List of newspapers that reprinted Jyllands-Posten's Muhammad cartoons

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Countries (in orange) where one or more of the images were published in some form

This is a list of newspapers that have reprinted the Jyllands-Posten Muhammad cartoons or printed new cartoons depicting Muhammad in response to the controversy. This list is probably not complete.

Ordered chronologically[edit]

Country Source Circulation Number printed Print date Notes
Denmark Jyllands-Posten 157,000 daily[1] 12 cartoons 30 September 2005 [2]
Egypt El Fagr 50,000 weekly[3] 6 cartoons 17 October 2005 [4][5][6][7]
Netherlands Elsevier 142,549 weekly[8] 12 cartoons 21 October 2005 [9]
Netherlands De Volkskrant 300,494 daily[10] 3 cartoons 29 October 2005 [11][12]
Bosnia and Herzegovina Slobodna Bosna  ? 3 November 2005 [13]
United States New York Sun 1 cartoon 4 November 2005 [14]
Germany Frankfurter Allgemeine Zeitung 375,000 daily[15] 1 cartoon 7 November 2005
Romania Evenimentul Zilei 73,000 daily[16] 2 cartoons 9 November 2005 [17]
Denmark Weekendavisen 12 cartoons + new ones 11 November 2005
Norway Aftenposten 249,861 morning,

148,067 evening[18]

1 cartoon 2005 [19]
United States Valley Mirror, Sacramento 2,800, twice weekly[20] 2 cartoons 12 November 2005 [21]
Germany Ketzerbriefe 1 cartoon January 2006
Sweden Expressen 227,300[22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Sweden Kvällsposten 57,700[22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Sweden GT 57 100[22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Norway Dagbladet 183,092 daily[18] 12 cartoons 9 January 2006 [24]
Norway Magazinet 5,307, 3 times/week[18] 12 cartoons 10 January 2006
Norway Dagbladet 183,092 daily[18] 12 cartoons 10 January 2006 [25]
Switzerland Die Weltwoche 91,213 weekly[26] 3 cartoons 12 January 2006 [27]
Germany VERS1 80,000 monthly 1 cartoon 27 January 2006
Italy Corriere della Sera 2 cartoons 30 January 2006 [11]
Mexico La Crónica 1 cartoon 30 January 2006
Iceland DV 6 cartoons 31 January 2006
Germany Die Tageszeitung 55,000 daily[15] 2 cartoons 31 January 2006
Brazil Folha de S.Paulo 350,000 daily 1 cartoon 31 January 2006
Greece Eleftherotypia 1 cartoon (only for news) 31 January 2006 [28]
Saudi Arabia Shams 1 cartoon At the beginning of February 2006 [29]
France France Soir 12 cartoons + 1 new 1 February 2006
France Le Monde 1 new cartoon 1 February 2006
Germany Berliner Zeitung 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Germany Die Welt 244,000 daily[15] 12 cartoons 1 February 2006
Germany Die Zeit 465,000 weekly[15] 1 cartoons 1 February 2006
Hungary Magyar Hírlap 38,000 daily 1 February 2006 [11]
Finland Helsingin Sanomat 429,244 daily Photo of another newspaper with 1 cartoon on it 1 February 2006 [30]
Netherlands De Volkskrant 300,494 daily[10] 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Netherlands NRC Handelsblad 249,710 daily[10] 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Netherlands Het Parool 86,588 daily[10]  ? cartoons  ? February 2006 [11]
Netherlands Trouw 113,234 daily[10]  ? cartoons  ? February 2006 [11]
Netherlands De Telegraaf 709,745 daily[10] 12 cartoons 1 February 2006 [31]
Italy La Stampa 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Portugal Público 4 cartoons 1 February 2006
Spain El Periódico de Catalunya 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Spain El Mundo 12 cartoons 1 February 2006
Switzerland Blick 1 February 2006 [11]
Switzerland Tribune de Geneve 1 February 2006 [11]
Switzerland Le Temps  ?? new cartoons 1 February 2006 [11]
Belgium Le Soir 1 new cartoon This was a blank cartoon that was captioned "Ceci n'est pas Mahomet" 2 February 2006
Argentina Página/12 1 cartoon 2 February 2006 [32]
Uruguay Terra 12 cartoons 2 February 2006 [33]
Bulgaria Novinar 12 cartoons 2 February 2006
Bulgaria Monitor 6 cartoons 2 February 2006
France Libération 2 cartoons 2 February 2006
Germany Tagesspiegel 2 February 2006
Hungary Népszabadság 200,000 daily  ?? 2 February 2006 [34]
Ireland Daily Star 100,000[35] 1 cartoon 2 February 2006 [36]
Italy la Repubblica 2 cartoons 2 February 2006
Jordan Al-Shihan 3 cartoons 2 February 2006 [37][38]
Jordan Al-Mehwar 12 cartoons 2 February 2006 [37][38]
New Zealand National Business Review 13,000 weekly[39] 1 cartoon 2 February 2006
Spain El País 2 February 2006
United States Human Events 12 cartoons 2 February 2006
United States New York Sun 2 cartoons 2 February 2006
Greenland Sermitsiaq 3 cartoons 2 February 2006 [40]
Yemen Yemen Observer Fragments of cartoons

