Mosharekat

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For the political party, see Mosharekat (political party).

Mosharekat (Persian: مشاركت‎‎; meaning Participation) was a former pro-reform newspaper of the Islamic Iran Participation Front which was one of 13 reformist newspapers banned in Iran in April, 2000.[1] The licence of the paper was owned by Mohammad Reza Khatami.[2]

References[edit]

  1. ^ "Iranian protest at press closures", BBC News, 26 April 2000.
  2. ^ Hossein Shahidi (11 May 2007). Journalism in Iran: From Mission to Profession. Routledge. p. 68. ISBN 978-1-134-09391-5. Retrieved 10 May 2016.