RTVi

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
RTVi
RTVI.svg
Launched 1 January 1997
Owned by Ruslan Sokolov
Picture format 576i 4:3 (SDTV)
1080i 16:9 (HDTV)
Country  Russia
Broadcast area Worldwide (except Russia)
Formerly called NTV International (1997-2002)

RTVi (Russian Television International) is an international Russian-language privately owned television network with studios based in New York, Tel-Aviv, Berlin and Riga. Additional news bureaus of RTVi are located in Washington DC, London, Moscow, Kiev, Tbilisi, Yerevan and Chisinau. The channel launched on 1 January 1997 as NTV International, before rebranding as RTVi in 2002.

It has special programs focused on Israeli politics and the Russian-speaking communities (for example, "Israel for a week") in Israel and also Germany (with the program "Germany for a week").

Original Programming[edit]

RTVi airs daily world news, current affairs programs and family entertainment.

Distribution[edit]

RTVi broadcasts by satellite and cable in Europe, Middle East, North America, South America, Asia and Australia. RTVi's European feed is not available in Russia.

Audience[edit]

RTVi's principal audience are millions of Russian-speaking viewers outside Russia. RTVi is a major source of information, in some cases it’s the only TV channel available for Russian-speaking communities.

Ownership[edit]

RTVi is owned by Russian businessman Ruslan Sokolov who bought the channel from its founder Vladimir Gusinsky in 2012.

Staff[edit]

In March, 2012, Nina Lepchenko was appointed as RTVi's CEO. Alexey Zyunkin joined the team in May 2012 as RTVi's Vice President of Programming and Production. RTVi's News Director and Editor-in-Chief is Ekaterine Kotrikadze.

External links[edit]