Mein Kampf in English

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Cover of English language version of Mein Kampf

Ever since the early 1930s, the history of Adolf Hitler's Mein Kampf in English has been complicated and has been the occasion for controversy. No less than four full translations were completed before 1945, as well as a number of extracts in newspapers, pamphlets, government documents and unpublished typescripts. Not all of these had official approval from his publishers, Eher Verlag. Since the war, the 1943 Ralph Manheim translation has been the most popular published translation, though versions of the others have continued to circulate.

Dugdale abridgement[edit]

Eher Verlag took steps to secure the copyright and trademark rights to Mein Kampf in the United States in 1925 and 1927. In 1928 the literary agency Curtis Brown, Limited secured the assignment for negotiation of translation rights in the United States and Great Britain. A copy was picked up by their employee, Cherry Kearton. However, the firm found it difficult to interest publishers in the 782 page book by the leader of what was then an obscure splinter party in Germany. Even after the elections of September 1930, when the Nazi Party became the second largest party in the Reichstag, publishers were cautious about investing in a translation, due to the Great Depression.[1]

The same election inspired Blanche Dugdale to urge her husband, E. T. S. Dugdale to write a brief abridgement of Mein Kampf. Dugdale began his work on this abridgement in about 1931, but he, too, was unable to find a publisher for it.[2] In early 1933, at the time of the Nazi seizure of power in Germany, Dugdale apparently got into touch with Eher Verlag, who put him into contact with Kearton, now working for the firm of Hurst and Blackett. The latter firm was in the process of buying the translation rights from Curtis Brown for a sum of £350. Dugdale offered the abridgment to Hurst & Blackett free of charge, with the stipulation that his name not be used for the British edition.[3] Before the book could go to press, however, Hurst and Blackett were visited by Dr. Hans Wilhelm Thost, London correspondent of the Völkischer Beobachter and an active member of the "Nazi organization" in London.[4] Despite Eher Verlag being satisfied with Dugdale's abridgement, Thost insisted on taking a copy to Berlin for further censoring and official sanction. The abridgement was finally published in October 1933.[5] Titled My Struggle the book was published as the second number in the Paternoster Library.[6]

In the United States, Houghton Mifflin secured the rights to the Dugdale abridgement on 29 July 1933.[7] The only differences between the American and British versions are that the title was translated My Struggle in the UK and My Battle in America; and that Dugdale is credited as translator in the US edition, while the British version withheld his name.[8] The original price was $3.00.[9]

In January 1937, Houghton Mifflin issued a second edition, the first having sold out. The price was lowered to $2.50. The publishers replaced the old dust jacket that featured Hitler giving his salute over a black and white background with a new one the featured panels of black, red, and yellow and a quote from Dorothy Thompson on the back. This led to an official protest by the German government, as the black-red-yellow color scheme was emblematic of the liberal German revolutions of 1848–49 and the Weimar Republic, while the Nazis had returned to the black, white, red of the Second Reich.[10] Thomson's quote was also objected to, as she was expelled from the Reich in 1934 after writing unflattering accounts of Hitler.[11] The affair lasted into March 1937, with Houghton Mifflin agreeing to changed the yellow to white, though it is unknown if the Dorothy Thompson quote was ever removed.[12]

Sales and royalties[edit]

The first printing was a deluxe 18 shilling book that sold out its 5,000 copies and never reprinted. The popular edition cost 3s. 6d. and each impression was about 1,750 copies. Below is a table of available sales figures of the Dugdale abridgment in the United Kingdom. On hand means on hand at the beginning of the year. The Commission was to Curtis Brown, as literary agent and the tax was the Inland Revenue.[13]

Year On Hand Editions Printed Sold Gross royalties Commission Tax Net royalties
1933 1–8 17,250 15,687 ₤350 ₤70 ₤84.7s. ₤195.13/RM2,611
1934 1,275 9–10 3,500 4,695 £7.1.2 £15.4.4 £58.5.6/ RM 715
1935 79 11–12 3,500 2,989 £74.18.6 £14 £7.3 £52.15.1/RM653
1936 590 13–16 7,000 3,633 £243.14.1 £48.14.10 £36.17.5 £158.1.1/ RM1,941
1937 2,055 17–18 7,000 8,648 £173.4 £35.6 £23.3 £114.4 /RM1424
1938* 16,442 19–22 25,500 53,738* £1,037.23 £208 £193.91 £635.68 /RM 7410
  • In 1938, 8,000 copies were sold in the colonies.

