 Austria Ö1 International [28]
 Azerbaijan The International Azerbaijan Radio
 Belarus Radio Belarus [29]
 Belgium ( Wallonia) RTBF International [30]
 Bulgaria Radio Bulgaria [31]
 Croatia Voice of Croatia [32]
 Cyprus Cyprus Broadcasting Corporation [33]
 Czech Republic Radio Prague [34]
 Finland YLE Radio Finland3 [35]
 France Radio France Internationale [36]
 Germany Deutsche Welle [37]
 Greece (Athens) Voice of Greece [38]
 Greece (Thessaloniki) Radio Station of Macedonia [39]
 Ireland RTÉ Radio 1 Extra [40]
 Italy Rai Italia Radio [41]
 Italy NEXUS International Broadcasting Association [42]
 Italy European Gospel Radio [43]
 Italy International Public Access Radio (IPAR) [44]
 Moldova Radio Moldova [45]
 Netherlands Radio Netherlands Worldwide [46]
 Poland Radio Poland [47]
 Portugal RDP Internacional [48]
 Romania Radio Romania International [49]
 Russia Voice of Russia [50]
 Serbia International Radio of Serbia [51]
 Slovakia Radio Slovakia International [52]
 Slovenia Radio Slovenia International [53]
 Spain Radio Exterior [54]
 Sweden SR International - Radio Sweden [55]
  Switzerland Swiss Broadcasting Corporation [56]
 Transnistria Radio PMR [57]
 Ukraine Radio Ukraine International [58]
 United Kingdom BBC World Service [59]
  Vatican City Vatican Radio [60]
Europe Independent Radio Free Europe/Radio Liberty [61]

North & South America[edit]

Country Name of Radio Service Website
 Argentina Radiodifusión Argentina al Exterior [62]
 Brazil Rádio Nacional [63]
 Canada Radio Canada International [64]
 Cuba Radio Habana Cuba [65]
 Cuba Radio Reloj [66]
 United States of America Voice of America 1 [67]

Oceania[edit]

Country Name of Radio Service Website
 Australia Radio Australia [68]
 New Zealand RNZ International [69]

Television[edit]

Europe[edit]

Country of Origin Name of Television Service Free-to-air/encrypted Website
 Albania Radio Televizioni Shqiptar Free-to-air [70]
 Belgium ( Wallonia) RTBF Sat Free-to-air [71]
 Bosnia and Herzegovina Radio and Television of Bosnia and Herzegovina Free-to-air
 Bulgaria BNT 4 [72]
 Croatia Hrvatska Radiotelevizija
(North America only)
Encrypted (2 hours free-to-air) [73]
 Finland TV Finland Encrypted (Free-to-air in Finnish-speaking areas of Sweden) [74]
 France France 24 Free-to-air [75]
A France-based alliance of broadcasters of 5 countries 1 TV5Monde Free-to-air in Europe, Encrypted elsewhere [76]
 Germany Deutsche Welle Free-to-air [77]
 Greece (and  Cyprus) ERT World Free-to-air (in Europe), Encrypted (in N.America) [78]
 Italy Rai Italia Free-to-air in United States, Encrypted elsewhere [79]
 Kosovo 2 Radio Television of Kosovo Free-to-air [80]
 Lithuania LRT Lituanica Free-to-air [81]
 The Netherlands and  Belgium ( Flanders) BVN Free-to-air [82]
 Norway Free-to-air
 Poland TVP Polonia Free-to-air/encrypted [83]
 Portugal RTP Internacional Free-to-air [84]
 Portugal RTP África Free-to-air
 Portugal SIC Internacional Free-to-air/encrypted
 Portugal SIC Notícias Free-to-air/encrypted
 Romania TVRi Free-to-air [85]
 Russia RTR-Planeta Free-to-air and encrypted [86]
 Russia RT Free-to-air [87]
 Russia Russia-24 Free-to-air [88]
 Serbia Radio Television of Serbia Free-to-air [89]
 Spain TVE Internacional Free-to-air in Europe, Encrypted elsewhere [90]
 Sweden SVT World Encrypted [91]
 Ukraine UTR Free-to-air [92]
 United Kingdom BBC World News Free-to-air [93]
 United Kingdom BBC Prime Free-to-air [94]
 United Kingdom BBC Entertainment Free-to-air [95]
  1. An alliance of France Télévisions & Arte in France, RTBF in Wallonia, Belgium, Radio-Canada, Télé-Québec and TVA in Canada, TSR in Switzerland & RFO in Overseas France
  2. Kosovo is the subject of a territorial dispute between the Republic of Kosovo and the Republic of Serbia. The Republic of Kosovo unilaterally declared independence on 17 February 2008, but Serbia continues to claim it as part of its own sovereign territory. The two governments began to normalise relations in 2013, as part of the 2013 Brussels Agreement. Kosovo is currently recognized as an independent state by 98 out of the 193 United Nations member states. In total, 112 UN member states recognized Kosovo at some point, of which 14 later withdrew their recognition.

