The Phnom Penh Post

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Phnom Penh Post)
Jump to navigation Jump to search
The Phnom Penh Post
Type Daily newspaper
Owner(s) Sivakumar Ganapthy
Founder(s) Michael Hayes and Kathleen O'Keefe
Publisher Bill Clough
Founded 1992
Language English, Khmer
Headquarters Phnom Penh, Cambodia
Website www.phnompenhpost.com

The Phnom Penh Post (Khmer: ភ្នំពេញបុស្តិ៍) is a daily English-language newspaper published in Phnom Penh, Cambodia. Founded in 1992 by publisher Michael Hayes and Kathleen O'Keefe, it is Cambodia's oldest English-language newspaper. The paper was initially published fortnightly as a full-color tabloid; in 2008 it increased frequency to daily publication and redesigned the format as a Berliner. The Phnom Penh Post is also available in Khmer language.[1] It previously published a weekend magazine, 7Days, in its Friday edition.[2] Since July 2014, it has published a weekly edition on Saturdays called Post Weekend.[3]

It has a staff of Cambodian and foreign journalists covering national news. The newspaper includes specific business, lifestyle and sports sections, and also prints a "Police Blotter", which has items related to crime translated from local Khmer-language dailies.

Since its founding in Phnom Penh in July 1992, the printed edition was formerly published on a fortnightly basis, and read in Cambodia and worldwide by over 20,000 people in more than 40 countries. In early 2008, the newspaper received investment from some Australians and became a daily publication on August 8, 2008.

The Post's news and analysis provide regular and thorough coverage of current issues in a rapidly changing Cambodia. Significant events covered range from the UN-sponsored Paris Peace Accords[clarification needed] and subsequent elections, to the promulgation of a new constitution enabling the establishment of a constitutional monarchy.

In May 2018 the newspaper was purchased by Malaysian businessman Sivakumar Ganapthy, who also owns a public relations firm known to have worked on behalf of the Cambodian government, prompting several senior writers to leave its newsroom.[4] Describing the sale of the paper, one official for Amnesty International said, "We have witnessed the crumbling of Cambodia's media freedom." In response to criticism of the sale, Huy Vannak, acting as undersecretary of the Cambodian Interior Ministry, said, "It is a normal business, and it remains a newspaper."[5][6]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "ភ្នំពេញ ប៉ុស្ដិ៍". www.postkhmer.com. 
  2. ^ "Lifestyle". Phnom Penh Post. Retrieved 10 June 2010. 
  3. ^ "Post Weekend". Phnom Penh Post. 
  4. ^ "Phnom Penh Post: Firing and resignations after sale of Cambodian daily". BBC.com. 7 May 2018. Retrieved 7 May 2018. 
  5. ^ Charles Riley (7 May 2018). "'Press freedom toppled': Phnom Penh Post sale rings alarm bells". CNN.com. Retrieved 7 May 2018. 
  6. ^ Liam Cochrane (7 May 2018). "Phnom Penh Post, Cambodia's last independent newspaper, sold to Malaysian 'covert' spin doctor". ABC. Retrieved 7 May 2018. 

External links[edit]