The first printing of the U.S. Dugdale edition was 7,603 copies, of which 290 were given away as complimentary gifts. The royalty on the first printing in the U.S. was 15% or $3,206.45 total. Curtis Brown, literary agent, took 20%, or $641.20 total, and the IRS took $384.75, leaving Eher Verlag $2,180.37 or RM 5,668.[14]

6 mon. ending Edition Sold
Mar. 1934 1st 5,178
Sept. 1934 1st 457
Mar. 1935 1st 245
Sept. 1935 1st 362
Mar. 1936 1st 359
Sept. 1936 1st 575
Jan. 1937 1st 140


The January 1937 second printing yielded gross royalties of $1,311.38. Once the commission to Curtis Brown and corporation taxes were deducted, this left $891.74 or RM2,318.52.[15]

6 mon. ending Sold
March 1937 1,170
Sept. 1937 1,451
March 1938 876

There were three separate printings from August 1938 to March 1939, totaling 14,000; sales totals by 31 March 1939 were 10,345. This yielded gross royalties of $3,879.38 and a new of $2,637.98 or RM6,858.74.[16]

Translations[edit]

Murphy translation[edit]

The Reich Ministry of Public Enlightenment and Propaganda commissioned James Murphy, who had been employed to make English translations of Hitlers speeches and other items, to begin an English translation of Mein Kampf in late 1936 and it was finished by the fall of 1937.[17] However, the Propaganda Ministry cancelled the project and sequestered all copies of the manuscript. Murphy was beginning to be seen as "unreliable" by the government and was dismissed from his position at the Ministry. As the international situation worsened in 1938, Murphy sent his wife and children to England to live with her mother. They arrived in Southampton in June, while James finished up the rest of his commissioned translation work in Berlin and came to London in early September.[18]

In London Murphy contacted his literary agent, Robert Somerville, and they found an interested publisher in Heinemann. However, they realized that translation rights in the United Kingdom and its dependencies already belonged to Hurst and Blackett. Furthermore, they did not have a manuscript in hand. So Murphy was convinced to return to Germany to secure both a copy of the manuscript and permission to publish it, but on the date he was scheduled fly to Berlin. he was denied an entry visa and told he would be wasting his time. Therefore his wife, Mary, decided to make the trip, finally crossing the Channel on November 6, 1938. In Berlin she was unable to schedule any appointments with the Propaganda Ministry until November 10. This meant she was in Berlin during the infamous Kristallnacht pogrom of November 9.[19] The next day she met with Heinrich Bohle at the Propaganda Ministry, but could not get anywhere. She pursued other contacts within the Ministry but came up empty handed. Finally, without any more money and living with her ex-house keeper, she decided to visit one of James' former secretaries whom he had employed as a typist. To her great relief, she still had one of the handwritten copies of the James Murphy translation. She left Berlin on November 20.[20]

Meanwhile, Hurst and Blackett had not yet decided whether to publish Murphy's manuscript, or any translation at all. On November 21, 1938 they received a message from Eher Verlag stating that they had not authorized Murphy to publish his edition in England, but re-iterating that Hurst and Blackett would be the publisher if any edition was ever released in England.[21] Hurst and Blackett were informed that the American translations were going to go ahead on Dec. 31, 1938 and decided to publish Murphy's translation in January of 1939, despite their ambiguous legal standing (the contract with Eher Verlag did not explicitly say they could go ahead with a full translation). Unbeknownst to them, the various principles in Berlin and the German diplomats in the US were contacting each other, trying to find out what their position was with regards to the various translations. By the time the matter was finally sent to the Reichskanzlei in February 1939, the point had been rendered moot.[22] Murphy's translation hit the stores in the United Kingdom on March 20, 1939.[23]

While neither Hitler nor any of the German government officials endorsed the Murphy translation, they ultimately took no action against it, and by May of 1939 Eher Verlag was inquiring about possible royalties. They were told that royalties would only be paid after six months in print. However, by then war had broken out between the two countries and copyright relations severed.[24]

Because so many records were destroyed during the war, accurate figures on Murphys translation are difficult. Robert Sommerfeld reported that approximately 32,000 copies were sold by August 1939. There were also illustrated editions and a serial edition in 8 parts. 150,000 - 200,000 copies has been conjectured as the number sold. Murphy, for his part, did not feel he was adequately remunerated given the sales figures, being paid ₤250 up front and £150 six months later. The publishers did feel the need to pay him any more after they received a letter from Germany prior to publications, stating he had already been paid for his efforts when he was in Germany.[25]

