Shiulie Ghosh

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Shiulie Ghosh
Born (1968-09-28) 28 September 1968 (age 48)
Leeds, UK
Residence London
Occupation Television journalist
Employer TRT World
Spouse(s) Simon Torkington

Shiulie Ghosh (Bengali: শিউলি ঘোষ, /ʃjuli ghɔːʃ/, born 28 September 1968) is a television journalist, currently working for TRT World.

Shiulie is based at the TRT World bureau in London. She is an anchor on the news programme.

Career[edit]

Early Career

Ghosh began her career as a programme assistant at Radio Cleveland.

In 1990 she was accepted as BBC News trainee and worked in various posts at the BBC for the next eight years.

In 1998 she joined ITV News and in 2001 she was named Best Television News Journalist at the British Telecom Ethnic Multicultural Media Awards (EMMA).

Al Jazeera English

In 2006, Ghosh joined Al Jazeera English.[1] She was the opening anchor on the station's launch in Doha on 15 November 2006. In addition, she hosted Every Woman, a show focusing on women's issues from around the world, for which she won the Editor's Choice Media Excellence Award from the Association of International Broadcasting.

Ghosh was featured in Qatar's winning 2022 FIFA World cup bid presentation video.

Personal life[edit]

Early Life

Ghosh was born in Leeds, though the family moved to North East England soon afterwards.

Education

She was educated at the Avenue Primary School, in Nunthorpe, Middlesbrough, and then at Teesside High School. She graduated from the University of Kent with a degree in law.

Family

Ghosh is married to Simon Torkington, a former BBC News editor, and is the mother of a daughter, Maya.

In 2006, a spoof film was made by Torkington's colleagues, as a tribute to him on the occasion of his leaving the BBC for a new life with his wife in Qatar; the video was peppered with references to Ghosh. The Daily Mail newspaper suggested the film was an abuse of BBC licence payers' money.[2]

Interests

Ghosh is a patron of the charity Build Africa.

References[edit]

  1. ^ Dowell, Ben (21 July 2006). "Ghosh to join Al Jazeera". London: Guardian.co.uk. Retrieved 2008-12-21. 
  2. ^ "BBC staff in bad-taste Middle East spoof". Mail Online. 11 September 2006. Retrieved 2008-12-21. 

External links[edit]