List of newspapers in Singapore

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The following is a list of newspapers in Singapore.

In circulation[edit]

There are a total of sixteen newspapers in active circulation today,[when?] of which three are distributed for free. Some of these also carry supplementary tabloid pull-outs sold together with the main spreadsheet, such as Digital Life, Mind Your Body, and Urban, which are distributed together with The Straits Times.

Newspaper Language Format Founded Average daily circulation (2016)[1] Average daily circulation (2013)[2]
Berita Harian Malay general daily broadsheet 1 July 1957 39,300 50,600
Berita Minggu (Sundays only) Malay general weekly broadsheet 1 July 1957 39,300 50,600
zbCOMMA (早报逗号) Chinese weekly tabloid 1 January 1994 40,400 54,400
Lianhe Wanbao (联合晚报) Chinese general daily broadsheet 16 March 1983 102,000 (print + digital) 91,000
Lianhe Zaobao (联合早报) Chinese general daily broadsheet 16 March 1983 188,600 (print + digital) 172,500 (print + digital)
Good Paper English "Social Causes" online,[3] free quarterly print and e-copy tabloid 21 January 2011 15,000 (print)
Shin Min Daily News (新明日报) Chinese general daily broadsheet 18 March 1967 100,300 (print + digital) 130,600
Tamil Murasu (தமிழ் முரசு) Tamil general daily broadsheet 1 January 1932 11,300 15,700
tabla! English general free weekly tabloid October 2008 30,000
Business Times English financial daily broadsheet 15 July 1845 36,900 (print + digital) 42,200 (print + digital)
The New Paper English general daily tabloid 26 July 1988 113,300 85,600
The Straits Times English general daily broadsheet 15 July 1845 393,300 (print + digital) 449,200 (print + digital)
Thumbs Up (大拇指) Chinese general weekly tabloid 15 January 2000 21,200 27,500
Today English free daily compact newspaper 10 November 2000 300,000 on daily
WEEKENDER[4] English lifestyle free home delivered weekly broadsheet 1 October 2012 230,000 weekly
TGIF Papers English general free weekly tabloid 1 January 2013 50,000 (200,000 monthly)
Pravasi Express[5] English and Malayalam general fortnightly tabloid 15 July 2012 7000 (200,000 online)

Defunct papers[edit]

The Singapore Tiger Standard, an English morning daily accused as "anti-Merdeka" by S. Rajaratnam,[6] closed in 1959 after the People's Action Party came to power.[7]

In 1971, the government crackdown on newspapers perceived to be under foreign influence or with subversive tendencies saw the closing of The Eastern Sun and The Singapore Herald.[8] Editorial executives of Nanyang Siang Pau, which was accused of propagating Chinese ethnic chauvinism, had been ordered detained without trial for a period of at least two years, and publication of the Chinese daily was briefly halted.[9][10]

English language[edit]

Chinese language[edit]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "SPH Annual report 2016" (PDF).
  2. ^ http://www.sph.com.sg/system/misc/annualreport/2013/SPH_AR2013_51.pdf
  3. ^ "GoodPaper".
  4. ^ "Weekender Singapore". Weekender Singapore.
  5. ^ "PravasiExpress | A bilingual Malayalam, English Newspaper".
  6. ^ "Ex-journalist leads PAP attack No. 2 on the English Press". Retrieved 2017-08-19.
  7. ^ "After 9 years paper closes doors". 1959-08-01. Retrieved 2017-08-19.
  8. ^ Times, Special To The New York (1971-05-29). "Opposition Paper in Singapore Is Closed on Government Order". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-08-19.
  9. ^ Times, Colin Campbell, Special To The New York (1982-07-20). "SINGAPORE, CITING UNITY, AGAIN REINS IN THE PRESS". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-08-19.
  10. ^ "Nanyang affair raised at C'wealth Press Union". Retrieved 2017-08-19.
  11. ^ Rebecca Chan Chung, Deborah Chung and Cecilia Ng Wong, "Piloted to Serve", 2012
  12. ^ "Piloted to Serve". www.facebook.com.