Reynal and Hitchcock translation[edit]

After the Munich crisis in September 1938, the firm of Reynal & Hitchcock decided that it would be imperative to have an unexpurgated edition available to the public. They found that a team of scholars at the New School of Social Research were in the midst of preparing such a translation. Reynal & Hitchcock approached both this committee and Houghton Mifflin about publishing the translation under a license.[26]

However on December 8, 1938 Stackpole Sons Inc.. announced that they would be publishing their own translation of Mein Kampf, arguing that Hitler, as a stateless person in 1925, could not have transferred his copyrights to Eher Verlag and thence to Houghton Mifflin. A conference was held at the office of Reynal & Hitchcock on December 12, 1938 with Gen. Edward Stackpole and William Soskin, executive director of Stackpole Sons to discuss the matter. Stackpole claimed that Reynal & Hitchcock said that if Stackpole could put the work in the public domain they would not be interested in publishing their own translation. Reynal & Hitchcock claimed to have stated that they had already been working on the project for months, had a translation in hand, backed by a committee of prominent scholars, and were in the process of negotiating the rights with Houghton Mifflin.[27] In any event, Stackpole and Soskin took this to mean that they were allowed to carry on with their translation unperturbed until he was visited in his office by Curtice Hitchcock who informed him that they were going ahead with their translation, which was going to be under license from the exclusive copyright holder, Houghton Mifflin.[28]

The agreement between Reynal and Hitchcock and Houghton Mifflin was finalized on February 18, 1939 and the book hit the stores on February 28. The contract stipulated that Reynal and Hitchcock would pay Houghton Mifflin 15% royalty on each $3 copy. After one year, Reynal and Hitchcock had the option of releasing a cheaper edition, and the agreement itself would expire after three years. Houghton Mifflin would print and bind the book at its Riverside Press in Cambridge, Massachusetts and was allowed to keep publishing the My Battle abridgement. Notably, Houghton Mifflin agreed to pay all the expenses for seeking a copyright injunction, and subsequent legal fees would be split between the two companies.[29]

To counter Stackpoles claims that sales of its translation would go to the Third Reich, Reynal contacted the various boycott committees and pledged all profits above their legitimate expenses would go to a charity for refugees. However, no assets could be touched for the Reynal and Hitchcock edition, including royalties or charitable donations, until the legal issues were settled. As it happened, the legal battle did not finally end until October 25, 1941. After deducting $11,500 for legal costs, Houghton Mifflin was prepared to give $11,500 to Curtis Brown to pay to their client, Eher Verlag. Before this could be done, however, war broke out between the United States and Germany and Eher never received any royalties from this edition.[30] Profits from the book went to a charity, Children's Crusade for Children, which helped refugees. Included in this was the initial $35,000 for administrative and promotional costs so that all money donated by children in the US would go to the child refugees.[31]

As far as Hitlers royalties went, they were governed by the Trading with the Enemy Act of 1917 and put into an account assigned to the Office of Alien Property Custodian, succeeded by the United States Attorney General after the war. As of March 31, 1972 the royalties on Mein Kampf paid to the US government amounted to $92,616.59. The Attorney General also paid a corporation tax on them to the IRS.[32] Today, the profits and proceeds are given to various charities.[33]

The members of the New School committee that edited and translated the book were John Chamberlain, Sidney B. Fay, John Gunther, Carlton J. H. Hayes, Graham Hutton, Alvin Johnson, William L. Langer, Walter Millis, R. de Roussy de Sales, George N. Shuster.[34]

The book was translated from the two volumes of the first German edition (1925 and 1927), with annotations appended noting any changes made in later editions, which were deemed "not as extensive as popularly supposed."[35] The translation was made with a view to readability rather than in an effort to rigidly reproduce Hitler's sometimes idiosyncratic German form.[35] Notably, the translation marked in the text areas that had been left out of the Dugdale abridgment.[36]

The text was heavily annotated for an American audience with biographical and historical details derived largely from German sources.[35] As the translators deemed the book "a propagandistic essay of a violent partisan", which "often warps historical truth and sometimes ignores it completely," the tone of many of these annotations reflected a conscious attempt to provide "factual information that constitutes an extensive critique of the original."[37]