w/ Xs across them

2 February 2006 [41][42]
Belgium De Standaard 80,000 daily 12 cartoons 3 February 2006 [43]
Belgium Het Volk  ?? new cartoons 3 February 2006 [43]
Belgium De Morgen  ?? 3 February 2006
Belgium Het Nieuwsblad  ?? 3 February 2006
Belgium La Libre Belgique 1 new cartoon[44] 3 February 2006
Austria Der Standard 3 cartoons 3 February 2006 [45]
Austria Die Presse 3 February 2006 [46]
Austria Kleine Zeitung 3 February 2006 [46]
Honduras El Heraldo 12 cartoons 3 February 2006 [47]
India The Times of India, Patna Edition 12 cartoons 3 February 2006 [48]
Costa Rica Al Día 1 cartoon 3 February 2006 [49]
Malaysia Guang Ming 1 cartoon 3 February 2006 [50][51]
South Africa Mail and Guardian 2 cartoons 3 February 2006
South Korea Ohmy News 1 cartoon 3 February 2006 [52]
United States Riverside Press Enterprise, California 1 cartoon 3 February 2006 [53]
Italy Libero 12 cartoons 3 February 2006
Italy La Padania 12 cartoons 3 February 2006
Slovakia SME 12 cartoons 3 February 2006 [54]
Canada Le Devoir, Montreal 1 cartoon 3 February 2006 [55]
United States Austin American-Statesman 177,000 daily[56] 1 cartoon 3 February 2006 [57]
Czech Republic Hospodářské noviny 12 cartoons 4 February 2006
Czech Republic Mladá fronta Dnes 300,000 daily 12 cartoons 4 February 2006
Japan The Japan Times 12 cartoons[58] 4 February 2006 [59]
Malaysia Sarawak Tribune 1 cartoon 4 February 2006 [60][61]
New Zealand Christchurch Press 91,000 daily[39] 2 cartoons 4 February 2006
New Zealand The Dominion Post 98,000 daily[39] 12 cartoons 4 February 2006
New Zealand Nelson Mail 1 cartoon 4 February 2006 [62]
Poland Rzeczpospolita 2 cartoons 4 February 2006 [63]
United States The Philadelphia Inquirer 382,000 daily[64] 1 cartoon 4 February 2006 [65]
Australia The Courier-Mail, Brisbane 1 cartoon 5 February 2006 [66]
Czech Republic Nedělní Svět 4 cartoons 5 February 2006
Fiji Fiji Daily Post 12 cartoons 5 February 2006 [67]
Switzerland NZZ am Sonntag 1 cartoon 5 February 2006
United States Akron Beacon Journal 1 new cartoon 5 February 2006 [68]
Israel Jerusalem Post 12 cartoons 6 February 2006
Venezuela Últimas Noticias 6 February 2006 [69]
Croatia Nacional 12 cartoons 6 February 2006 [70]
Indonesia PETA Tabloid 10 cartoons 6 February 2006 [71][72][73]
Indonesia Gloria Surabaya 3 cartoons 6 February 2006 [74][75]
Germany Focus 745,000 weekly 12 cartoons 6 February 2006 [76]
Ukraine Sevodnya 6 February 2006 [77]
Slovenia Mladina 2 cartoons 6 February 2006 [78]
Slovenia Žurnal 6 February 2006
Slovenia Direkt 6 February 2006
United Kingdom Gair Rhydd 8,000 weekly 1 cartoon 6 February 2006 [79][80]
Yemen Al-Hurriya 6 February 2006 [81][82]
Yemen al-Rai al-Aam 6 February 2006 [83][84]
Algeria Errisala Blurred cartoons 6 February 2006 [83][85]
Algeria Irqaa Blurred cartoons 6 February 2006 [83][85]
Brazil Revista Veja 1,200,000 weekly 3 cartoons 7 February 2006
Lithuania Respublika 4 (or 1 and 9) 7 February 2006 (or 2006-02-06 and 2006-02-08)
United States Denver Rocky Mountain News 1 cartoon 7 February 2006
Australia Rockhampton Morning Bulletin 1 cartoon 8 February 2006 [86]
France Charlie Hebdo 12 cartoons + 1 new 8 February 2006 [87]
Canada UPEI Cadre 2,000, all recalled[88] 12 cartoons 8 February 2006 [89]

