St. Galler Tagblatt

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
St. Galler Tagblatt
Type Daily newspaper
Owner(s) St. Galler Tagblatt AG
Founded  • 1789 (as Tagblatt der Stadt St. Gallen)
 • 1910 (name changed to St. Galler Tagblatt)
Language German
Headquarters St. Gallen, Switzerland
Circulation 101,732 (2007)
OCLC number 314925644
Website tagblatt.ch

St. Galler Tagblatt, commonly shortened to Tagblatt, is a Swiss German-language daily newspaper, published in St. Gallen.

History and profile[edit]

The newspaper was first published in 1789[1] as Tagblatt der Stadt St. Gallen. Its current name dates from 1910. The paper is part of St. Galler Tagblatt AG of which 70% is owned by NZZ Mediengruppe,[1] parent company of Neue Zürcher Zeitung.[2]

St. Galler Tagblatt described itself as "bourgeois-liberal" with a tendency towards liberal democrats until the 1990s.[3]

In 1997 St. Galler Tagblatt had a circulation of 119,391 copies.[4] The paper had a circulation of 110,000 copies in 2003.[5] The 2006 circulation of the paper was 103,077 copies.[6] In 2007 the newspaper had a circulation of 101,732.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b "When love at first sight endures" (PDF). Circulation Journal: 8. October 2008. Retrieved 1 January 2015. 
  2. ^ "Media partners". Swiss International Finance Forum. Retrieved 13 April 2015. 
  3. ^ Jens Lucht; Linards Udris (October 2010). "Transformation of media structures and media content. A diachronic analysis of five Western European countries" (PDF). NCCR Democracy. Working Paper No. 49. Retrieved 13 October 2013. 
  4. ^ Sibylle Hardmeier (1999). "Political Poll Reporting in Swiss Print Media" (PDF). International Journal of Public Opinion Research. 11 (3). Retrieved 30 December 2014. 
  5. ^ "World Press Trends" (PDF). World Association of Newspapers. Paris. 2004. Retrieved 15 February 2015. 
  6. ^ "Swiss newspaper market in flux" (PDF). Swiss Review. 5: 9. October 2007. Retrieved 4 December 2014. 

External links[edit]