Apart from the editorial committee there was also a "sponsoring committee" of prominent individuals including Pearl S. Buck, Dorothy Canfield, Edna St. Vincent Millay, Ida Tarbell, Cyrus Adler, Charles A. Beard, Nicholas Murray Butler, Theodore Dreiser, Albert Einstein, Morris Ernst, Rev. Harry Emerson Fosdick, Rev. John Haynes Holmes, James M. Landis, Thomas Mann, Bishop William T. Manning, Eugene O'Neill, Theodore Roosevelt Jr., Mgr. John A. Ryan, Norman Thomas, Walter White, William Allen White and Rabbi Stephen S. Wise.[38]

Stackpole translation and controversy[edit]

The Stackpole edition was translated and printed in a hurry between December 1938 and February 1939. The translation job was left to Barrows Mussey, who requested to be anonymous.[39] On the eve of the publication of both translations on February 28, 1939 Stackpole had invested $21,000 dollars in the project and had an initial print run of 15,000 copies.[40] Also on that date Houghton Mifflin's motion for a temporary injunction against Stackpole publishing their edition was denied by Judge Alfred Conkling Coxe Jr. of the United States District Court for the Southern District of New York. Coxe reasoned that "The Defendants Stackpole have raised questions of title and validity which are not free from doubt; the facts are in dispute; and the issues cannot properly be determined on affidavit.[41]

Houghton Mifflin appealed to the United States Court of Appeals for the Second Circuit, and for a few months both translations were available for sale to the public. The case was heard on May 18, 1939 before Judges Learned Hand, his cousin Augustus N. Hand and Charles Edward Clark.[42] The judges went into conference on May 24, 1939, and came down with a decision granting the injunction against Stackpole on June 9, 1939.[43] Stackpole then appealed for delay and rehearing, based on legal technicalities because only one copy of Mein Kampf was deposited with the United States Copyright Office according to Houghton Mifflin's Bill of Complaint. After this was denied later that June, Stackpole appealed to the United States Supreme Court.[44] Until the Supreme Court granted certiorari, Stackpole was now enjoined from selling its translation of Mein Kampf and Houghton Mifflin exercised its copyright by securing injunctions against Mein Kampf: An Unexpurgated Digest and Mein Kampf: A New Unexpurgated Translation Condensed with Critical Comments and Explanatory Notes.[45][46]

The Supreme Court denied cert on October 23, 1939, Felix Frankfurter recusing himself. Stackpole then tried further appeals, this time based on the original 1933 contract between Eher Press and Houghton Mifflin. The case again went to the Court of Appeals for the Second Circuit in May 1940, again before Learned Hand, now accompanied by Herbert B. Chase and Robert P. Patterson, who ruled in July that Houghton Mifflin did need to get authorization from Eher Verlag in order to prove their contract valid. However, Stackpole was still enjoined from selling their translation. Eher Verlag, who had not previously been involved in the case, gave a statement to a consular official in Munich in 1941, and the case was finally settled in District Court on September 4, 1941 when Houghton Mifflin was authorized to collect damages from Stackpole. $15,250 were paid by Telegraph Press, Stackpoles parent company on October 25, 1941.[47]

During the short period it was in print from February 28 - June 9, 1939 Stackpole had managed to sell 12,000 copies of its translation. No records show whether any profits were ever turned over to any charity.[48] The translation remains a rare and valuable artifact. Worldcat list 133 copies worldwide.[49]

In its publicity campaign for the book Stackpole set up a committee of prominent individuals were to handle the funds that sales of the book would provide to refugee charities. This committee included: Harold Lasswell, Wesley C. Mitchell, George Gordon Battle, Reinhold Niebuhr, Horace Kallen, Ernest Meyer, Max Eastman, Vida Scudder, Louis Hacker, Bernson Y. Landis, Allen Heely, Milton Winternitz and Edward Smith Parons.[50]

The case proved to set a legal precedent in US copyright law, as it established that stateless individuals would have the same copyright status as other foreigners, a point not addressed in the Copyright Act of 1909, or previous litigation.[51][52][53]

Manheim translation[edit]

The Reynal and Hitchcock translation went out of print in 1942. No reason was given, but it was speculated that it was because Houghton Mifflin didn't want to share profits with Reynal and Hitchcock, as well as a desire to produce a cheaper, less bulky version, without the elaborate notes and commentary that the Reynal and Hitchcock translation had. In 1943 Houghton Mifflin published their own edition, translated by Ralph Manheim, which they continued to publish into the 21st century.[54][55]

