Mediafin

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Mediafin is a Belgian media group. The company was established in 2005 when it was bought by De Persgroep and Rossel.[1] Its name was switched from Publisher Tijd to Mediafin.[2] De Persgroep and Rossel hold a fifty percent stake in Mediafin.[1][3]

In 2018, De Persgroep sold its 50 percent stake in Mediafin to Flemish media group Roularta, who in return sold its 50 percent stake in Medialaan to De Persgroep for 217.5 million euros in cash.[4]

The company is based in Brussels.[1] It publishes two daily newspapers: De Tijd, in Dutch, and L'Echo, in French[3][1] and two weekly magazines for investors: De Belegger, in Dutch, and L'Investisseur, in French.

References[edit]

  1. ^ a b c d Dieter Haerens (21 February 2012). "Multimedia strategy focuses on editorial technology". inma. Retrieved 24 March 2015.
  2. ^ "History". VWD Group. Archived from the original on 13 May 2014. Retrieved 24 March 2015.
  3. ^ a b "Mediafin. Facilities planning". Procos Group. Retrieved 24 March 2015.
  4. ^ "Roularta stapt uit Medialaan en in Mediafin". Knack.be. Roularta. Retrieved 7 September 2018.

External links[edit]