Taiwan News

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Taiwan News
Traditional Chinese
Simplified Chinese
Taiwan News
Type Daily newspaper
Format Online
Publisher Luis Ko
Founded 1949 (as "China News")
Political alignment Pan-Green
Headquarters Taipei, Taiwan
Website www.taiwannews.com.tw

Taiwan News was founded 6 June 1949[1] by James Wei[2] as China News, offering news reports and editorials printed on a stencil press. At the time it was the only English-language daily newspaper in Taiwan. In 1960 the newspaper switched to block printing in a full-size page format.

Wei was with the newspaper until 1965. During his later years he was the sixth Director of the Government Information Office, serving from 31 October 1966, to 1 June 1972.

In 1988 publication of the newspaper was taken over by Luis Ko, the then-CEO of I-Mei Foods, and the paper's title was changed to Taiwan News.

On 28 February 2015, the news agency released the last print edition of its newspaper and switched to an all-digital format. It is now online at Taiwan News in both English and Mandarin versions.

The reputation and prestige of the print edition of Taiwan News was instrumental in helping the Taiwan News Online achieve the distinction of being the most widely visited English-language portal for news about Taiwan, with an average of more than a million visits monthly. More than 80 percent of those visits come from overseas, with users from a total of 176 nations around the world. Taiwan News Online is also one of the most frequently searched-for sites for English-language news on Taiwan.

Taiwan News works closely with Internet Securities (Hong Kong) Ltd. and Wisers Information Ltd. (慧科訊業) of Hong Kong to make news reports, stories and editorials from Taiwan News available to subscribers through the databases of the two services. At the same time, Taiwan News continues to seek cooperative agreements with other news sources around the globe.

See also[edit]


  1. ^ Dennis L. Wilcox (1967). English Language Newspapers Abroad: A Guide to Daily Newspapers in 56 Non-English-speaking Countries. Gale Research Company. 
  2. ^ Asian Bulletin. APACL Publications. 1982. 

External links[edit]