The plates for the James Murphy translation having been destroyed by the Blitz, Hurst & Blackett decided to issue the Manheim translation in the United Kingdom when they decided to produce a new edition in 1965. The decision to issue a new edition at all ran into opposition from the Board of Deputies of British Jews and the West German government. Nevertheless, Hurst & Blackett still possessed the copyright for the British and Commonwealth market. The new edition was finally published in Britain in an intentionally expensive hardcover edition in 1969. A soft cover 1972 edition at ₤1.95 was also controversial, as it was seen as a betrayal of the original decision to keep the book from wide distribution. [56]

Ford translation[edit]

In 2009 a new translation of the book was produced by Michael Ford.[57]

Excerpts[edit]

In its efforts to counteract the influence of Dugdales Mein Kampf abridgement, the American Jewish Committee drew up a mimeograph of quotations which showed that Hitler "attacked not only the Jews but the liberal institutions that are the basis of the government of the United States and in which he glorified war and the militaristic spirit. As these were not part of the abridged edition, copies of this mimeograph were sent to book reviews across the country."[58][59]

The first excerpts from Mein Kampf to be published in English were selections from the Dugdale abridgement in the London Times in July of 1933. These were published on July 24, 25, 27 and 28.[60] Feeling that these extracts gave a too favorable impression on their author and his intentions, Chaim Weizmann composed a 28 page translation of selected extracts from the first German edition which he sent to the Times and to the British Foreign Office. Most of these were "semi-obscene allegations against the Jews", but others were on foreign policy and the role of education under Nazism.[61]

An example of a collection of excerpts that was published in English in pamphlet form would be Germany's foreign policy as stated in "Mein Kampf", #38 in a series of pamphlets published by the Friends of Europe. While the pamphlet was originally "extracted and translated" by Rennie Smith, the pamphlets "guiding spirit" quickly became the Duchess of Atholl.[62] She got in touch with the Foreign Office and was given the excerpts that had been prepared by Weizmann. Further inquiries from her convinced the British foreign ministry to compose an in-house translation of some of the passages. The 11-page document, Central Germany, 7 May 1936 – Confidential- A Translation of Some of the More Important Passages of Hitler's Mein Kampf (1925 edition) was circulated among the British diplomatic corp, and a private copy was also sent to the Duchess of Atholl, who may or may not have used it in what was ultimately her translation of Mein Kampf in the Friends of Europe pamphlet.[63]

In 1939 two further pamphlets containing excerpts from Mein Kampf were published. One of these was published by a start up firm based in Greenwich, Connecticut called Noram Publishing Company, which had been created for the sole purpose of publishing parts of Mein Kampf that were not available in the Dugdale abridgement. It was formed by reporter and future United States Senator Alan Cranston and his friend Amster Spiro, a Jewish reporter with the Hearst syndicate. While dictating the translation to a number of secretaries in Manhattan, one of the transcribers who happened to be Jewish became alarmed at the contents and contacted the Anti-Defamation League, who sent Benjamin Epstein to investigate. When Epstein learned that the publication was meant to alert the American people to the danger Hitler presented, Epstein decided to collaborate with Spiro and Cranston. "Once I realized he was really on our side...I opened our files and we worked very closely together" he was later quoted as saying.[64][65]

This pamphlet was published in a 32 page tabloid edition with notes, maps and illustrations. The cover stated that not one cent of royalties would be paid to Hitler, and the profits would supposedly go to refugees. Cranston claimed that they sold half a million copies in 10 days at 10 cents each. However, Houghton Mifflin secured an injunction against Noram from the Federal District Court and they had to throw away their remaining stock of 500,000.[66][67]

Finally there is Mein Kampf: An Unexpurgated Digest. Relatively little is known of this edition or its author. He explains in his preface that he was concerned about Germany's expansionism in the late 1930s and wished to alert the public to the dangers Hitler present, but which were not shown in the abridged edition of his book.[68] Like the Cranston pamphlet it cost 10 cents and it had 31 pages.[69]

Reception and readership[edit]