[90]

Paraguay La Papa 12 cartoons + 3 others 8 February 2006 [91]
Lithuania Vakaro Žinios 12 cartoons + new 8 February 2006
United States Harvard Salient Fortnightly 4 cartoons 8 February 2006 [92]
United States Victorville Daily Press, California 1 cartoon 8 February 2006 [93]
United States County Press, Newtown Square, Pennsylvania (and sister pubs) Weekly 1 cartoon + 1 classical Persian image of Mohammed 8 February 2006
United States The Stranger, Seattle 4 cartoons 9 February 2006 [94]
United States Daily Illini University of Illinois 6 cartoons 9 February 2006 [95]
Canada Jewish Free Press, Calgary 3 cartoons 9 February 2006 [96]
Germany Der Spiegel 1,100,000 weekly 12 cartoon 9 February 2006 [97]
United States The Daily Tar Heel, UNC, Chapel Hill, North Carolina 1 new cartoon 9 February 2006 [98]
Russia Volgograd Gorodskiye vesti 1 new cartoon 9 February 2006 [99][100]
Macedonia Vreme 12 cartoons 10 February 2006 [101]
Macedonia Vest 12 cartoons 10 February 2006 [101]
Russia Bryansk Subbota 2 cartoons 10 February 2006 [102]
Angola Agora 11 February 2006 [103]
Morocco Le Journal Hebdomadaire Weekly photo of 12 cartoons

blotted out[104]

11 February 2006 [105]
Canada Western Standard, Calgary 40,000 weekly 8 cartoons 13 February 2006 [106]
United States The Northern Star, NIU, DeKalb, Illinois 12 cartoons 13 February 2006 [107]
United States The Badger Herald, UW, Madison 16,000 daily 1 cartoon 13 February 2006 [108]
United States The Vanguard, University of South Alabama 1 cartoon 13 February 2006 [109]
Chile 24 Horas 1 cartoon 14 February 2006 [110]
Peru RPP Noticias 1 cartoon 14 February 2006 [111]
Russia Nash Region, Vologda 12 cartoons 15 February 2006 [112]
United States The Communicator 12 cartoons 15 February 2006 [113]
United States Spare Change, Cambridge, Massachusetts 2 cartoons 15 February 2006 [114]
United States The Billings Outpost, Montana 1 new cartoon 16 February 2006 [115]
United States Rhinoceros Times, Greensboro, North Carolina Weekly 2 cartoons 16 February 2006 [116]
Mozambique Savana Weekly 8 cartoons 17 February 2006 [117]
Belarus Zgoda 12 cartoons 21 February 2006 [118][119]
India Senior India Weekly 12 cartoons 23 February 2006 [120][121][122]
Finland Kaltio 8,000 1 new cartoon 23 February 2006 [123]
United States Tiger Town Observer, Clemson University 12 cartoons 24 February 2006 [124]
United States Clemson Forum, Clemson University 12 cartoons 24 February 2006 [124]
United States Oregon Commentator, University of Oregon, Eugene, Oregon 2000 monthly 12 cartoons + 7 others 2 March 2006 [125]
United States The Columns, Fairmont State University, West Virginia 12 cartoons 6 March 2006 [126]
United States Free Inquiry, Amherst, New York National Magazine 4 cartoons 7 March 2006, for April/May Edition [127]
United Kingdom Y Llan 1 cartoon 21 March 2006 [128]
Estonia KesKus 12 cartoons 10 April 2006 [129]
United States The Courier, College of DuPage, Illinois Student Paper 12 cartoons 5 May 2006 [130]
United States Harper's Magazine National magazine 12 cartoons May 2006 [131]
France Le Parisien  ??  ??
Chile El Tercera 12 cartoons  ??
Chile El Mercurio  ??  ??
Switzerland 24 Heures 3 cartoons 2006
Denmark Politiken 1 cartoon 2008 [132]

