List of newspapers in Syria

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Newspapers were first published in Syria during the Ottoman era.[1] The first newspaper published in the country was Hadiqat al-Akhbar, published in 1857 by Khalil Al Khuri.[2] The number of the newspapers increased when the country was under French mandate.[1]

The below is a list of newspapers in Syria.

National political newspapers[edit]

Political parties' newspapers[edit]

Local newspapers[edit]

Specialist newspapers[edit]

Restricted circulation newspapers[edit]

Defunct newspapers[edit]

  • Enab Baladi, Arabic and English Newspaper & Online News Website
  • Ad Domari, satirical weekly, lasted for 104 issues only, as it was closed by the authorities in July 2003.[3]
  • Al Alam, independent daily (1946–1950), issued by Al-Alam publishing house, which was owned by Izzat Husrieh
  • Al Qabas (Damascus), owned by Najeeb Al Rayes
  • Nidal ash-Shaab, issued irregularly, the official newspaper of the Syrian Communist Party until 2001; the public sale of the newspaper was prohibited by the Syrian government, and it was delivered to party members only
  • Syria Times, English-language official daily

See also[edit]


  1. ^ a b David Commins; David W. Lesch (5 December 2013). Historical Dictionary of Syria. Scarecrow Press. p. 252. ISBN 978-0-8108-7966-9. Retrieved 15 September 2014. 
  2. ^ Donald J. Cioeta (May 1979). "Ottoman Censorship in Lebanon and Syria, 1876-1908". International Journal of Middle East Studies. 10 (2): 167–186. doi:10.1017/s0020743800034759. Retrieved 2 October 2014. 
  3. ^ "Problems of the Arab press". Al Bab. Retrieved 30 August 2014. 

Further reading[edit]