In the United Kingdom, the abridgement was reviewed by The Times, Times Literary Supplement, Birmingham Gazette. Birmingham Post, Daily Express, Daily Herald, Daily Mail, Daily Sketch, Daily Telegraph, Evening News, Evening Standard, Everyman, Irish Independent, Leeds Mercury, Liverpool Post, Listener, Manchester Guardian, Morning Post, New Britain, News Chronicle, Northern Echo, Nottingham Guardian, The Observer, Oxford Times, Public Opinion, Punch , Reynold's News, The Scotsman, The Spectator, Star, Sunday Dispatch, Time and Tide, Western Morning News, Yorkshire Herald and the Yorkshire Post.[70]

Publication of the Dugdale abridgement was actively opposed by Jewish organizations in the United States. Prominent stock broker Louis Lober and others petitioned the New York City Board of Education to cease buying textbooks from Houghton Mifflin. Department store owner Louis Kirstein, industrialist Max Conn, the Chicago Israelite and lawyer Samuel Untermyer also urged that it not be published.[71]

In the United States the book was reviewed by the New York Times twice - once on its day of publication, October 11, 1933, by John Chamberlain and two days later by former American ambassador to Germany James W. Gerard.[72] Other reviews were made in the New York Herald Tribune, New York World-Telegram, Saturday Review of Literature, American Mercury, Christian Science Monitor, Baltimore Sun, Dallas Times Herald, North American Review, Chicago Daily News, St. Louis Globe-Democrat, Louisville Courier-Journal, Los Angeles Times, Milwaukee Journal, Cleveland Plain-Dealer, Kansas City Star and Springfield Sunday Union and Republican.[73] It was also reviewed in the The Nation by Ludwig Lore who would go on to write the introduction for the Stackpole edition.[74]

There is no firm evidence that Stanley Baldwin or Neville Chamberlain ever read the abridgement, but Franklin D. Roosevelt had one in his library in which annotated "The White House - - 1933 This translation is so expurgated as to give a wholly false view of what Hitler is and says - the German original would make a different story."[75] He had been sent a complimentary copy by the publishers.[76]

It is known that Chamberlain read the extracts circulated in the Foreign Office by Sir Anthony Eden. When the unabridged translation was published Chamberlain immediately bought a copy and annotated it.[77] The Murphy translation was also reviewed in The Times, The Spectator, the Daily Telegraph, The Observer, Times Literary Supplement and Evening News. Reviews were mostly positive about the translation itself, but felt that Murphy's introduction was too favorable to the author.[78]

References[edit]

