TV Diário

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Rede Diário)
Jump to: navigation, search
TV Diário
Launched 6 January 1997; 20 years ago (1997-01-06) (as TV COM)
Closed July 1, 1998 (1998-07-01) (as TV COM)
Owned by Sistema Verdes Mares
Picture format 480i (16:9 SDTV letterbox)
1080i (HDTV)
Slogan 100% Sua Cara. 100% Nordeste. (100% Your Face. 100% Northeast.)
Country Brazil
Language Portuguese
Broadcast area The entire Northeast Region and parts of Northern Region Brazil.
Affiliates TV Maceió (Maceió, AL)
Headquarters Fortaleza, Ceará, Brazil
Formerly called TV COM (1997-1998)
Website tvdiario.verdesmares.com.br
Availability
Terrestrial
Analogue Channel 22 (Fortaleza)
Digital Channel 22.1 (Fortaleza)
Satellite
Oi TV Channel 129
Cable
NET Channel 22 (Fortaleza)
Channel 183 (Brasília, DF)

TV Diário (Daily TV) is a Brazilian television network based in Fortaleza, Ceará. The station belonging to the Sistema Verdes Mares, division of Grupo Edson Queiroz that controls various media across the country. The station name is a tribute to the newspaper Diário do Nordeste, which also belongs to the group. The station stands out for bringing a programming almost in your local full, with programs and news programs geared toward the Northeast, especially the state of Ceará, which is headquartered in the station.

History[edit]

Opening and Programming (1998-2000)[edit]

The station opened on 1 July (or June 30, according to other sources) 1998, channel 22 in Fortaleza.

There is little about programming, but it is known that the local station showed the programs that did not display TV Verdes Mares, being affiliated with Rede Globo, which allowed only the news space.

The station showed exclusive programming to the great fortress, which has nearly 4 million people. Initially the station was not 24 hours in the air, the activities began at 8 am and was closed at midnight. A few months later to keep the air 24 hours, the schedule has already reintroduced hours before displayed. The station shows the current schedule, in fact the real connection with the Brazilian Northeast in the themes, in colloquial language and the vernacular of the usual number of states in the region.

Via Satélite (2001-2009)[edit]

On March 20, 2001, the station went on the national scene via satellite.

Broadcasts its signal throughout Brazil via satellite Brasilsat (later went to the StarOne C2) through the satellite dishes in 1080 in line horizontally polarized (H).

The signal emitted by the satellite reached throughout South America, parts of Central America and the Caribbean.[1]

In the same year it debuted on the satellite, the station settled the first relay, thereby ending the microwave transmissions, as was present in 45 municipalities.

In 2003, install the relay station of all territories except Ceará and at the same time, winning the first affiliates.

In 2004, esmissora replaced by five affiliates, expanding its operations in Brazil.

In 2005, the station had coverage of the territory from Ceará, thanks to "twin stations" with the same name, covering parts of the western states of Rio Grande do Norte and Paraíba, north-west and north east of Pernambuco and Piaui.

Between 2005 and 2007, won dozens of affiliates and relay in several Brazilian states in the Northeast, North, Midwest and Southeast, and the fastest growing network in the country

Surprisingly, in such a short time, the network gets hit in his intention to make a TV with an innovative and different language, hitherto unseen in the history of Brazilian television. Focused on innovation and shapes known as talk shows seen in traditional networks, local production and low cost, with different personalities and singers of forró and other popular rhythms, won a large audience in Brazil, both by affiliates, relay and many new purchases of satellite dishes reaching even leading the audience.[2]

Output Satellite[edit]

At midnight on 25 February 2009, viewers of TV Diário lost sight of it in their dishes, but also affiliates and relay.[2][3]

According to advance information on websites and internet blogs,[2] the output of the program of TV Diario of the satellite was due to pressure from Rede Globo, due to the excessive growth of the TV audience of Ceará in many parts of the country, including Rio-São Paulo, which threatened the niche market of Organizações Globo, which does not intend to cede ground to competitors, especially the Rede Record, which has been slowly increasing its audience, through the decay of the SBT.[2]

The output of the Rede Diário to be just tuned in Ceará and 29 Brazilian cities with pay-TV operators in early 2009, sparked a major controversy of Brazilian public opinion that accompanied the network (first signed off in dishes, the station gave no explanation of his departure from the air and came second information through newspapers and websites that Rede Globo pressed regional group Sistema Verdes Mares otherwise it will not renew with the TV Verdes Mares. The wave of misinformation generated more criticism of Rede Globo and also the group that had the TV Diario, as warned in advance not to the output of satellite viewers.

References[edit]

  1. ^ "Anexo:Lista de canais de TV via satélite do Brasil". Wikipédia. 25 February 2009. Retrieved 11-08-2010.  Check date values in: |access-date= (help)
  2. ^ a b c d Cristiano Celestino Dourado Borges, [1], Observatório da Imprensa, 10 de março de 2009
  3. ^ "TV Diário: Silêncio ensurdecedor". www.viomundo.com.br. Retrieved 2009-03-09. 

External links[edit]