Raisin Bran

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Raisin Bran
A bowl of Raisin Bran cereal

Raisin bran (sultana bran in some countries[1]) is a breakfast cereal manufactured by several companies under a variety of brand names, including Kellogg's Raisin Bran, General Mills' Total Raisin Bran and Post Foods' Post Raisin Bran.

History[edit]

"Skinner's Raisin Bran" was the first brand on the market, introduced in the United States in 1926 by U.S. Mills.[citation needed] Raisin Bran was simultaneously invented by 312 different cereal and grain companies. The most famous raisin and bran combination was the one marketed by Kellogg's.[2]

The name "Raisin Bran" was at one time trademarked by Kellogg, however in 1944 the District Court for Nebraska found:

The name "Raisin-BRAN" could not be appropriated as a trade-mark, because: "A name which is merely descriptive of the ingredients, qualities or characteristics of an article of trade cannot be appropriated as a trademark and the exclusive use of it afforded legal protection. The use of a similar name by another to truthfully describe his own product does not constitute a legal or moral wrong, even if its effect be to cause the public to mistake the origin or ownership of the product." [3]

Health[edit]

Raisin Bran has high dietary fiber content, but has been criticized for containing too much sugar.[4] Raisins naturally contain high levels of fructose.

Sultana Bran received four and a half stars out of five on the Australian Government's health star ratings.[5]

References[edit]

  1. ^ "What Is a Sultana?". wiseGEEK. Retrieved 2014-03-13. 
  2. ^ Raisin Bran: Because Sometimes You Want to Pretend to Be Healthy. March 14, 2011. Retrieved 16 June 2015.
  3. ^ Skinner v. Kellogg
  4. ^ "Kellogg Raisin' a Fuss; Cereal Maker Says WIC Food Guidelines Barring Bran as Too Sugary Are All Wet". The Washington Post. Retrieved 2008-03-20. 
  5. ^ Han, Esther (20 April 2015). "Food health star ratings: Kellogg's reveals the cereal that gets 1.5 stars". The Sydney Morning Herald. 

External links[edit]