Say Anything (blog)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Say Anything
Type of site
Conservative/Free Market, Libertarian blog
Owner Rob Port
Launched September 3, 2003; 13 years ago (2003-09-03)

Say Anything is a political and current events blog created and run by Rob Port of Minot, ND. It consists of a main page section that contains links to the blog's most recent articles with multiple contributors and a "reader blogs" section that is open for public posting.[1] Content is primarily based on news throughout North Dakota. The blog was started on September 10, 2003.


Say Anything's reach extends beyond its domain through a number of different syndication arrangements. Front page posts were syndicated on Reiten Broadcasting's CBS affiliate websites in western North Dakota,[2] though they aren't any longer. Front page posts have been featured in a number of mainstream media outlets such as Reuters, USA Today, The Houston Chronicle and the Chicago Sun-Times through the Newstex content syndication service.[3]

Radio Show[edit]

On August 18, 2008 Rob Port began broadcasting the Say Anything Show on WZFG (AM1100), a radio station in the Fargo/Moorhead area.[4] Later, Port also began hosting a morning drive-time version of the program, the "Say Anything Morning Show," which also aired on WZFG. For a time, Port hosted both the morning show and the evening show, but now only hosts the morning show.

Indian reservation banishment[edit]

In 2007, after writing an op/ed for The Dakota Beacon entitled "The Appalling State Of Our Indian Reservations",[5] Say Anything's owner and chief contributor Rob Port made national headlines when he was banished from the Turtle Mountain Indian Reservation by the Turtle Mountain Band of Chippewa.[6] According to an Associated Press accounting of the event:

The resolution by the Turtle Mountain Band of Chippewa says Rob Port's column was "injurious to the peace and seriously threatens the general welfare, health, safety, political security and prosperity" of the tribe and others in North Dakota.

The resolution banning Port was passed using the Turtle Mountain Chippewa's exclusion code which was instituted to allow the tribe to keep undesirables such as drug dealers and sex criminals off of the reservation. In a posting on Say Anything, Port said that his banishment was politically motivated and not in keeping with the original intent of the exclusion code. He also wrote that he was not provided due process prior to his banishment in accordance with the tribe's own code which required notification of the person to be banished and an opportunity to appear before the tribal council. Port claims that he received neither a notification of the banishment nor an opportunity to appear before the council.[citation needed]

Dakota Access Pipeline Reporting[edit]

In 2016 as a result of his location and residence in the Bismarck area, Port began to write about the ongoing Bakken Pipeline project with a pro-DAPL slant. Expressing continued support of the police, Port's articles often contain refuted or debated information and further the distance between Port and native residents as evident in his article for the Dakota Beacon.[citation needed] In December of 2016 the backlash against Port came to a head as Internet activism group Anonymous launched a campaign targeting North Dakota pro-DAPL reporters including Rob Port and co-worker Scott Hennen.


  1. ^ "Say Anything reader blogs". Archived from the original on June 27, 2008. Retrieved July 13, 2008. 
  2. ^ "Syndication on KXNET". Archived from the original on September 30, 2011. Retrieved July 13, 2008. 
  3. ^ "Newstext syndication". Archived from the original on July 8, 2008. Retrieved July 13, 2008. 
  4. ^ "First Broadcast of Say Anything Show". Archived from the original on February 14, 2012. Retrieved October 14, 2008. 
  5. ^ ""The Appalling State Of Our Indian Reservations", Say Anything op-ed". Archived from the original on February 8, 2012. Retrieved July 13, 2008. 
  6. ^ "Blogger Banished". Archived from the original on August 24, 2007. Retrieved July 13, 2008. 

External links[edit]