Science and Technology Daily

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Science and Technology Daily
Science and Technology Daily logo.png
TypeDaily science and technology newspaper
PublisherMinistry of Science and Technology
EditorZhang Jingan[1]

Science and Technology Daily (科技日报, Keji Ribao) is the official newspaper of the Ministry of Science and Technology of the People's Republic of China. It is published in Chinese and based in Beijing.[3][4] Historically, it was one of the few Chinese newspapers to cover the Tiananmen Square protests of 1989.[5][6][7] More importantly, by nature, it is regarded as the authority for science and technology issues with objective and scientific perspectives.


  1. ^
  2. ^
  3. ^ "Science and Technology Daily". Ministry of Culture of the People's Republic of China. September 24, 2003. Archived from the original on February 12, 2010. Retrieved December 12, 2009.
  4. ^ "China to mark 96th birthday of top nuclear scientist". People's Daily. Xinhua. December 9, 2007. Retrieved December 12, 2009.
  5. ^ Kristof, Nicholas D. (April 25, 1989). Tony Saich (ed.). "China Bans Pro-Student Newspaper". The New York Times. p. A3. Retrieved December 12, 2009.
  6. ^ Faison, Seth (1990). The Chinese people's movement: perspectives on spring 1989. M.E. Sharpe. pp. 146, 148–49. ISBN 0-87332-746-2. Retrieved December 12, 2009.
  7. ^ Roger V. Des Forges; Ning Luo; Yen-bo Wu, eds. (1993). Chinese democracy and the crisis of 1989: Chinese and American reflections. SUNY Press. pp. 72, 123, 269, 271, 277. ISBN 0-7914-1269-5. Retrieved December 12, 2009.

External links[edit]