Chosun Broadcasting Company

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from TV Chosun)
Jump to: navigation, search
Chosun Broadcasting Company
Hangul
Hanja
Revised Romanization Jusikhoesa Joseon Bangsong
McCune–Reischauer Chusik‘oesa Chosŏn Pangsong
TV Chosun (TV조선)
TV Chosun logo (hangul).svg
Country South Korea
Broadcast area Nationwide
Availability
Satellite
SkyLife Channel 18 (HD)
Cable
Available on most South Korean cable systems Check local listings for details
IPTV
B TV Channel 19 (HD)
U+ TV Channel 19 (HD)
Olleh TV Channel 19 (HD)
Streaming media
KOREALIVE Click on TV조선

Chosun Broadcasting Company (Korean: 주식회사조선방송; Hanja: 株式會社朝鮮放送; Jusikhoesa Joseon Bangsong; literally "Company Korea Broadcasting"), also known as TV Chosun, is a South Korean nationwide general cable TV network and broadcasting company, owned by the Chosun Ilbo-led consortium. It began broadcasting on December 1, 2011.[1]

TV Chosun is one of four new South Korean nationwide general cable TV networks alongside JoongAng Ilbo's JTBC, Dong-A Ilbo's Channel A, and Maeil Kyungje's MBN in 2011.[2][3][4][5][6] The four new networks supplement existing conventional free-to-air TV networks like KBS, MBC, SBS, and other smaller channels launched following deregulation in 1990.

History[edit]

  • 22 July 2009 - Amendment of Media law passed the South Korean national assembly to deregulate the media market of South Korea.
  • 31 December 2010 - JTBC, TV Chosun, MBN, and Channel A elected as a General Cable Television Channel Broadcasters.
  • 1 December 2011 – TV Chosun begins broadcasting.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Shin Hae-in (30 November 2011). "New cable channels go on air". The Korea Herald. Retrieved 2013-06-02. 
  2. ^ Kim Tong-hyung (12 December 2011). "What else can new channels do to boost ratings?". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02. 
  3. ^ Noh Hyun-gi (4 January 2012). "Four new TV channels face uncertain futures". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02. 
  4. ^ Yoon Ja-young (20 January 2012). "Low ratings weigh on new channels". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02. 
  5. ^ Kim Tong-hyung (6 June 2012). "New channels remain 'anonymous'". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02. 
  6. ^ Bae Ji-sook (29 November 2012). "'New TV channels are niche, not gold mine'". The Korea Herald. Retrieved 2013-06-02. 

External links[edit]