Newspapers closed, editors fired or arrested[edit]

Several editors were fired or/and arrested for their decision, or their intention, to re-publish the cartoons. Several newspapers were closed and at least one apologized.

Algeria[edit]

On February 12, 2006, Algeria closed two newspapers and arrested their editors for printing the images of Muhammad. Kahel Bousaad and Berkane Bouderbala, the respective editors of pro-Islamist weeklies Errisala and Iqraa, were detained and would appear before an investigating judge in Algiers, staff of the two Arabic newspapers said.[133]

Belarus[edit]

Alexander Sdvizhkov, editor of the Zgoda opposition newspaper was sentenced to three years in prison for incitement of religious and national hatred on January 18, 2008. The newspaper was shut down in March 2006 for publishing the cartoons, and remains shut to date.[134]

Canada[edit]

The University of Prince Edward Island's student newspaper The Cadre was removed from circulation by university authorities after reprinting some of the cartoons. The issue was subsequently pulled and destroyed by the UPEI Student Union, who publishes the student paper.[135]

The now defunct Western Standard was the only notable English-language Canadian publication to print the cartoons.[136] Publisher Ezra Levant was investigated by the Albertan Human Rights Commission for 900 days before being acquitted.[137] Levant was the only person in the Western world charged for reprinting the cartoons, and under the HRC's operating rules was also responsible for his own legal fees which amounted to over $100,000.[138]

Denmark[edit]

Politiken, a Danish newspaper which reprinted a single cartoon by Kurt Westergaard, has apologized for "offending Muslims", saying, "We apologize to anyone who was offended by our decision to reprint the cartoon drawing." The apology came as the result of a settlement reached between the newspaper and a group of eight Muslim groups from the Middle East and Australia.[132]

Finland[edit]

Helsingin Sanomat reports: "The immediate feeling one gets is that this has all the makings of a good drama: an Oulu cultural magazine called Kaltio publishes a topical strip-cartoon, the magazine's editor get fired for it, and the illustrator loses a commission from the city."[139]

France[edit]

Jacques Lefranc, managing director of France Soir, was fired after reprinting and prominently publishing an in-house cartoon about the controversy.[140][141][142]

Jordan[edit]

Three of the cartoons were reprinted in the Jordanian weekly newspaper al-Shihan.[143] The editor, Jihad Momani, was fired, and the publisher withdrew the newspaper from circulation. Jihad Momani issued a public apology, and was arrested and charged with insulting religion.[144] Several of the cartoons were reprinted in the Jordanian newspaper al-Mehwar. Both men were sentenced[145] to two months in prison on 30 May 2006.

Malaysia[edit]

Lester Melanyi, an editor of the Sarawak Tribune resigned from his post for allowing the reprinting of a cartoon. In East Malaysia non-Muslims are a majority in the otherwise predominantly Muslim state. The chief editor was summoned to the Internal Security Ministry. The Malaysian government has also shut down the newspaper indefinitely.[146] Malaysia's third-largest Chinese-language daily, Guang Ming, was suspended from publication of its evening edition for carrying one of the cartoons in its February 3 edition. The suspension ran for two weeks from February 16 to March 1, 2006. The TV3 television station which aired some of the cartoons, however, has not been suspended.[147]

Russia[edit]

