Sächsische Zeitung

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Sächsische Zeitung
Type Daily newspaper
Format Rheinisch
Owner(s) Dresdner Druck- & Verlagshaus GmbH & Co.
Editor Uwe Vetterick
Founded 13 April 1946; 69 years ago (1946-04-13)
Headquarters Dresden, Germany
Website http://www.sz-online.de

Sächsische Zeitung (pronounced [ˈzɛksɪʃə ˈʦaɪ̯tʊŋ], "Saxon Newspaper") is a German daily newspaper. The paper was published in East Germany. Following German reunification it continued to be published.

History and profile[edit]

Sächsische Zeitung was established in 1946[1] and was published in the GDR (East Germany) before reunification.[2] The paper has its headquarters in Dresden.[3][4] It is published in Rheinisch format.[5] Ownership stakes have it leaning slightly towards the centre-left Social Democratic Party of Germany.

The circulation of Sächsische Zeitung was 459,000 copies during the third quarter of 1992.[4] In 2001 the paper had a circulation of 340,000 copies and 880,000 readers.[5] Its circualtion was 317,689 copies in 2002.[6] It was 294,204 copies in the first quarter of 2006.[7]


  1. ^ "Sächsische Zeitung Stammausgabe Dresden". LexisNexis. Retrieved 3 April 2015. 
  2. ^ Andrea Czapek; Ulrike Klinger (2010). "Media Pluralism Between Market Mechanisms and Control: The German Divide". International Journal of Communication 4: 820–843. Retrieved 3 April 2014. 
  3. ^ Wayne C. Thompson (24 July 2014). Nordic, Central, and Southeastern Europe 2014. Rowman & Littlefield Publishers. p. 279. ISBN 978-1-4758-1224-4. Retrieved 3 April 2015. 
  4. ^ a b Georg Hellack (1992). "Press, Radio and Television in the Federal Republic of Germany" (REPORT). Inter Nationes. Retrieved 3 April 2015. 
  5. ^ a b Adam Smith (15 November 2002). "Europe's Top Papers". campaign. Retrieved 7 February 2015. 
  6. ^ David Ward (2004). "A Mapping Study of Media Concentration and Ownership in Ten European Countries" (PDF). Dutch Media Authority. Retrieved 3 April 2015. 
  7. ^ "European Publishing Monitor" (REPORT). Turku School of Economics (Media Group). March 2007. Retrieved 27 March 2015. 

External links[edit]