North & South America[edit]

Country of Origin Name of Television Service Free-to-air/encrypted Website
 United States of America Voice of America Free-to-air 1 [96]
 United States of America CNN International [97]
An alliance of various Caribbean countries Caribbean Media Corporation Syndicated [98]
 Brazil TV Brasil Internacional
 Cuba Cubavision International Free-to-Air
An alliance of 4Latin American countries 2 teleSUR Free-to-air [99]
  1. Under United States law (the Smith-Mundt Act of 1948), the Voice of America is forbidden to broadcast directly to American citizens.
  2. The countries are Venezuela, Argentina, Cuba, and Uruguay.

Middle East[edit]

Country of Origin Name of Television Service Free-to-air/encrypted Website
 Qatar Al Jazeera English Free-to-air [100]
 Qatar Al Jazeera Free-to-air [101]
 Qatar Al Jazeera Balkans Free-to-air [102]
 Saudi Arabia Al Arabiya Free-to-air [103]

Asia[edit]

Country of Origin Name of Television Service Free-to-air/encrypted Website
 Brunei RTB TV1 Free-to-air
 Brunei RTB TV2 Free-to-air
 Brunei RTB TV3 Free-to-air
 China CCTV-4 Free-to-air [104]
 China CGTN Free-to-air [105]
 India DD India Free-to-air [106]
 Indonesia MNC Channel Free-to-air [107]
 Iran Press TV Free-to-air [108]
 Iran Al-Alam News Network Free-to-air [109]
 Japan NHK World-Japan Free-to-air [110]
 Japan NHK World Premium Encrypted [111]
 Myanmar Myanmar International Free-to-air
 Pakistan Pakistan Television Corporation Free-to-air [112]
 Philippines The Filipino Channel Encrypted [113]
 Philippines GMA Pinoy TV Encrypted [114]
 Philippines Kapatid Channel Encrypted [115]
 Singapore Channel NewsAsia Free-to-air [116]
 South Korea KBS World Free-to-air [117]
 South Korea Arirang Free-to-air [118]
 Taiwan Formosa Television Free-to-air
 Turkey TRT World Free-to-air [119]
 Thailand TGN Free-to-air
 Thailand NBT World Free-to-air [120]
 Vietnam VTV4 Free-to-air [121]

Oceania[edit]

Country of Origin Name of Television Service Free-to-air/encrypted Website
 Australia ABC Australia Free-to-air [122]
 New Zealand TVNZ Provides content on a contractual basis [123]

Internationally, TVNZ has helped provide television services in Pacific Island nations such as the Cook Islands, Fiji, and the Solomon Islands.

TVNZ provides much of the programming but scheduling and continuity are done locally.

  • Because of its history TVNZ has inherited and developed its own services in the production and broadcasting services area.
  • These include The New Zealand Television Archive, production facilities, television school.
  • TVNZ also operated a satellite services division organising and downlink facilities and across the globe, but this service was wound down in 2005.

Both TV One and TV2 are also available "in the clear" over DVB-S on Optus B1. A SKY TV set-top box is not required as any DVB-S satellite set-top box or tuner will work.

Africa[edit]

Country of Somalia

Name . Somali National Television

Free-to-air/encrypted Website
 Kenya A24 news channel [124]
 South Africa SABC Africa Encrypted [125]

Former international broadcasters[edit]

Country Former Services Date Ceased
 German Democratic Republic Radio Berlin International 2 October 1990
 Malta and  Libya Voice of the Mediterranean 1 January 2002
 Norway Radio Norway International 1 January 2002
 Georgia Radio Georgia 2005
 Hungary Radio Budapest [126] 1 July 2007
 Singapore Radio Singapore International 31 July 2008
 Belgium ( Flanders) Radio Vlaanderen Internationaal 1 Unknown
  1. Radio Vlaanderen Internationaal was replaced with internet and satellite broadcasts of Radio 1 and Radio 2.

See also[edit]