The Russian weekly newspaper Nash Region was closed by its owner, Mikhail Smirnov: "I shut it down so that it wouldn't become a real cause of religious strife". Nash Region published a collage of the cartoons on 15 February 2006 as part of an article examining the cartoon controversy. It was the first time the cartoons had appeared in a Russian paper and prosecutors immediately opened an investigation into the editor, Anna Smirnova, on charges that she had used her position to incite hatred.[148] The mayor of the southern Russian city of Volgograd ordered the closure of the city-owned newspaper Gorodskiye Vesti after it published a cartoon depicting Muhammad on February 21, 2006.[148]

Saudi Arabia[edit]

The Shams (Sun) was suspended as part of an investigation into its decision to publish the cartoons that have caused anger across the Muslim world.[149]

South Africa[edit]

Courts in South Africa preemptively forbade any publication of cartoons containing Mohammed.[150]

United Kingdom[edit]

The Cardiff University student newspaper gair rhydd (which is Welsh for free word) became the first organisation in the United Kingdom to publish the images. The day after publication, the decision was taken to pulp the edition and only approximately 200 copies were actually distributed. The editor along with two journalists were suspended for the decision to publish. Gair rhydd resumed publication on 13 February 2006, with an apology.[151][152] Meurig Llwyd Williams, Archdeacon of Bangor, included a drawing, reprinted from the French newspaper Le Soir, in the church paper Y Llan. It showed Muhammad sitting on a heavenly cloud with God and Buddha and being told: "Don't complain - we've all been caricatured here." He was forced to resign and the issue of the paper was destroyed.[153]

United States[edit]

Staff of the New York Press walked out in protest after management disallowed them to reproduce the cartoons as part of their reporting.[154] Two editors of the University of Illinois' student paper, the Daily Illini, were suspended (one later fired) after reprinting the cartoons.[155] Days after the Illini printing, Northern Illinois University's campus newspaper The Northern Star also printed the cartoons, this time with the permission of their faculty adviser, and the consensus of the editors. Although the paper did receive letters on both sides of the issue for months, there were no major reactions to the printing.[citation needed] The Harvard Salient, a conservative student biweekly at Harvard College, also printed the cartoons and were subject to a town hall forum by the Harvard Foundation for Intercultural and Race Relations.[citation needed]

Yemen[edit]

Yemen detained three journalists on February 12, 2006 (detaining a fourth shortly afterwards), and closed three publications that reprinted the cartoons: Al-Hurriya, Yemen Observer and al-Rai al-Aam. Those detained were Mohammed Al-Asadi, editor-in-chief of the English-language daily Yemen Observer, Akram Sabra, managing editor of the weekly al-Hurriya, reporter Yehiya al-Abed of Hurriya, and Kamal al-Aalafi, editor-in-chief of Arabic weekly al-Rai al-Aam. The Yemeni journalists' association called for the release of the journalists and for the annulment of the closure decrees "because these measures were not ordered by a court".[133] On 3 May the newspapers reopened, although some charges persist.[156]

On 24 November 2006, Kamal al-Aalafi was sentenced to a year in prison. The sentencing court also ordered that the paper be closed for six months and that al-Aalafi himself not be permitted to write for an equal amount of time. He was subsequently released on bail.

On 4 December 2006, Mohammed al-Asaadi was ordered jailed until he could pay a fine of 500,000 rials (approximately $2500).[157]

References[edit]

