Oxford Mail

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Oxford Mail
Oxford Mail Cover.jpg
Type Daily newspaper
Format tabloid
Owner(s) Newsquest
Publisher Newsquest
Editor Gary Lawrence
Founded 1928
Language English
Headquarters Newspaper House, Osney Mead, Oxford
Circulation 10,777 (2016, January–June)[1]
Website www.oxfordmail.co.uk

Oxford Mail is a daily tabloid newspaper in Oxford owned by Newsquest. It is published six days a week. It is a sister paper to the weekly tabloid The Oxford Times.

History[edit]

The Oxford Mail was founded in 1928 as a successor to Jackson's Oxford Journal.

From 1961 until 1979 its editor was Mark Barrington-Ward.[2] At that time it was owned by the Westminster Press and was an evening newspaper.[2]

The Oxford Mail is now published in the morning. In the second half of 2008 its circulation fell to 23,402,[3] by 2013 it had fallen to 16,569, a year-on-year decline of 5.6%[4] By the second half of 2014, its circulation had fallen to 12,103.[5]

In the period July to December 2015, the paper's circulation fell again, to 11,173.[6] In January to June 2016, a further decline to 10,777 was recorded, an 8.4% fall in year-on-year.[1]

Censorship case[edit]

In 2014, a page on the Oxford Mail website[7] was removed from Google searches under the European Court of Justice "right to be forgotten" legislation.[8][9]

Notable former staff[edit]

References[edit]

  1. ^ a b Sharman, David (25 August 2016). "Cuts-hit regional daily newspaper tops ABC league". HoldTheFrontPage. Retrieved 10 December 2016. 
  2. ^ a b Barrington-Ward, Mark (2010). Forty Years of Oxford Planning: What has it achieved, and what next?. Oxford: Oxford Civic Society. pp. author's biography on rear cover. 
  3. ^ Amos, Owen (26 February 2009). "Regional ABCs: Paid-for circulation falls at every GB daily". Press Gazette. Retrieved 14 January 2011. 
  4. ^ Lindford, Paul (28 August 2013). "ABC figures: How the regional dailies performed". HoldTheFrontPage]. Retrieved 5 September 2015. 
  5. ^ Linford, Paul (25 February 2015). "ABCs: All the figures for regional dailies". HoldTheFrontPage. Retrieved 10 December 2016. 
  6. ^ Linford, Paul (24 February 2016). "ABCs: All the figures for regional dailies". HoldTheFrontPage. Retrieved 10 December 2016. 
  7. ^ "Archaeology specialist 'tried to steal from shop'". Oxford Mail. 5 May 2006. Retrieved 16 August 2014. 
  8. ^ Greenslade, Roy (4 July 2014). "Man who wished to be forgotten is remembered after Google complaint". Greenslade Blog. The Guardian. Retrieved 16 August 2014. 
  9. ^ Linford, Paul (4 July 2014). "Google erases local newspaper story under ‘right to be forgotten’ law". HoldTheFrontPage.co.uk. UK. Retrieved 16 August 2014. 
  10. ^ "Morley Safer". Yahoo! TV. Yahoo!. Retrieved 16 August 2014.