List of newspapers in Tajikistan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This is a list of newspapers and news agencies in Tajikistan.

Newspapers[edit]

  • Asia Plus [1]
  • Avicenna - in Tajik and Russian (Dushanbe)
  • DigestPress - in Russian (Dushanbe)
  • Farazh - Tajik (Dushanbe) [2]
  • Golos Tajikistana - published weekly in Russian by the Communist Party
  • Jumhuriyat - government-owned, published tri-weekly in Tajik (Dushanbe) [3]
  • Khalq Ovozi - government-owned, published tri-weekly in Uzbek
  • The Khujand Plov (Khujand) - English-language, caters to foreigners, specializes in satirical content
  • Minbar-i Khalq - published by the People's Democratic Party
  • Najot - published weekly by the Islamic Rebirth Party
  • Narodnaya Gazeta - government-owned, published tri-weekly in Russian
  • Neru-i Sukhan - privately owned, published weekly
  • Nido-i Ranjbar - published weekly in Tajik by the Communist Party
  • Sadoi mardum - a thrice-weekly newspaper published in Tajikistan; one of the most widely circulated papers in the country; in Tajik
  • Tojikiston - privately owned, published weekly in Tajik

News agencies[edit]

  • Asia-Plus - private, English-language agency
  • Avesta - private, English-language
  • Khovar - state-run
  • Varorud - private


See also[edit]

References[edit]