  1. ^ http://www2.jp.dk/info/about_jyllands-posten.htm
  2. ^ Original paper to commission and publish cartoons
  3. ^ [1] Archived April 27, 2006, at the Wayback Machine.
  4. ^ Freedom for Egyptians الحرية للمصريين
  5. ^ Rantings of a Sandmonkey: Boycott Egypt
  6. ^ [2] Archived September 7, 2008, at the Wayback Machine.
  7. ^ Elliott, Francis; Whitaker, Raymond; Bloomfield, Steve (12 February 2006). "The two faces of Islam UK". The Independent (London). Retrieved 8 May 2010. 
  8. ^ home | Reed Business Media Amsterdam
  9. ^ Elsevier.nl - Buitenland - Protesten na cartoons profeet Mohammed
  10. ^ a b c d e f http://www.cebuco.nl/cms/data/images/16/HOI-bi-bui%20kw1-2005.pdf
  11. ^ a b c d e f g h i j k l m ‘Mohammed met bomhoed’ komt overal - Buitenland - de Volkskrant
  12. ^ Deense moslims woest over cartoons profeet Mohammed - Buitenland - de Volkskrant
  13. ^ http://www.bosnjaci.net/aktuelnosti.php?id=872&polje=teme
  14. ^ Cartoons Provoke Outcry in Denmark<
  15. ^ a b c d Informationsgemeinschaft zur Feststellung der Verbreitung von Werbeträgern e. V.
  16. ^ BRAT - Biroul Roman de Audit al Tirajelor
  17. ^ "European press review". BBC News. 8 February 2006. Retrieved 8 May 2010. 
  18. ^ a b c d MBL [Aviskatalogen] - Velg utgave - Velg fylke
  19. ^ Dagen: Muhammed-tegninger også i andre aviser
  20. ^ [3][dead link]
  21. ^ Paradise Post - Danish cartoons appeared in Glenn paper last year
  22. ^ a b c (Swedish)http://annonswebb.expressen.se/fragorosvar.html
  23. ^ a b c svt.se - Rapport
  24. ^ Fortsetter striden om Muhammed - utenriks - Dagbladet.no
  25. ^ Trykker omstridte Muhammed-tegninger - tv - Dagbladet.no
  26. ^ Weltwoche.ch
  27. ^ As per editorial of 9 February 2006; original article here [4] (subscribers only). Claims to be the first German-speaking publication to reprint the cartoons.
  28. ^ Åëåõèåñïôõðßá - ÁðïãåõìáôéíÞ ÁäÝóìåõôç Åöçìåñßäá
  29. ^ Usher, Sebastian (20 February 2006). "Saudi paper 'shut' in cartoon row". BBC News. Retrieved 8 May 2010. 
  30. ^ Päätoimittajalle potkut Muhammed-kuvista Ranskassa - HS.fi - Ulkomaat
  31. ^ Excuses voor spotprenten profeet Mohammed - Telegraaf.nl
  32. ^ Página/12 Web :: Ultimas Noticias :: Caras
  33. ^ Terra | Actualidad › Las caricaturas de Mahoma que causaron la ira musulmana> 2-2-2006
  34. ^ Index - Mohamed-karikatúrák: Dánia nem kér bocsánatot
  35. ^ "Circulation review". 
  36. ^ The cartoon was apparently not carried in UK editions of the British tabloid Daily Star
  37. ^ a b Reporters sans frontières - Jordan
  38. ^ a b Editor Arrested, Released and now Standing Trial
  39. ^ a b c Welcome to ABC
  40. ^ [5] Archived September 19, 2006, at the Wayback Machine.
  41. ^ Yemen Observer - Real News, Real People
  42. ^ Paper Closed and License Revoked, Editor Arrested
  43. ^ a b [6] Archived March 1, 2006, at the Wayback Machine.
  44. ^ People had to connect the dots to find the image of Muhamad
  45. ^ http://www.news.tele2internet.at/index.phtml/article/2178957?1140448231
  46. ^ a b Tele2Internet
  47. ^ Honduras- Diario El Heraldo
  48. ^ Patna: Protests over use of Prophet's images
  49. ^ Al Día, Internacionales
  50. ^ http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2006/2/15/nation/13400078&sec=nation
  51. ^ Paper is Suspended for 2 weeks.
  52. ^ http://english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?menu=c10400&no=272271&rel_no=1>
  53. ^ PE.com | Southern California News | News for Inland Southern California
  54. ^ SME.sk | denník SME - najčítanejšie spravodajstvo na Slovensku
  55. ^ Editors weigh free press, respect for religious views
  56. ^ Press Releases
  57. ^ null
