Syria TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Syria TV
Syrian TV Logo.png
Launched1995
Owned byRTV Syria
CountrySyria
LanguageArabic
Broadcast areaSyria
Arab World
Europe
Asia-Pacific
Australia
Americas
HeadquartersDamascus, Syria
Websiteortas.gov.sy syriaonline.sy
Availability
Satellite
Nilesat 20111170 V - 27500 - 5/6 (SD)
11957 V - 27500 - 5/6 (HD)
Express AM2212549 H - 8800 - 3/4
Arabsat-5A10782 H - 2960 - 3/4
Arabsat-5C3934 L - 27500 - 7/8
Eutelsat 7 West A11680 H - 27500 - 3/4
Eutelsat 10A12727 H - 2893 - 3/4
Hispasat 1C12132 H - 27500 - 3/4
AsiaSat 53820 V - 27500 - 3/4
Galaxy 1912146 V - 22000 - 3/4
Streaming media
Syria TV LiveFree

Syria TV (Arabic:القناة الفضائية السورية), also known as Syrian Satellite Channel, is a satellite television channel owned by RTV Syria and broadcast throughout the world on various satellites. The television station is based in Damascus, Syria since 1995.[1]

Programs[edit]

Syria TV features a variety of general-interest programs.

  • Syrian soap operas (Syrian Drama, مسلسلات سوريا دراما)
  • Aalam men Akhbar (A World of News, عالم من الأخبا)
  • Jilna (Our Generation, جيلنا)
  • Sabah al Khair (Good Morning, صباح الخير)
  • Al-Nas lel Nas (People for People, الناس للناس)
  • Hamzet Wasel (Connecting Link, همزة وصل)
  • Al-Balad Baladak (The Country is your Country, البلد بلدك)
  • Mulaeb al Ghad (Tomorrow's Player, ملاعب الغد)
  • Huna Dimashq (Here is Damascus, هنا دمشق)
  • Nahja Maan (Living Together, نحيا معا)
  • Al-Muwaten w el-Wazeer (The Citizen and the Minister, المواطن و الوزير )
  • Hadis Al-Balad (Talk of the Town, حديث البلد)
  • Bath Mubashar (Live Broadcast, بث مباشر)

Most of the programmes are in Arabic. There is also a number of English programmes and some news broadcasts in English, French, Spanish, Russian and recently Turkish.

During the Syrian Civil War[edit]

On September 5, 2012, Syrian Television Channels broadcast were broken off on Arabsat and Nilesat, including Syria TV. Syria TV and Syrian Drama TV broadcasts were stopped on Hotbird on October 22, 2012.[2]

On May 26, 2013, Opposition forces opened fire on the Syria TV team near al-Daba'a village in the countryside of al-Qusayr in Homs province, injuring cameraman Asem al-Shaar.[3]

References[edit]

  1. ^ Mariam Ghorbannejad (February 12, 2011). "Broadcast media: Open to new players?". Forward Syria. Archived from the original on July 6, 2011. Retrieved April 17, 2014.
  2. ^ "Hotbird Suspends Broadcasting Syrian Satellite Channels.. Journalists' Union condemns Step". SANA. October 22, 2012. Archived from the original on November 10, 2013. Retrieved April 17, 2014.
  3. ^ "Terrorists Open Fire on Syrian TV Team in al-Qseir Area, Cameraman Injured". SANA. May 26, 2013. Archived from the original on June 23, 2013. Retrieved June 23, 2013.

External links[edit]