List of newspapers in Hong Kong

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Newspapers of Hong Kong)
Jump to navigation Jump to search

This is a list of newspapers in Hong Kong. Hong Kong is home to many of Asia's biggest English and Chinese language newspapers. The territory has one of the world's largest press industries and is a major centre for print journalism.



The Chinese language newspapers Headline Daily, Oriental Daily News, Apple Daily and Sun Daily have the highest shares in the Hong Kong newspaper market, while the Hong Kong Economic Times is the best-selling financial newspaper. The Standard, a free tabloid with a mass market strategy, is the most widely circulated English newspaper by a significant margin. Its rival, South China Morning Post, has the most paid subscribers among English-language papers in Hong Kong.


The fact that Apple Daily and The Sun are among those with the highest circulation can be explained by their approach. Both use an informal style, concentrating on celebrity gossip and paparazzi photography. Apple Daily has brash news style, sensationalist news reportage and is known for its anti-government political positions. The Chinese language publications are written to some degree with colloquial Cantonese phrases.

Number and price[edit]

The number of newspapers in the market has been stable for a long time. There are occasional attempts at establishing new types of newspaper and theme-oriented papers, but most of these new papers cannot compete with the more mainstream papers. However, the entry into the market of free newspapers Metropolis Daily, Headline Daily, am730, and The Epoch Times has spurred competition. In September 2007, The Standard changed its business model from a traditional daily into a free-sheet, distributed in commercial districts like Central and Admiralty.[1]

Most papers sell at the cover price of HK$6, except South China Morning Post (HK$9, while the Sunday edition, Sunday Morning Post, costs HK$10). The economic recession brought about by SARS in 2003 led to some resellers pricing at $1 below the recommended price. According to the HK Newspaper Hawkers Association, the situation has lasted through to 2008, and some 10% of sellers maintain the cut price despite the change in the prevailing economic climate. The Association urges a return to resale price maintenance.[2]

Chinese-language newspapers[edit]

Newspapers in Hong Kong are known to follow a particular political stance, with most being either pro-Beijing or pro-democracy. Some newspapers are completely neutral, or are oriented towards finance or religion. A few papers, such as Oriental Daily, Apple Daily, and The Sun are known for their sensational style, such as publishing gory pictures (e.g., of road accidents or murder scenes), and engaging in borderline obscene coverage (including "prostitution guides") on a regular basis.[citation needed]

Beijing leftist[edit]

The Liaison Office of the Central People's Government indirectly owns or controls these as well as new media site Orange News (橙新聞).[3][4]

Pro-Beijing leftist[edit]






Online only[edit]

These are newer competitors mostly operated online and through Facebook.

Free tabloids[edit]

Free district posts[edit]

English-language newspapers[edit]

From 10 September 2007, The Standard switched to free, advertising-supported distribution. The South China Morning Post [8] announced on 11 December 2015 that the Alibaba Group would acquire the South China Morning Post from Malaysian tycoon Robert Kuok, who had owned it since 1993. As of 5 April 2016, the South China Morning Post's online content became free to read.[9]

Hong Kong is also the base of regional editions of foreign English-language newspapers. The Wall Street Journal Asia is published in Hong Kong. The Asian editions of the International New York Times and Financial Times are also published in the city.

Other language newspapers[edit]

  • Allthathongkong, online magazine, since Feb. 2013 올댓홍콩 (Korean) [10]
  • Hong Kong Post (香港ポスト) (Japanese)
  • Wednesday Journal, newspaper, published weekly since 15 Feb. 1995 홍콩수요저널 (Korean) [11]

Defunct newspapers[edit]

Defunct Hong Kong Newspapers
English name(s) Chinese name(s) Year established Year closed Notes
The Friend of China 中國之友 1842 1859
The China Mail 中國郵報
later known as 德臣西報
1845 1974
Chinese Serial 遐爾貫珍 1853 1856
Daily Press 每日雜報 1864 1941
Hongkong Telegraph 士蔑報 1881 1951
Great Light Newspaper 大光報 early 1900s a Christian newspaper with distribution in Hong Kong and China, and with Dr. Man-Kai Wan, 尹文階 (1869–1927) as its chairman of the board and Dr. Sun Yat-sen (a secondary school classmate of Dr. Wan) as a contributor
The Hong Kong Weekly Press and China Overland Trade Report 1917 1930
Daily Bulletin 1918 1919
The Kung Sheung Daily News 工商日報 1925 1984
Wah Kiu Yat Pao 1925 1995
Hong Kong Sunday Herald 1929 1950 (Hong Kong Herald Publishing Co.)
claimed 'the largest circulation in South China'
Sing Tao Evening News 1938 1996
The Hong Kong News 1941 1945
Hong Kong Times 1994
South China Sunday Post-Herald 1972
Hong Kong Daily News 新報 1959 2015 [12]
Tin Tin Daily News 天天日報 1960 2000
The Star 1965 1984
Hong Kong United Daily 1992 1995
Hong Kong Today 1993 1994
Eastern Express 1994 1996
Sharp Daily 爽報 2011 2013 [13]
Ching Pao 1991
Television Daily 1995
The Kung Sheung Evening News
Evening Mail 晚郵報 [14]

More are listed in the catalogue of the British Library's Newspaper Library.

See also[edit]


  1. ^ Standard to become free newspaper – RTHK, 3 September 2007
  2. ^ Diana Lee, "Plea to halt newspaper price war" Archived 29 April 2009 at the Wayback Machine, The Standard, 28 March 2008, in 2013, the newspapers changed price to $7.
  3. ^ Betsy Tse (9 April 2015). "Basic Law violation seen as LOCPG tightens grip on HK publishers". EJ Insight.
  4. ^ "中聯辦掌控聯合出版集團 擁三大書局兼壟斷發行 議員指涉違《基本法》". Apple Daily. 9 April 2015.
  5. ^ "Hong Kong news editor stabbed with cleaver over press freedom protests". The Daily Telegraph. 26 February 2014.
  6. ^ "Hong Kong: Ex-Ming Pao editor Kevin Lau attacked". BBC News. 26 February 2014.
  7. ^ Agence France-Presse (2 March 2014). "Thousands rally in Hong Kong after brutal attack on editor" Archived 3 March 2014 at the Wayback Machine. New Straits Times.
  8. ^
  9. ^
  10. ^
  11. ^
  12. ^ Chan, Jennifer (12 July 2015). "Hong Kong Daily News shutters after 56 years". Retrieved 13 July 2015.
  13. ^
  14. ^ Old HK Photos