  58. ^ The Japan Times printed a photograph of a French Newspaper with the 12 cartoons
  59. ^ Egypt ambassador counsels caution on cartoons | The Japan Times Online
  60. ^ " "Sarawak Tribune". Reuters. [dead link]
  61. ^ Paper's Permit Revoked and Suspended Indefinitely
  62. ^ [7][dead link]
  63. ^ Caricature Battle for Acceptance Instead of War of Civilizations
  64. ^ Newspapers First Home
  65. ^ [8] Archived December 16, 2006, at the Wayback Machine.
  66. ^ [9] Archived February 8, 2006, at the Wayback Machine.
  67. ^ [10] Archived May 6, 2006, at the Wayback Machine.
  68. ^ [11] Archived December 11, 2006, at the Wayback Machine.
  69. ^ Últimas Noticias
  70. ^ Naslovnica – NACIONAL
  71. ^ "The Hindu News Update Service". Chennai, India. Archived from the original on February 14, 2008. 
  72. ^ "WRAPUP 6-Kenya police shoot protester, cartoon anger unabated - Top Business News - Reuters.com". Reuters. [dead link]
  73. ^ Editor being Questioned by Police
  74. ^ http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/1412779.cms. Retrieved February 13, 2006.  Missing or empty |title= (help)[dead link]
  75. ^ Editor Fired, Paper under Investigation
  76. ^ FOCUS Magazin Verlag GmbH | Presse | FOCUS Magazin Verlag | Alle Pressemitteilungen des FOCUS Magazin Verlags:
  77. ^ (Russian)http://www.korrespondent.net/main/144575
  78. ^ Mohamed vas gleda
  79. ^ Islam cartoon stops the press - icWales
  80. ^ http://web.archive.org/web/20110623101720/http://uk.news.yahoo.com/07022006/323/student-newspapers-wales-recalled-mohammed-cartoon.html. Archived from the original on June 23, 2011. Retrieved February 23, 2006.  Missing or empty |title= (help)
  81. ^ [12][dead link]
  82. ^ Editor Arrested
  83. ^ a b c Arab journalists arrested in cartoon controversy | World War 4 Report
  84. ^ Paper Closed, Warrant for Editor's Arrest
  85. ^ a b Paper Closed, and Editor Arrested
  86. ^ "Second Australian paper publishes cartoon". The Age (Melbourne). 8 February 2006. 
  87. ^ Archives
  88. ^ "P.E.I. student paper publishes cartoons of Prophet". CBC News. 8 February 2006. Archived from the original on March 11, 2009. 
  89. ^ UPEI Student Union
  90. ^ UPEI Student Union
  91. ^ http://paraguay.lapapa.com.py/noticias/20060208/311457.html
  92. ^ The Harvard Salient—20 April 2007
  93. ^ [13] Archived February 13, 2007, at the Wayback Machine.
  94. ^ All the Rage - News - The Stranger, Seattle's Only Newspaper
  95. ^ "The Daily Illini | The Independent Student Newspaper at the University of Illinois since 1871". Media.www.dailyillini.com. Retrieved 2010-02-27. 
  96. ^ winnipegsun.com - Canada News - Calgary paper runs cartoons
  97. ^ http://service.spiegel.de/cache/international/0,1518,400146,00.html">
  98. ^ Daily Tar Heel
  99. ^ http://www.bakutoday.net/view.php?d=16363
  100. ^ Newspaper closed
  101. ^ a b http://www.dtt-net.com/en/index.php?page=view-article&article=1088&CMSSESSID=39cd5565090e1f89df98cc0cc892fe22>Serbia's, Macedonia's Muslims protest over Prophet Mohammed cartoons
  102. ^ (Russian) Брянская газета "Суббота" первая в России опубликовала карикатуры на пророка Мухаммеда - Новости России - ИА REGNUM
  103. ^ 143 aviser viser tegningerne
  104. ^ Carried a photograph of a man holding the French Le Soir with the cartoons blotted out
  105. ^ Reporters sans frontières - Morocco
  106. ^ Western Standard
  107. ^ Daily Chronicle Online | News | Northern Star runs Danish cartoons
  108. ^ The Badger Herald - Opinion & Editorial
  109. ^ firstamendmentcenter.org: news
  110. ^ 24 Horas - Detalle
  111. ^ RPP Noticias - Caricaturistas israelíes y palestinos de acuerdo en respetar a Mahoma
  112. ^ Radio Free Europe/ Radio Liberty