  1. ^ Barnes, James J.and Barnes, Patience P. (1980) Hitler's Mein Kampf in Britain and America: A Publishing History 1930–39 Cambridge, UK: Cambridge University Press. p.3
  2. ^ Barnes and Barnes, pp.3–5
  3. ^ Barnes and Barnes, pp.6–7
  4. ^ Barnes and Barnes, p.6. Barnes and Barnes do not elaborate on what organization is meant. Presumably, the NSDAP/AO.
  5. ^ Barnes and Barnes, pp.6–7
  6. ^ Adolf Hitler My Struggle London : The Paternoster Library title page
  7. ^ Lankiewicz, Donald. MEIN KAMPF in America: How Adolf Hitler Came to Be Published in the United States. Retrieved 4 November 2018.
  8. ^ Barnes and Barnes, p.2
  9. ^ Barnes and Barnes, p.78
  10. ^ Barnes and Barnes, p.2
  11. ^ Barnes and Barnes, p.79
  12. ^ Barnes and Barnes, pp.80–1
  13. ^ Barnes and Barnes, pp.16–8, 143 n.16
  14. ^ Barnes and Barnes, pp.78, 147 n.14
  15. ^ Barnes and Barnes, pp.82, 148 n.19
  16. ^ Barnes and Barnes, pp.82, 148 n.19
  17. ^ Barnes and Barnes, pp.53-4
  18. ^ Barnes and Barnes, pp.56-7
  19. ^ Barnes and Barnes, pp.58-9, 63
  20. ^ Barnes and Barnes, pp.59-60
  21. ^ Barnes and Barnes, pp.60-61
  22. ^ Barnes and Barnes, pp.61-63
  23. ^ Barnes and Barnes, p.64
  24. ^ Barnes and Barnes, pp.69-71, 146 n.22
  25. ^ Barnes and Barnes, pp.67-68
  26. ^ Barnes and Barnes, p.83
  27. ^ Barnes and Barnes, pp.86–7
  28. ^ Barnes and Barnes, p.88
  29. ^ Barnes and Barnes, pp.88–9
  30. ^ Barnes and Barnes, pp.103, 105 and 121
  31. ^ Barnes and Barnes, pp.121–2
  32. ^ Barnes and Barnes, pp.122–3
  33. ^ Mein Royalties Cabinet Magazine Online.
  34. ^ Mein Kampf. New York: Reynal and Hitchcock, 1940 p.xii
  35. ^ a b c "Introduction," Mein Kampf. New York: Reynal and Hitchcock, 1940; pg. viii.
  36. ^ Adolf Hitler Mein Kampf. New York: Reynal and Hitchcock, 1940; pg. vii
  37. ^ "Introduction" to Reynal and Hitchcock edition, pg. ix.
  38. ^ Mein Kampf. New York: Reynal and Hitchcock, 1940 back dust jacket
  39. ^ Barnes and Barnes, pp.94–7
  40. ^ Barnes and Barnes, p.106
  41. ^ Barnes and Barnes, p.105
  42. ^ Barnes and Barnes, p.110
  43. ^ Barnes and Barnes, pp.110–5
  44. ^ Barnes and Barnes, pp.115–8
  45. ^ Barnes and Barnes, pp.119–20
  46. ^ Houghton Mifflin Co. v. Noram Pub. Co., 28 F. Supp. 676 (S.D.N.Y. 1939)
  47. ^ Barnes and Barnes, pp.120–1
  48. ^ Barnes and Barnes, p.121
  49. ^ Mein Kampf
  50. ^ Barnes and Barnes, p.104
  51. ^ U.S. Court of Appeals for the 2nd Circuit, Houghton Mifflin Co. v. Stackpole Sons, Inc., et al., 104 Fed.2d 306 (1939); Note, 49 Yale L.J. 132 (1939).
  52. ^ "HOUGHTON MIFFLIN CO. v. STACKPOLE SONS, INC".
  53. ^ "Kampleman US & International Copyright 1947".
  54. ^ Barnes and Barnes, pp.135–6
  55. ^ Hitler, Adolf, Ralph Manheim, and Abraham H. Foxman. 2002. Mein Kampf. Boston: Houghton Mifflin.
  56. ^ Barnes and Barnes, p.138
  57. ^ Hitler, Adolf, and Michael Ford. 2009. Mein Kampf. [Camarillo, California]: Elite Minds.
  58. ^ Barnes and Barnes, p.74
  59. ^ American Jewish Year Book Vol. 36 (1934-1935) pp.446-7
  60. ^ Barnes and Barnes, pp.7, 142 n.8
  61. ^ Barnes and Barnes, pp.23-6 Barnes and Barnes include some passages from Weizmann's translation
  62. ^ Barnes and Barnes, pp.26-7
  63. ^ Barnes and Barnes, pp.28-32, 36-37
  64. ^ Anthony O. Miller Court Halted Dime Edition of 'Mein Kampf' : Cranston Tells How Hitler Sued Him and Won United Press International February 14, 1988
  65. ^ Houghton Mifflin Co. v. Noram Pub. Co., 28 F. Supp. 676 (S.D.N.Y. 1939)
  66. ^ Anthony O. Miller Court Halted Dime Edition of 'Mein Kampf' : Cranston Tells How Hitler Sued Him and Won United Press International February 14, 1988
  67. ^ https://longstreet.typepad.com/thesciencebookstore/2015/06/jf-ptak.html
  68. ^ Hitler, Adolf, and B. D. Shaw. 1939. Mein Kampf: an unexpurgated digest. New York: Political Digest Press. Introduction
  69. ^ Barnes and Barnes, pp.119, 152 n.15
  70. ^ Barnes and Barnes, p.18
  71. ^ Barnes and Barnes, pp.73-6
  72. ^ Barnes and Barnes, pp.77, 147 n.10, n.11
  73. ^ Barnes and Barnes, pp.77-8
  74. ^ Barnes and Barnes, pp.133, 154 n.7
  75. ^ Barnes and Barnes, p.49
  76. ^ Barnes and Barnes, p.74
  77. ^ Barnes and Barnes, pp.47-8
  78. ^ Barnes and Barnes, pp.64-5, 146 n.17

Further reading[edit]

  • Pastore, Stephen R., Andreas Stanik, and Steven M. Brewster. 2016. Adolf Hitler's Mein kampf: a descriptive bibliography. New York, New York : American Bibliographic Press, 2016.

See also[edit]

External links[edit]