  113. ^ The Communicator - Online Edition
  114. ^ The Harvard Crimson :: News :: Kidd Warns Salient of ‘Dangerous’ Fallout
  115. ^ [14] Archived May 4, 2006, at the Wayback Machine.
  116. ^ [15][dead link]
  117. ^ http://www.andnetwork.com/app?service=direct/0/Home/$StorySummary.$DirectLink$2&sp=l19031. Retrieved February 19, 2006.  Missing or empty |title= (help)[dead link]
  118. ^ http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=439842>paper closed
  119. ^ (Russian) Belarusian newspaper publishes Prophet Muhammad cartoons - Pravda.Ru
  120. ^ http://cities.expressindia.com/fullstory.php?newsid=171054
  121. ^ Two editors arrested.
  122. ^ 2 held for publishing Prophet’s cartoons - Sify.com
  123. ^ http://newsroom.finland.fi/stt/showarticle.asp?intNWSAID=11874&group=General>editor fired
  124. ^ a b The State | News
  125. ^ Publication's incendiary cartoons miss their mark - Commentary
  126. ^ http://wvgazette.com/section/News/Today/2006030952
  127. ^ Religion News Service: Press Releases
  128. ^ "CNN.com - Church sorry for prophet cartoon - Mar 21, 2006". CNN. Retrieved 8 May 2010. 
  129. ^ Ajaleht KesKus avaldab Muhamedi-karikatuurid - Eesti Päevaleht Online
  130. ^ Student Press Law Center - News Flashes
  131. ^ [16] Archived May 20, 2006, at the Wayback Machine.
  132. ^ a b The Associated Press (February 26, 2010). "Denmark: Cartoon Apology". The New York Times. Retrieved 27 February 2010. 
  133. ^ a b Arab journalists jailed over cartoons, Al Jazeera, 13 February 2006
  134. ^ [17] Archived January 21, 2008, at the Wayback Machine.
  135. ^ "P.E.I. student paper publishes cartoons of Prophet". CBC. 2006-02-08. Archived from the original on March 11, 2009. 
  136. ^ "Western Canadian magazine publishes Muhammad cartoons"
  137. ^ It's all very odd, 'that's for sure' | Macleans.ca - Canada - Opinions
  138. ^ "Ezra Levant: How I beat the fatwa, and lost my freedom - Full Comment". Network.nationalpost.com. Retrieved 2010-02-27. 
  139. ^ "Strange drama played out in Oulu". Helsingin Sanomat. 2006-05-03. 
  140. ^ "French editor fired over cartoons". BBC. 2006-02-02. 
  141. ^ [18]
  142. ^ CNN http://edition.cnn.com/2007/WORLD/europe/03/22/france.cartoon.reut/index.html.  Missing or empty |title= (help)
  143. ^ "Gunmen shut EU Gaza office over cartoons". CNN. 2006-02-03. 
  144. ^ "Embassies burn in cartoon protest". BBC News. 2006-02-04. 
  145. ^ "First prison sentences announced for reprinting Mohammed cartoons". The Globe and Mail (Toronto: Reporters without borders). Archived from the original on January 6, 2009. 
  146. ^ "Islam-West divide 'grows deeper'". BBC News. 10 February 2006. 
  147. ^ Ooi, Jeff (2006). "Are TV3 and Guangming Daily in trouble?". Retrieved February 18, 2006.
  148. ^ a b Russian paper closes after publishing cartoons, The Guardian, 21 February 2006
  149. ^ Sebastian Usher (20 February 2006). "Saudi paper shut in cartoon row". BBC. 
  150. ^ "Muslim anger hits SA". Sunday Tribune (South Africa). 2006-02-05. 
  151. ^ Pulp fiction; Gair Rhydd 13 February 2006 PDF (7.77 MB)
  152. ^ "Paper withdrawn over cartoon row". BBC News. 2006-02-13. 
  153. ^ Ward, David (2006-03-22). "Editor of Welsh church magazine quits over cartoon of Muhammad". The Guardian (London). Retrieved 8 May 2010. 
  154. ^ "NY Press Kills Cartoons; Staff Walks Out". The New York Observer. 2006-02-07. 
  155. ^ Editor Suspended Over Cartoons
  156. ^ Yemen ends ban on newspapers for prophet cartoons, Yahoo/Reuters, 3 May 2006
  157. ^ The Associated Press. (2006.) "Yemeni journalist fined for defaming Islam's Prophet". The International Herald Tribune. Retrieved December 9, 2006.